• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 25-09 04:04
Beste Tweakers,

Ik ben van plan een Phenom II x6 1055T te kopen. Ik was eigenlijk vanplan om voor de x4 965BE te gaan, maar na me wat te hebben ingelezen ben ik erachter gekomen dat de 1055t over het algemeen beter overclockt en icm. de 2 extra cores dus een stuk beter presteerd. Dit voor een meerprijs van 20 euro.

Ik wilde bij de x4 4 GB ram kopen. Nu is mijn vraag. Is het verstandiger om 6 gb te nemen? Of maakt dit helemaal niks uit?

Ik heb al wat gezocht op google maar ik kan niet echt antwoord vinden op mijn vraag. Alleen over het algemeen nut van meer ram.

• pm1
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 28-07-2018

pm1

SoLiD-Killer

je ram geheugen maakt echt niks uit qua performance zolang je maar genoeg hebt ;)

je moet niet even veel ram nemen als cores, als je triple channel hebt zou ik idd wel 6 GB (3 x 2 GB) aanraden :) anders hou je het best bij 4 (2x 2 GB) of 8 GB (4 x 2 GB of 2 x 4 GB) ;)

je kan natuurlijk altijd je ram upgraden in snelheid door een lagere CAS latency te nemen :)

[Voor 23% gewijzigd door pm1 op 23-10-2010 23:11]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Redblader
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:48
4GB RAM is ruim voldoende voor 99% van de applicaties die iemand zou willen draaien, dus 6GB is niet nodig.
Verder zit je met 6GB zonder dual-channel of je moet 2x2GB+2x1GB doen maar dat zou ik persoonlijk niet doen, en wanneer 4GB dan echt te weinig word stop je er gewoon 2x2GB bij.

• Markvanvugt
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 30-10-2014
Volgens mij ondersteund AMD geen triple channel geheugen, dus 6GB geheugen zal in single channel gaan draaien. En zoals Redblader zegt is 4GB eigenlijk ruim voldoende voor 99% van de applicaties. En je kan inderdaad later altijd nog meer geheugen er bij stoppen.

Intel Core i5 4670K | Scythe Mugen 2 | ASRock Z87 Extreme4 | 2x4GB DDR3-1600 Corsair | ASUS GTX660 2GB | Cooler Master CM 690 II Advanced | Samsung 830 128GB SSD | Samsung HD103SJ 1TB | WD Green 640GB | OCZ StealthXStream 600 | Samsung SyncMaster P2250

• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 25-09 04:04
Bedankt voor de reacties!

Dan ga ik gewoon voor 2x2 GB. En als het ooit te weinig word dan kan ik alsnog erbij prikken.

Momenteel ben ik nog nooit over de grens gekomen dat ik te weinig ram had dus dat zal geen problemen opleveren.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee