Toon posts:

OSX start niet meer na mislukte Snow Leopard update

Pagina: 1
Acties:

• thawarhead
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16-04-2014
Vanavond besloten mijn Macbook uit 2008 te upgraden van Leopard naar Snow Leopard. Schijf er in gestoken, update gestart. Macbook startte 1 keer opnieuw op en ging vervolgens verder met installeren (ga er van uit dat dat er bij hoorde) maar gaf ineens een foutmelding (geel driehoek met uitroepteken er in, verder geen andere info dan installatie mislukt, neem contact op met de producent van de software) Macbook opnieuw opgestart met de DVD er nog in en hij wilde toch verder installeren. Dus ik verder geklikt tot het moment dat er een schijf gevonden moest worden: Deze kon namelijk niet gevonden worden (dus ook niet mijn standaard Macbook HDD) Afgebroken, opnieuw opgestart zonder Snow Leopard schijf: Vast in het grijze scherm met de Apple en het ronddraaiende icoontje. Minuten lang. Nog een keer opgestart, met Snow Leopard schijf. En nu staar ik al weer minutenlang naar een grijs scherm. Enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit eventueel kan oplossen?

Edit: Na wat gegoogle de tip gevonden om met command+V te booten. Dat levert dit scherm op, en zo staat het nu al weer minuten vast:

edit 2: Ook booten met zowel Snow Leopard als de destijds bijgeleverde OSX install discs in de drive levert niets op.

edit 3: Weten te boeten met de originele install discs. Zit nu al 5 minuten bij 'Doelvolume selecteren' maar er wordt geen schijf gevonden waarop ik kan installeren.

edit 4: Schijf maar gewist, bezig met verse install. Straks maar met recoverytools aan de gang. Topic kan eigenlijk wel dicht nu, excuses.

[Voor 23% gewijzigd door thawarhead op 24-10-2010 00:30]

tha Warhead

• SilverBox
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10-07-2011

SilverBox

Apple user

Als toevoeging:

Had je geen Time Machine backup? zodat je al je files nog hebt?

We, all love Apple!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee