Scherm blijft zwart na installatie HD4870x2

Pagina: 1
Acties:

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Hey Tweakers,

vandaag kreeg ik de 4870x2 binnen die ik van een Tweaker heb overgenomen. Voordat ik die installeerde had mijn pc de volgende specs:

Phenom II x4 B55
4GB Samsung 1333
ASRock 870 extreme3
Asus HD3870x2
OCZ StealthXstream 600W

Draaide als een zonnetje. Ik had de laatste Catalyst Control Center erop staan en voorzover ik weet ook de meest recente drivers (amper een week geleden geupdate via Steam) Vervolgens installeerde ik de 4870x2, en toen bleef bij het booten het scherm zwart. Het systeem lijkt wel te booten, alles draait, piepje, Logtitech g15 geeft licht alsof ik in het w7 inlogscherm ben. Ik heb beide HDMI uitgangen geprobeerd zonder resultaat. Toen de 3870x2 teruggeplaatst en toen werkte alles weer. Ik heb google en de VB hierop nagezocht, maar de resultaten strekken nietverder dan bekende problemen met bepaalde Ati kaarten, waar de mijne niet onder valt.

Ik weet het dus even niet meer. Driver incompatibility lijkt me zeer sterk omdat het allebei Ati kaarten zijn, en ik bovendien van begin af aan geen beeld krijg, en de 870e3 heeft geen IGP die dwars kan liggen, dus dat kan je ook uitsluiten. Heeft iemand nog een suggestie?

Edit: laat maar, het lijkt erop dat ik een kat in de zak heb gekocht. De kaart is duidelijk gaar, ik krijg nu beeld en kom in het laadscherm van windows, maar de fans gaan steeds harder draaien en wanneer je verwacht een logon scherm te zien krijg ik BSOD met allemaal vrolijk gekleurde vierkante artifacts erin. Even gevoeld naar de temperatuur, die lijkt normaal. Ik vermoed dat de kaart is opgeblazen door overvolt of gedemonteerd en gebrekkig weer in elkaar gezet.

[ Voor 16% gewijzigd door Singular1ty op 24-10-2010 00:55 ]