Profielprobleem office 2010

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:03
Mensen, afgelopen week nieuwe install gedaan van Office 2010 pro (32-bit) op W7-pro (32-bit). Outlook geconfigureerd met daarnaast 2 gmail accounts. Configureren gaat erg makkelijk, misschien is dat ook de valkuil. Sinds die install komt elke keer dat de laptop uit de slaapstand komt en ook gewoon op ongelijke tijden de vraag welk profiel ik wil kiezen. In dat keuze scherm staat alleen Outlook. Uiteraard vinkje gezet bij onthouden. Als ik naar het config-scherm ga en kijk bij email/ profielen staat daar ook een vinkje bij altijd dit profiel gebruiken. Als ik in outlook 2010 bij start/ account instellingen/ gegevensbestanden kijk bij het standaard account staat die bij Documents\ outlook-bestanden\Outlook-gegevensbestand.pst. De andere 3 accounts staan bij application data. Voor de volledigheid, alle 3 accounts werken, verzenden en ontvangen is geen probleem. Het is alleen irritant dat je een paar keer per uur op ok moet klikken om dat schermpje weg te krijgen. Iemand enig idee?, bedankt voor het meedenken alvast.

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Het profiel keuzescherm krijg je alleen als je Outlook opstart en de optie hebt aangezet dat Outlook je altijd moet vragen naar het profiel.

Wanneer je dit scherm ook op andere momenten krijgt dan wordt dit meestal veroorzaakt door een extern programma dat Outlook probeert te benaderen dmv MAPI calls. Bijvoorbeeld; een mail merge vanuit Word, Office Communicator, fax software en sommige sync tools. Kijk dus naar welke programma's je op de achtergrond hebt draaien.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info