Ik heb de volgende netwerk setup thuis
Beveiliging voor Wlan is WEP
De macbook heeft een 144mbit Wlan (N) verbinding met de linksys
Waarneer ik via VLC een normale DVD vanaf mij NAS stream hapert de film regelmatig.
In de debug van VLC zie je dan ook dat die opnieuw staat te bufferen.
Dit zelfde euvel heb ik ook op mijn Windows Laptop, die dan via G (54Mbit) zit verbonden met de linksys.
Als ik beide laptops bedraad aansluit (100Mbit) heb ik geen probleem met het streamen van de films.
Nu had ik als test een extra Accespoint aangesloten op mijn Linksys om zo de WLAN van de linksys uit te sluiten.
Setup ziet er als volgt uit
Maar het afspelen van films hapert nog steeds.
Vervolgens een andere setup neergezet.
Nu de vraag:
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt met de Linksys WRT160n?
En heeft iemand een oplossing om de Linksys WRT160n wel goed te laten functioneren, of zou ik hem gewoon moeten vervangen voor een betere doos. (De cisco heb ik in bruikleen)
Software linsys: v3.0.03Synology DS210 --- kabel ---> Linksys WRT160n --- wireless --> Macbook pro
--- wireless --> Windows laptop
Beveiliging voor Wlan is WEP
De macbook heeft een 144mbit Wlan (N) verbinding met de linksys
Waarneer ik via VLC een normale DVD vanaf mij NAS stream hapert de film regelmatig.
In de debug van VLC zie je dan ook dat die opnieuw staat te bufferen.
Dit zelfde euvel heb ik ook op mijn Windows Laptop, die dan via G (54Mbit) zit verbonden met de linksys.
Als ik beide laptops bedraad aansluit (100Mbit) heb ik geen probleem met het streamen van de films.
Nu had ik als test een extra Accespoint aangesloten op mijn Linksys om zo de WLAN van de linksys uit te sluiten.
Setup ziet er als volgt uit
Deze Cisco accesspoint draait geen N, dus zowel mijn macbook als laptop hebben een 54Mbit verbinding.Synology DS210 --- kabel ---> Linksys WRT160n --- kabel -- Cisco 1130AG --- wireless --> Macbook pro
Maar het afspelen van films hapert nog steeds.
Vervolgens een andere setup neergezet.
En nu heb ik geen problemen met het kijken van DVD's, zelfs het kijken van een film in 720p via wlan gaat nu goed.Linksys WRT160n --- kabel -- Sitecom switch ---- kabel ----- Synology DS210
--- kabel -- Cisco 1130AG --- wireless --> Macbook pro
Nu de vraag:
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt met de Linksys WRT160n?
En heeft iemand een oplossing om de Linksys WRT160n wel goed te laten functioneren, of zou ik hem gewoon moeten vervangen voor een betere doos. (De cisco heb ik in bruikleen)
CCIE R&S