Toon posts:

Asus UMPC R2H bricked na bios update

Pagina: 1
Acties:

• liberque
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:21
Kreeg gisteren een Asus UMPC R2H in handen. Vista moest opnieuw geïnstalleerd worden en het beestje had wat problemen met de sleepstand. Op de Asus site vond ik een BIOS upgrade (208) en heb die netjes uitgevoerd. Het apparaat startte zichzelf op in Bios Recovery Mode en begon braaf met flashen. Eerst erasen, daarna flashen en daarna een succesvolle verify. Alles was ok en gerapporteerd als succesvol, alleen het apparaat wilde niet herstarten.

Na dit een tijdje te hebben aangezien heb ik daarom de batterij verwijderd (de powerknop reageerde niet meer). en geprobeerd het apparaat opnieuw op te starten. Helaas, het bleek dat deze UMPC bricked was. Niets reageerde meer, sterker nog: ik kreeg hem simpelweg niet meer aan.

Nadat ik een beetje heb zitten Googelen op 'R2H bricked' en 'R2H bios 208' blijkt dat meerdere mensen dit probleem hebben gehad. Het gros van deze mensen hebben het apparaat teruggestuurd naar Asus en aldaar werd het probleem gefixed. Echter sommigen rapporteerden ook dat als het apparaat buiten de garantie viel Asus hier 400 dollar voor vroeg. Dit laatste is deze UMPC helaas niet meer waard en aangezien de originele factuur dateert uit 2007 kan ik garantie dus wel vergeten.

Een andere optie was om de eeprom los te maken van het moederbord en op te sturen naar een Duitse firma (http://www.bios-info.de/) die het wel eventjes zou fixen. Echter hier zijn twee problemen: 1. Het bios zit vastgesoldeerd op het moederbord en 2. die Duitse firma heeft zijn werkzaamheden gestaakt vanwege een sterfgeval. Daarnaast kan ik nog geen kabeltje solderen dus durf ik het niet aan een eeprom van een moederbord los te maken.

Nu vraag ik me af of er nog andere opties zijn en of iemand anders hier op GoT dit probleem ook heeft gehad. Ergens bestaat het vermoeden dat de Asus Bios Recovery Mode de aan/uit knop simpelweg disabled om te voorkomen dat mensen het apparaat uitzetten tijdens het flashen en dat deze door het niet willen herstarten, en loskoppelen van de batterij, gewoon nog gelocked staat. Dit is echter maar giswerk.

Het betreft hier de Origami UMPC van Asus met typenummer R2H, moederbord versie R2HV id. 1A en extra nummer: R2HV-BH029C. Alle suggesties zijn welkom. De BIOS die geflashed is draagt het nummer 208 en komt van Asus zelf. Het flashen is door het BIOS zelf afgehandeld (dus niet in Windows oid).
Bedankt voor je aandacht.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BIOS is typisch een moederbord aangelegenheid.

Move OH -> PMG

Verder mbt BIOS flashen: een chip flashen kun je zelf doen met geschikt mobo (juiste formaat BIOS EEPROM, en geen toeters en bellen mbt BIOS zoals o.a. Asus de laatste 10 jaar gebruikt). Maar dan nog moet je de huidige chip eraf krijgen. Dat zou wel eens lastig kunnen zijn. Allicht geen overbodige luxe om het exacte type EEPROM te melden.

Soittakaa Paranoid!

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14-09 21:27
En je laat het er bij zitten? Gewoon even contact opnemen met de RMA afdeling van Asus en gewoon aangeven dat er meerdere mensen zijn met dit probleem. Het lijkt me duidelijk dat Asus hier gewoon keihard faalt met die BIOS.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee