Toon posts:

Asus P5Q PRO motherbord and bios

Pagina: 1
Acties:

• elsympatico
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12:30
Goeiemorgen allemaal!

Ik heb dus volgend systeem:cpu intel quad core 9450 niet overclocked,mobo:asus P5Q pro,ram:ocz platinium 4gb ddr2,gpu: nvidia 460gtx 1024mb van gigabyte overclocked edition,ssd:ocz vertex 2 60gb,2hdd van samsung 320gb en 500gb,voeding ocz gamexstream 700watt,os windows vista 64 bit ik ga binnekort wel w7 kopen!

En dan nu het probleem.Ik heb sinds vrijdag de ssd ocz vertex2 60gb,en ik heb in men bios ahci aangezet,maar als ik dat doe geraak ik niet voorbij men bios laadscherm dan moet ik men baterijtje uit mobo halen ff resetten dus dan werkt alles weer ofcourse,maar alles werkt niet op volle snelheid,doordat ahci niet aanstaat.

Ze hebben mij op forum gezegt dat ik men bios is moet updaten zou dat helpen???Is dat moeilijk???Ik heb deze pc 2 a 3 jaar,en men bios is nog nooit geupdate??

Iemand wat uitleg over bios update en linkje tot men laatste versie????

• elsympatico
Ik heb juist opgezocht loopt dus regelmatig fout bij mensen dat er niet veel van kennen zoals ik dus,zal iemand laten komen!

• SupremeRick
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:02

SupremeRick

Muse Fan

j ekunt de bios gerust updaten, aangezien jouw moederbord een 2e bios heeft die het overneemt als het fout gaat zie http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us dan kom je er wel uit

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• elsympatico
SupremeRick schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:58:
j ekunt de bios gerust updaten, aangezien jouw moederbord een 2e bios heeft die het overneemt als het fout gaat zie http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us dan kom je er wel uit
Bedankt!!!

Ik heb nog een vraag dit de juiste? P5Q PRO BIOS 2102
update Express Gate to v1.4.6.2.
File Size 730.83 (KBytes)

[Voor 16% gewijzigd door elsympatico op 24-10-2010 11:53]

• Speedy-J
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10-09 20:47

Speedy-J

AMD Enthusiast

Meestal de meest recente bios kan een oplossing zijn maar niet altijd.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• elsympatico
Speedy-J schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:59:
Meestal de meest recente bios kan een oplossing zijn maar niet altijd.
Ok,maar zou dat juiste zijn?

• systeemherstel
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11-12-2014
En als je alle schijven loskoppeld op de ssd na , boot die dan niet in ACHI.

• elsympatico
systeemherstel schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:05:
En als je alle schijven loskoppeld op de ssd na , boot die dan niet in ACHI.
Nog niet getest,maar zou dat probleem kunnen zijn?

Edit:ga eerst w7 home premium 64bit kopen,maar dan ga ik doen zoals jij zegt.Ik vermoed dat dit prob is many thanks!

[Voor 19% gewijzigd door elsympatico op 24-10-2010 13:49]

• systeemherstel
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11-12-2014
elsympatico schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:11:
[...]

Nog niet getest,maar zou dat probleem kunnen zijn?
Dat zou kunnen , omdat je omswitsched van ide naar achi kunnen er problemen opduiken die er eerst niet waren . Dus je moet eerst troubleshooting doen en alle mogelijkheden proberen , en dan conclusies trekken.

Voor me eigen P5q heb ik dat al in het begin gedaan en twee sata schijven en de onboard Marvell controller kwamen niet door me eigen tests heen. Marvel controller is sindsdien disabled en die hd s zijn vervangen.
Intel sata controller is de goede voor de ssd :)

• elsympatico
Marvell controller best niet installen dan?Heb je uw hdd allemaal vervangen door ssd?Of begrijp ik het verkeerd?

Wat bedoel je intel sata controller is de goede voor de ssd?Ik moet dat installen en dat is voor de ocz vertex 2???

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Hier ook een P5Q Pro met 60GB Vertex 2. Het moet dus wel kunnen met dit moederbord. BIOS update is inderdaad een grote kanshebber om het probleem op te lossen.

Edit: Probeer anders eerst eens alleen de rode SATA poorten te gebruiken als je dat niet al doet.

[Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 24-10-2010 18:10]

• elsympatico
PilatuS schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:09:
Hier ook een P5Q Pro met 60GB Vertex 2. Het moet dus wel kunnen met dit moederbord. BIOS update is inderdaad een grote kanshebber om het probleem op te lossen.

Edit: Probeer anders eerst eens alleen de rode SATA poorten te gebruiken als je dat niet al doet.
Heb jij uw bios moetten updaten?Ik gebruik al de rode sata poorten.

Ik wil men bios dus updaten,maar das rom bestand hoe open ik dit,das toch gewoon van in windows installen of hoe gaat dat???

[Voor 12% gewijzigd door elsympatico op 24-10-2010 19:48]

• PilatuS
  • Niet online
elsympatico schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:38:
[...]

Heb jij uw bios moetten updaten?Ik gebruik al de rode sata poorten.

Ik wil men bios dus updaten,maar das rom bestand hoe open ik dit,das toch gewoon van in windows installen of hoe gaat dat???
Ik heb mijn BIOS meerdere malen geupdate voor extra OC settings. Ik edit zo wel even welke BIOS versie ik nu draai.

Die ROM moet je even op een USB stick zetten, dan naar je BIOS gaan met die stick er in. Dan kan je vanuit de BIOS naar EZ-Flash gaan en daar je BIOS flashen. Wel eerst even de oude saven, mocht het niet goed gaan kan je die terug zetten. Vanuit Windows flashen is niet aan te raden. Als je PC vastloopt terwijl je bezig bent doet je moederbord niets meer.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je SSD DOA is, heb je de SSD al op een andere PC getest ?

Edit: Ik draai BIOS versie 1306.

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Je hebt nu dus de ssd erbij gezet maar de vraag is of je het besturingssysteem ook hierop geinstalleerd hebt of dat dit op een andere schijf staat. Wanneer je namelijk je besturingssysteem op een andere schijf hebt staan en onder IDE mode geinstalleerd hebt, dan werkt dat niet wanneer je op AHCI wilt booten.

Ook is de volgorde waarop je de harddisks aansluit aan de s-ata poorten belangrijk en moet je je opstartschijf altijd op poort 0 ( of 1 ) aansluiten, dus als je je ssd als opstartschijf wilt gebruiken moet deze ook op de 1ste s-ata poort zitten.

• elsympatico
Ik heb men hdd geformateerd en dan op men ssd windows geinstalled,dat werkt buiten dat hij ni boot als hij op ahci staat.

Men ssd staat op sata 6,maar ik heb dus de rode sata kabel die moet ik dan op 1 sata zetten,maar die kabel van de voeding naar de ssd moet ook sata 1 zijn dan????of ben ik mis?Als ik nu sata 0 heb best op die de rode kabel zetten?

SSD IS ZEKER NIET DOA.

Heel erg bedankt voor me te helpen ,leer veel van jullie.

• Roel1966
  • Niet online
elsympatico schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:25:
Ik heb men hdd geformateerd en dan op men ssd windows geinstalled,dat werkt buiten dat hij ni boot als hij op ahci staat.

Men ssd staat op sata 6,maar ik heb dus de rode sata kabel die moet ik dan op 1 sata zetten,maar die kabel van de voeding naar de ssd moet ook sata 1 zijn dan????of ben ik mis?Als ik nu sata 0 heb best op die de rode kabel zetten?

SSD IS ZEKER NIET DOA.

Heel erg bedankt voor me te helpen ,leer veel van jullie.
Je moet als eerste in je bios de s-atacontroller op AHCI zetten en pas daarna Windows gaan installeren op je SSD, want wanneer je je SSD op IDE laat staan en pas na het installeren van Windows op AHCI zet dan gaat het mis. Er is hiervoor wel een tweak hoe je dat alsnog kan oplossen maar ik denk dat dit ietwat te ingwikkeld zal gaan worden voor je en je dan in het register dingen moet gaan aanpassen.

Dan wat betreft je aansluitingen raad ik je aan de SSD op de allereerste s-ata poort te zetten en dat is normaal gesproken poort 1 maar soms kan de telling ook bij 0 beginnen. Dus je sluit die rode smalle kabel oftewel je s-atakabel aan op de allereerste poort en vervolgens kan je daarna je harddisk en dvddrive op de volgende poorten zetten.

De voeding van zowel je SSD of harddisk maakt verder niet uit qua volgorde en dan kan je het beste bekijken hoe de kabels het meest handige kan plaatsen in je kast dus die volgorde maakt verder niet uit. Enfin dus even samengevat eerst je s-atakabel van je SSD op de 1ste s-ata aansluiting aansluiten, dan in je BIOS de controller op AHCI zetten en pas daarna Windows installeren op je SSD.

• elsympatico
Ok goed,i see said the blind man!

Heel erg bedankt.

edit: moet ik dit ook installen voor optimale prestaties??? Intel(R) Rapid Storage Technology

[Voor 47% gewijzigd door elsympatico op 25-10-2010 19:02]

• Roel1966
  • Niet online
elsympatico schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:00:
Ok goed,i see said the blind man!

Heel erg bedankt.

edit: moet ik dit ook installen voor optimale prestaties??? Intel(R) Rapid Storage Technology
Het hoeft niet perse maar het kan zeker geen kwaad de RST drivers te installeren, maar het zal je qua snelheid niet zo heel veel schelen. Wel dan even erop letten dat je niet tegelijkertijd ook de Intel Matrix drivers geinstalleerd hebt en die dan eerst even de-installeren.

• 195780
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-04-2013
Op verzoek verwijderd

• elsympatico
Roel1966 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 04:24:
[...]

Het hoeft niet perse maar het kan zeker geen kwaad de RST drivers te installeren, maar het zal je qua snelheid niet zo heel veel schelen. Wel dan even erop letten dat je niet tegelijkertijd ook de Intel Matrix drivers geinstalleerd hebt en die dan eerst even de-installeren.
Ok goed, bedankt! _/-\o_

• elsympatico
Alles werkt w7 is installed,maar bij die w7 drivers atherlan driver en audio driver is geen exe bestand.Ik heb de rest van drivers installed!

• PilatuS
  • Niet online
elsympatico schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:32:
Alles werkt w7 is installed,maar bij die w7 drivers atherlan driver en audio driver is geen exe bestand.Ik heb de rest van drivers installed!
Naar apparaatbeheer gaan, apparaat handmatig installeren en verwijzen naar de map met de bestanden van de driver.

• elsympatico
Ok cool, dank u!

[Voor 6% gewijzigd door elsympatico op 27-10-2010 19:59]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee