Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
mijn broer klaagt over het geluid van zijn xbox 360 (alleen component)
nou heeft hij een redelijk leuk analoog logitech setje achter de tv zitten maar de tv verknald eigenlijk het geluid.
tevens staat er in dezelfde ruimte altijd een pc aan.
budget is rond de 200 euro
is het mogelijk om deze pc als voorversterker te gebruiken met een Xonar HDAV1.3 Deluxe geluidkaart?

nu heeft hij 3 apparaten waar het geluid uitkomt:
- dvb-c tuner
- xbox 360 (alleen component)
- pc (windows 7)

kan bijvoorbeeld een Xonar HDAV1.3 Deluxe geluidkaart het geluid voor al deze 3 apparatuur verzorgen?

of zal hij een logitech z5500 digitaal nodig hebben om voor de prijs rond de 200 voorelkaar te kunnen krijgen?

dvb-c -> z5500
xbox -> z5500
pc zoals de huidige situatie (rechtstreeks op een los setje)

voorkeur gaat uit naar de Xonar HDAV1.3 Deluxe geluidskaart of een dergelijke geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik zou dan eerder voor rond de 200 euro een receiver aanschaffen. Kijk eens naar een Sony STR-DH510, die heeft zelfs hdmi. Hierop zou je alle apparaten moeten kunnen aansluiten en daarmee het geluid versturen naar het logitech setje. Ligt er wel aan hoe je het logitech setje aan kan sluiten op de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
Dane86 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:54:
Ik zou dan eerder voor rond de 200 euro een receiver aanschaffen. Kijk eens naar een Sony STR-DH510, die heeft zelfs hdmi. Hierop zou je alle apparaten moeten kunnen aansluiten en daarmee het geluid versturen naar het logitech setje. Ligt er wel aan hoe je het logitech setje aan kan sluiten op de receiver.
waarom zou je daar voor gaan, een kwalitatief goedkope reciever tegenover kwalitatief redelijk goede geluidskaart. zou het werken via een geluidskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Een receiver is gemaakt om meerdere apparaten te koppelen aan een geluidsinstallatie. Een geluidskaart/computer niet. En als er toch een logitech speakerset op aangesloten word, zal je ook niet echt een superdeluxe versterker nodig hebben.