Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:03
Hallo mede-tweakers,

We hebben hier in huis nog een "mooie" ouderwetse dikke tv staan, met een analoog signaal.
Ik was al lang overtuigd, maar sinds kort is mijn vader ook om; we zijn toe aan een nieuwe tv! 8)

Op deze nieuwe tv willen we dan IDTV van OnsBrabantNet bij nemen (dus met een amino).
Nu zijn we eerst op zoek naar een nieuwe tv, ik heb de laatste maanden al de artikellen van de FP bijgehouden over tv's, en van alles gelezen over verschillende technieken enz.
Maar er zijn zoveel tv's, dat dit een moeilijke keuze is.

Eisen aan de tv:
  • Maat: 46" tot 50"
  • Full HD
  • "mooi" design (over smaak valt niet te twisten, maar hij komt in de woonkamer te hangen, dus moet geen lelijk mormel zijn :9)
  • ophangen met beugel
  • met DLNA (ik wil in iedre geval films enz. af kunnen spelen via mijn pc (die op de 1e verdieping staat) op de tv die beneden komt te staan.
Ik heb deze review gelezen, over de LG Infinia LE8500. Ik vind deze tv er erg mooi uitzien, en hij voldoet aan alle eisen.
Ik ga (als het goed is) dinsdag met mijn vader naar Media Markt en kan ik hem ook in het echt zien.
Mijn vader zit meer te denken aan een Panasonic tv met NeoPDP, ik ben zelf meer een voorstander van een LCD met LED.

Een ander voordeel van de LG Infinia LE8500 is dat je (zo zei het Media Markt personeel laatst) een draadloze box bij kunt kopen, voor 150 euro, en alle kastjes, amino enz, aan de andere kant van de kamer zetten.
Dat zou ideaal zijn, want daar zitten en aansluitingen op een plek waar het netjes weggewerkt kan worden, en daar staat de CD-speler van mijn vader.
Dan kom ik op het volgende punt, het geluid.
Alle platte tv's hebben (in vergelijking met beeldbuizen) slecht geluid, uitzonderingen daar gelaten.
Nu zitten aan die CD-speler van mijn vader 2 mooie (en zover ik kan horen ook behoorlijk goede) B&O-boxen.
Nu zou ik dan dus het geluid van de tv via de CD-speler laten lopen, maar ik weet niet of dat mogelijk is, aangezien die speler al 15 jaar oud is.

Alvast bedankt voor iedereen die meedenkt!

Yannick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sowieso ben ik persoonlijk geen fan van draadloze oplossingen zoals die LG. Dat geeft toch meer kans op storingen dan gewoon de televisie aansluiten met kabels.

Verder het geluid van de televisie over de boxen laten lopen wordt lastig met die LG. Want de LG heeft namelijk enkel een optical out en dat geldt ook voor de amino. En aangezien die oude versterker waarschijnlijk enkel analoge ingangen heeft wordt dat vrij lastig, de enige mogelijkheid daarvoor is een DAC kopen die het optische signaal wel naar analoog kan omzetten.

Wat betreft LCD / LED of plasma is dat een kwestie van smaak waar nooit een eenduidig antwoord op gaat komen van wat beter is. Dus het enige wat je daarbij kan doen is zelf naar een winkel gaan, daar wat modellen vergelijken en dan je persoonlijke keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Weinig reacties hier.... :'(

Maar we zijn er inmiddels uit, de Panasoinc P50V20 is besteld, en kan zelfs binnekort al opgehaald worden. *O*

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Gefeliciteerd! Deze heb ik al staan sinds april. Het DLNA gebeuren is leuk, maar staat wat mij betreft nog in de kinderschoenen wat betreft betrouwbaarheid, en helemaal draadloos, plus dat de ingebouwde mediaplayer ook niet alles afspeelt. Andere optie is misschien een externe mediaplayer met hardeschijf kopen en deze aansluiten op een hdmi-ingang. Veel plezier met jullie aankoop, en let er een beetje op, niet te lang en te fel naar bepaalde zenders kijken in het begin om ingebrande logo's te voorkomen.
DLNA werkt opzich prima, maar het was fijner geweest als hij met netwerkshares overweg kon :) Ik heb zelf de G20 en DLNA is bij mijn weten niet beveiligd (shares kun je achter een wachtwoord zetten). Goede keuze trouwens, de V20 is echt een top-plasma _o_

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• yannickie111
Grrrrrene schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:41:
DLNA werkt opzich prima, maar het was fijner geweest als hij met netwerkshares overweg kon :) Ik heb zelf de G20 en DLNA is bij mijn weten niet beveiligd (shares kun je achter een wachtwoord zetten). Goede keuze trouwens, de V20 is echt een top-plasma _o_
ok, maar naar mijn weten zou ik op een of andere manier direct vanaf mijn pc via DLNA op de TV iets af moeten kunnen spelen? correct me if I'm wrong.
Ik sluit de TV gewoon bedraad aan op de router, er moet toch een UTP-kabel getrokken gaan worden voor IDTV van onsbrabantnet, dus meteen maar 2 doen. Waar de TV staat is volgens mij het draadloze bereik niet echt top meer.

Maar de vraag is nu, hoe werkt dit precies, moet ik een programmaatje op mijn PC zetten, en dan?

Mijn vader en ik gaan proberen in het weekend alle kabels goed te leggen, moet vanalles veranderd worden, en dan kunnen we de TV op gaan halen in duitsland. (daar was hij nog 75 euro goedkoper dan de goedkoopste webshop in NL).

Bedankt voor de reacties! _/-\o_

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Ik denk dat je alle antwoorden wel in deze thread kan vinden:
[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2, U2, S2, G20, G25
Het is de bedoeling dat je je PC benadert vanaf de TV, waarbij op de PC een soort server moet draaien, maar dat is gewoon Windows Media Player waarbij je de films via een library toegankelijk maakt.
Of alles nu bedraad of draadloos of via een combinatie van beide gekoppeld is, dat maakt niet uit, maar ook ik heb de TV direct aan de router hangen, waarbij de laptop overal door huis kan zwerven.

• yannickie111
henrid schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:09:
Ik denk dat je alle antwoorden wel in deze thread kan vinden:
[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2, U2, S2, G20, G25
Het is de bedoeling dat je je PC benadert vanaf de TV, waarbij op de PC een soort server moet draaien, maar dat is gewoon Windows Media Player waarbij je de films via een library toegankelijk maakt.
Of alles nu bedraad of draadloos of via een combinatie van beide gekoppeld is, dat maakt niet uit, maar ook ik heb de TV direct aan de router hangen, waarbij de laptop overal door huis kan zwerven.
ok, dat is dus een andere manier dan ik dacht.
ik dacht dat je via de pc de TV kan benaderen, maar het is dus via de tv de pc benaderen.

Dat topic houd ik de laatste tijd, sinds dat het vast staat dat er hier ene panasonic plasma gaat komen, al wel bij.

Maar de laatste tijd gaat het vooral over inbranden enz. van de tv's, en ik ga niet 215 pagina's door zitten lezen :+
Dat snappen we ;) Je kunt trouwens ook gewoon zoeken in zo'n topic. Als je zoekt op DLNA, vind je vast iets relevants. Ik heb zelf geen ervaring met DLNA binnen Windows, maar dat MS daar zorgt dat je Media Player gaat gebruiken, dat had ik haast kunnen gokken 8)7 Ik heb zelf een NAS gebouwd op basis van Amahi Home Server (op basis van Fedora Linux) en die ondersteunt standaard al DLNA. Dan is het slechts een kwestie van aanwijzen waar je films, series, foto's, mp3's, e.d. staan en het wordt door je TV herkend. Het meeste speelt hij wel, maar er zijn toch nog best wat formaten die hij niet herkent...

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 11-11-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Morgen het amino-kastje voor IDTV van onsbrabantnet ophalen, en wil proberen het DLNA-gebeuren werkend te krijgen.

De opstelling nu:
DLNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Ik ben een aantal DLNA server softwareprogramma's aan het testen, ben er nog niet mee klaar.
WMP11(standaard in W7), Vuze, Twonky, PS3mediaserver, TVersity (géén DLNA!) en nu Wild Media Server. Die laatste is de enige die HD doorgeeft. Lukt alleen nog steeds niet om ondertitels weer te geven.
Probleem is telkens de firewall, die moet je bij het testen even in de leermodus zetten.

p.s. Wauw, Wild Media Server werkt perfect. Ondertitels kon ik gewoon aanzetten met mijn ab in de Transcode map (subtitles NL kiezen). Beeld is fantastisch. Alles werkt. :)

[ Voor 18% gewijzigd door PCan op 22-11-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
PCan schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:24:
Ik ben een aantal DLNA server softwareprogramma's aan het testen, ben er nog niet mee klaar.
WMP11(standaard in W7), Vuze, Twonky, PS3mediaserver, TVersity (géén DLNA!) en nu Wild Media Server. Die laatste is de enige die HD doorgeeft. Lukt alleen nog steeds niet om ondertitels weer te geven.
Probleem is telkens de firewall, die moet je bij het testen even in de leermodus zetten.

p.s. Wauw, Wild Media Server werkt perfect. Ondertitels kon ik gewoon aanzetten met mijn ab in de Transcode map (subtitles NL kiezen). Beeld is fantastisch. Alles werkt. :)
Ik heb wild media server gedownload, maar wat moet ik nu allemaal instellen.
welke instellingen heb ik nodig?

welke tv gebruik jij trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Laat alles wat voorgeselecteerd is gewoon staan [v] tenzij je zeker weet dat het anders moet.
Waarschijnlijk als je jouw apparaat kiest gaat hij die al instellen.

Bij Media bronnen voeg je de mappen toe /locale bron en scannen
Bij apparaat kies je jouw client (Bij mij de BDP S470) en
Bestanden: Plaatsings DLNA [v] positie in film
Stream: plaatsing (DLNA) [v] door positie in bestand [v]chunked
[v]in titel muzie media bron nummer opnemen
[v]transcoding altijd uit te voeren wanneer ondertitels worden gevonden
[v]uitsluiten van lege mappen in navigatie
(o) UTF-8 (o) Translit kan ook
Bij ondersteuning ingesloten bestanden: kies formaten

Server: als het goed is staat daar WMS met jouw computernaam en de poort die WMS gekozen heeft
Toegestane cliënt apparaten: voeg je tv (of ander apparaat) toe met IP adres, MAC adres.

Transcoder:
[v]het tijdelijke bestand verwijderen als overdracht klaar is
[v]beëindig het transcoderen als het tijdelijke bestand niet tijdens gebruikt word 300 seconden
[v]waarschuwen als de vrije schijfruimte voor tijdelijke bestanden minder is dan ....
de rest vult ie zelf al in.
eventueel kan je op het tabblad ondertitels naar smaak aanpassen taal nld

Bij Extra [v] nationale titels in de mappen van mediabronnen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
PCan schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:21:
Laat alles wat voorgeselecteerd is gewoon staan [v] tenzij je zeker weet dat het anders moet.
Waarschijnlijk als je jouw apparaat kiest gaat hij die al instellen.

Bij Media bronnen voeg je de mappen toe /locale bron en scannen
Bij apparaat kies je jouw client (Bij mij de BDP S470) en
Bestanden: Plaatsings DLNA [v] positie in film
Stream: plaatsing (DLNA) [v] door positie in bestand [v]chunked
[v]in titel muzie media bron nummer opnemen
[v]transcoding altijd uit te voeren wanneer ondertitels worden gevonden
[v]uitsluiten van lege mappen in navigatie
(o) UTF-8 (o) Translit kan ook
Bij ondersteuning ingesloten bestanden: kies formaten

Server: als het goed is staat daar WMS met jouw computernaam en de poort die WMS gekozen heeft
Toegestane cliënt apparaten: voeg je tv (of ander apparaat) toe met IP adres, MAC adres.

Transcoder:
[v]het tijdelijke bestand verwijderen als overdracht klaar is
[v]beëindig het transcoderen als het tijdelijke bestand niet tijdens gebruikt word 300 seconden
[v]waarschuwen als de vrije schijfruimte voor tijdelijke bestanden minder is dan ....
de rest vult ie zelf al in.
eventueel kan je op het tabblad ondertitels naar smaak aanpassen taal nld

Bij Extra [v] nationale titels in de mappen van mediabronnen weergeven.
ok, dit heb ik nu ingesteld.
alleen hoe kan ik op een makkelijker manier het ip-adres en mac-adres van de tv vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
met je ab naar menu/netwerkinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
PCan schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:29:
met je ab naar menu/netwerkinstellingen.
thanks, snelle reactie zeg.
ik ga even kijken, wete niet of het er morgen van komt.

to ben continued....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik heb het ip en mac-aders ingevuld.
als ik nu op de tv naar media-server ga, dan vind hij mijn pc wel, maar er staat een logootje van windows media player voor, klopt dat? (im gebruik wild media server)
en als ik dan op die pc klik, dan kan ik nog niks afspelen?

welke bestanden kan de V20 trouwens mee overweg, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
klein subtiel schopje.. O-) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Volgens mij heet deze topic meer DLNA dan "Nieuwe TV", want je hebt al TV gevonden en discussie gaat verder in vragen rond DLNA systeem. Of welke systeem je nu weer hebt. Je blijft wel lang doorvragen eigenlijk.

Bovendien, zulke topic namen zijn eigenlijk niet toegestaan omdat bijna wel iedereen graag hulp zoekt met uitzoeken nieuwe TV. Jij mag wel, anderen mogen niet. En dat is beetje kromme zaak. De moderators verwacht dat iedereen zelf eerst google doet en Tweakers advies topics doorneemt en rustig met eigen ogen in b.v. Mediamarkt naar rij televisies kijkt naar de beelden en prijzen. Eerst dus uitzoeken, want iedereen heeft steeds andere eisen. Daar kun je nooit 1 topic van maken, alleen maar adviezen geven. :X

En dus:
"welke bestanden kan de V20 trouwens mee overweg, weet iemand dat?" <-- Niks in Google?

[ Voor 6% gewijzigd door MrDummy op 01-12-2010 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
MrDummy schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:34:
Volgens mij heet deze topic meer DLNA dan "Nieuwe TV", want je hebt al TV gevonden en discussie gaat verder in vragen rond DLNA systeem. Of welke systeem je nu weer hebt. Je blijft wel lang doorvragen eigenlijk.

Bovendien, zulke topic namen zijn eigenlijk niet toegestaan omdat bijna wel iedereen graag hulp zoekt met uitzoeken nieuwe TV. Jij mag wel, anderen mogen niet. En dat is beetje kromme zaak. De moderators verwacht dat iedereen zelf eerst google doet en Tweakers advies topics doorneemt en rustig met eigen ogen in b.v. Mediamarkt naar rij televisies kijkt naar de beelden en prijzen. Eerst dus uitzoeken, want iedereen heeft steeds andere eisen. Daar kun je nooit 1 topic van maken, alleen maar adviezen geven. :X

En dus:
"welke bestanden kan de V20 trouwens mee overweg, weet iemand dat?" <-- Niks in Google?
ik heb ook eerst al gezocht voordat ik dit topic opende.
en dit topic was in eerste instantie bedoeld om eruit te komen welke tv het beste was voor ons, we twijfelden tussen LCD (LED) en plasma, het is nu plasma geworden, de tv staat er, en ik zou DLNA graag werkend krijgen.

Ik heb echt ook al gegoogled, maar nergens een goede instructie gevonden om DLNA werkend te krijgen.

Ik ben het met je eens, een andere titel zou nu beter zijn, maar die kan ik zelf nu niet meer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb je titel gefixt, maar wil je wel dringend vragen wat beter te zoeken. De antwoorden op je vragen staan in het eerder genoemde Panasonic-topic, dat weet ik zeker. Ik heb je ook uitgelegd hoe je daar moet zoeken, dus ga dat dan eerst doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Deze link was dat, dat je zoekt op DLNA in het Panasonic topic: [Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2, U2, S2, G20, G25

Die 3 pagina's heb ik helemaal gelezen, maar de ene zegt gebruik PS3 Media Server, een ander zegt gebruik Wild Media Server, weer een andere zegt gebruik gewoon Windows Media Player....

Ik heb alle 3 de programmaatjes op mijn pc, maar geen van alle werkend.

Ik gebruikte als eerste Wild Media Server, op aanraden van iemand in dit topic.
Ik ben hiermee gekomen, dat de tv de server herkend (alleen staat er dan als pictogram windows media player voor, op de tv?), maar als ik dan de server aanklik oop de tv, kreeg ik niks...
En nu krijg ik ook met Wild Media Server dit niet meer.

Met PS3 Media Server ben ik ook niks verder gekomen.

Ik heb dus echt al mijn best gedaan, maar ik kom er echt niet uit.

Wie wil me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Tja, Wild Media Server is toch echt de beste. Ik heb ook Nero MediaHome geprobeerd, die geeft geen ondertitels (tenzij ze ingebakken zijn) en geen muziek. Er is nu een kerstaktie en WMS kost maar €23,--
Jouw probleem zit 'm in de netwerk detectie en je firewall instellingen.
Welke firewall/Antivirus software gebruik je? Ik heb Eset Smart Security (NOD32), die moet je even in de leermodus zetten of op interaktief. Als ie dan een melding geeft over je server dan moet je Aktie onthouden aanklikken en toestaan. Hoe je e.e.a. in een Panasonic instelt weet ik niet. Ik gebruik een Sony BlueRay als cliënt. Ik ga niet voor jou zoeken, dat mag je zelf doen, maar op YouTube en in Google vind je waarschijnlijk wel wat filmpjes hoe je e.e.a. moet instellen. Ook met behulp van Windows Media Player kan je diverse netwerkinstellingen bereiken. Ga naar Streamen en lees de helpfiles. WMS heeft ook een eigen blog, kan je ook lezen. http://www.wildmediaserver.com/forum/ en als je lid wordt kan je alles vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
PCan schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:05:
Tja, Wild Media Server is toch echt de beste. Ik heb ook Nero MediaHome geprobeerd, die geeft geen ondertitels (tenzij ze ingebakken zijn) en geen muziek. Er is nu een kerstaktie en WMS kost maar €23,--
Jouw probleem zit 'm in de netwerk detectie en je firewall instellingen.
Welke firewall/Antivirus software gebruik je? Ik heb Eset Smart Security (NOD32), die moet je even in de leermodus zetten of op interaktief. Als ie dan een melding geeft over je server dan moet je Aktie onthouden aanklikken en toestaan. Hoe je e.e.a. in een Panasonic instelt weet ik niet. Ik gebruik een Sony BlueRay als cliënt. Ik ga niet voor jou zoeken, dat mag je zelf doen, maar op YouTube en in Google vind je waarschijnlijk wel wat filmpjes hoe je e.e.a. moet instellen. Ook met behulp van Windows Media Player kan je diverse netwerkinstellingen bereiken. Ga naar Streamen en lees de helpfiles. WMS heeft ook een eigen blog, kan je ook lezen. http://www.wildmediaserver.com/forum/ en als je lid wordt kan je alles vragen.
Ik heb WildMediaServer al geprobeerd.
Als antivirus gebruik ik ook Eset Smart Security (versie 4) (NOD32).
Ik heb de fire-wall uitgezet, en nu herkend de tv de server al wel, alleen staat er als logootje voor de server op de tv een plaatje van windows media player. Ik weet niet of dit nu wel hoort, of dat de tv mijn pc nu herkend alsof ik windows media player gebruik...

Maar goed, als ik de server dan aanklik op de tv geeft de tv: de verbinding met de server is niet in orde...
Hoe zou ik dit nog op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Windows MP is altijd de standaard server en die werkt ook wel beperkt. Ga naar de functie in je tv waarmee je servers bijwerkt (zoekt), zorg vooraf dat de WMS server aan staat en dat er bestanden zijn om te delen.
Zoals gezegd ik heb geen panasonic, dus als je niet weet hoe moet je de gebruiksaanwijzing nog maar eens doorlezen. Dat logo'tje dat je ziet is dus niet voor WMS maar voor WMP. Er kunnen meerdere servers op je pc aktief zijn en dus op je tv getoond worden. Ik heb er een stuk of vijf op zitten en die kunen allemaal tegelijk werken. Je moet je firewall niet uitzetten, maar interakief of in de leermodus anders krijg je geen melding die je op kunt slaan.

[ Voor 10% gewijzigd door PCan op 02-12-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
PCan schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:54:
Windows MP is altijd de standaard server en die werkt ook wel beperkt. Ga naar de functie in je tv waarmee je servers bijwerkt (zoekt), zorg vooraf dat de WMS server aan staat en dat er bestanden zijn om te delen.
Zoals gezegd ik heb geen panasonic, dus als je niet weet hoe moet je de gebruiksaanwijzing nog maar eens doorlezen. Dat logo'tje dat je ziet is dus niet voor WMS maar voor WMP. Er kunnen meerdere servers op je pc aktief zijn en dus op je tv getoond worden. Ik heb er een stuk of vijf op zitten en die kunen allemaal tegelijk werken. Je moet je firewall niet uitzetten, maar interakief of in de leermodus anders krijg je geen melding die je op kunt slaan.
het is me nog steeds niet gelukt, niet met WMP, en niet met WMS... :(
Ik had de firewall van NOD32 even uitgezet, om te testen of hetd aar aan lag, als hetd an werkt kun je het hem nog leren he:)
Ik krijg op de tv nog steeds alleen WMP te zien, en als ik daarop klik krijg ik: de connectie met de server is niet in orde.
Zou het kunnen dat ik nog een poort in de router open moet zetten ofzo? En zo ja, welke poort, of hoe kan ik erachter komen welke poort dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Poort in de router heeft er niks mee te maken aangezien zowel de televisie als jou pc gewoon aan de LAN switch van de router hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik222 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 08:41:
Poort in de router heeft er niks mee te maken aangezien zowel de televisie als jou pc gewoon aan de LAN switch van de router hangen.
ok...
was het maar wel zo, dan was er nog ene oplossing...
Ik snap echt niet waarom dat #^*&!@ ding het nog steeds niet doet...

p.s: gister hing ik even een fotocamera aan de tv, de foto's speelt hij prima af, maar dan ga je naar de filmpjes en zegt hij: bestandsformaat niet ondersteunt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Je moet natuurlijk wel onder het symbool van MOVIES gaan staan om films te zien in je tv menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
PCan schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:03:
Je moet natuurlijk wel onder het symbool van MOVIES gaan staan om films te zien in je tv menu.
ja, dat heb ik ook gedaan.
als je bij photos kijkt staan daar de filmpjes niet bij, en bij movies staan juist alleen de filmpjes, en geen foto's (klinkt logisch :+ ), maar dan speelt hij ze niet af..

Maar wat zou ik verder nog kunnen doen met DLNA? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Deze link verwijst naar de gebruiksaanwijzing van het toestel.

http://tda.panasonic-euro.../OI/839092/TQB0E0943B.pdf

Ik lees hier een aantal vragen die gewoon in de gebruiksaanwijzing staan. Vandaar.

Welke formaten door de tv ondersteund worden staat bijv op pag. 60.

Succes. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:50:
Hoi,

Deze link verwijst naar de gebruiksaanwijzing van het toestel.

http://tda.panasonic-euro.../OI/839092/TQB0E0943B.pdf

Ik lees hier een aantal vragen die gewoon in de gebruiksaanwijzing staan. Vandaar.

Welke formaten door de tv ondersteund worden staat bijv op pag. 60.

Succes. : )
bedankt, maar dit is gewoon de handleiding, die ook bij de tv zit op een cd-rom ;)

En pagina 60 gaat over media op een USB-stick of SD-kaart, op pagina 68 staat wat over DLNA.
Maar ook met die uitleg kom ik er niet uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:26:
[...]

bedankt, maar dit is gewoon de handleiding, die ook bij de tv zit op een cd-rom ;)

En pagina 60 gaat over media op een USB-stick of SD-kaart, op pagina 68 staat wat over DLNA.
Maar ook met die uitleg kom ik er niet uit :'(
Ik bedoelde ook vanaf pag. 60. Hoofdstuk "Mediaplayer". ;) (stond er niet bij nee. sorry.)

Maar als het goed is zou je daar voldoende info moeten kunnen, toch?! Er zijn iig een hoop restricties zag ik al. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
De stand van zaken nu; Ik heb de laatste tijd erg weinig geprobeerd, i.v.m. te weinig tijd.

Maar nu heb ik 2 weken vakantie, dus tijd in overvloed.

Ik heb PS3 Media Server en Wild Media Server geinstalleerd.
Soms herkent de tv mijn pc wel, maar dan staat er voor de server naam een logo van Windows Media Player, en die gebruik ik niet, dus of dat klopt, of bedoelt de tv daar echt Windows Media Player mee, en herkent hij Wild Media Server niet?

Ik heb dus nog geen foto's en films via DLNA kunnen kijken, wat zou ik nu het beste kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Het is nu inmiddels gelukt met Windows Media Player, simpel as that :)

Ik kan al mijn foto's en muziek prima afspelen via DLNA, omdat dit mp3's en jpg's zijn, die ondersteunt de tv wel.

Maar video's....
De filmpjes die met mijn (compact)camera gemaakt zijn speelt hij af, dit zijn mpeg2 bestanden.
Ik heb net een aflevering van mythbusters, dat was mkv, en die herkent de tv niet, omgezet naar mpeg2, maar als ik die dan open op de tv (hij herkent hem wel!) krijg ik een grijs beeld, met af en toe een halve seconde echt beeld. Maar het geluid is wel goed :?

Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Ook als ik bijvoorbeeld een blu-ray of een dvd in VIDEO_TS wil kijken, moet ik hem dan converteren, naar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gewoon kijken wat de televisie ondersteunt, dat zal denk ik wel in de handleiding staan. Bijvoorbeeld .avi zal sowieso wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Yannick,

Waar heb je de TX-P50V20 gekocht in Duitsland en wat heb je ervoor betaald?
Wil hem binnenkort ook gaan aanschaffen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:46:
Beste Yannick,

Waar heb je de TX-P50V20 gekocht in Duitsland en wat heb je ervoor betaald?
Wil hem binnenkort ook gaan aanschaffen.

Alvast bedankt!
hieronder is hij goedkoper :o

[ Voor 31% gewijzigd door yannickie111 op 06-01-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Je kan hem beter hier bestellen !!
http://www.iishop.be/txp5...plasma-tv-50-p-14339.html
Heb hem daar ook gekocht en staat hier al 2 weken te pronken in mijn living

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
kloon schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:24:
Je kan hem beter hier bestellen !!
http://www.iishop.be/txp5...plasma-tv-50-p-14339.html
Heb hem daar ook gekocht en staat hier al 2 weken te pronken in mijn living
1230 euro is inderdaad wel heel goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleyt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 23:51
yannickie111 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:46:
Het is nu inmiddels gelukt met Windows Media Player, simpel as that :)

Ik kan al mijn foto's en muziek prima afspelen via DLNA, omdat dit mp3's en jpg's zijn, die ondersteunt de tv wel.
Misschien netjes om ook anderen te helpen door aan te geven hoe je het voor elkaar hebt gekregen dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm daar ook gekocht! :)

Kan echter ook geen contact krijgen met mijn computer of NAS of internet. hij zegt bij status dat hij verbonden is, maar als ik iets wil kijken dan zegt hij opeens "verbinding maken" en komt niet verder dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:18:
Ik heb 'm daar ook gekocht! :)

Kan echter ook geen contact krijgen met mijn computer of NAS of internet. hij zegt bij status dat hij verbonden is, maar als ik iets wil kijken dan zegt hij opeens "verbinding maken" en komt niet verder dan dat.
Ik heb laatst een geprobeerd met mijn NAS (Linksys NAS200), die NAS kan bijna niks, maar hij ondersteunt wel UPnP.
Ik heb er wat foto's opgezet, en de tv herkent hem wel:)
Maar het zijn allemaal gewoon jpeg-bestanden, maar hij herkent de helft wel, en de andere helft niet?

Zoals in dit topic al te lezen is heb ik DLNA inmiddels ook werkend gekregen met WindowsMediaPlayer.
Foto's (jpg) gaan prima.
Muziek (mp3) niks aan de hand.
Video, alleen de flimpjes gemaakt met mijn digitale fotocamera spelen af, mpeg2-bestanden.
De rest doet het niet, heb ooit een bestand omgezet van avi oid, naar mpeg2, maar ook toen lukte het niet.

Ik wil dit toch werkend krijgen, dus ik ga binnenkort de uitleg in deze post eens proberen: Luuk1983 in "[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zet je mediaplayer op dan? Die heb ik namelijk gewoon op de computer.

Ik heb een LaCie NAS die ook upnp ondersteund, maar ik vind het een drama. Zat al te denken aan eentje van Qnap of Netgear.
Pagina: 1