Wireless switch?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-01-2023
Alwetende tweakers,

Ben net verhuis en heb nu een verdieping verschil tussen daar waar de kabelmodem staat en de kamer waar de meeste computers staan. Mijn orginele router (WRT610N van Linksys) staat daar vlak naast. Het eerste plan was het trekken van UTP via een loze leiding naar de meterkast en dan door naar boven echter had ik mij vergist en zaten er daar geen loze leidingen in de muur :( toen dacht ik: als ik nou boven ook een draadloze router zet hoef ik geen kabel te trekken en kan ik zo lekker simpel en snel plugen en online zijn. Echter zoals jullie waarschijnlijk al voelen aankomen is dit niet zo simpel als gedacht. Na de goede ervaringen heb ik nog een WRT610N gekocht na dat de vriendelijke verkoopster mij er van verzekerde dat wat ik wil kan. Inmiddels heb ik de DHCP en NAT van de router boven uitgezet maar dit (b)lijkt niet alles te zijn wat er moet gebeuren. Als verschillende keywords gegoogled maar nog niet de goede want ik heb nog geen antwoord gevonden.

Kan iemand bevestigen dat wat ik wil kan? En kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik dit dan kan bereiken.

Al vast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Wat jij wil is WDS. Zo kan je de ene AP verbinding laten maken met een andere om zo je netwerk fysiek te vergroten. Verdere uitleg over WDS

WDS is echter niet zaligmakend. Er zijn nog steeds behoorlijk wat problemen met een stabiele verbinding.

Ik zou er eerder voor kiezen om toch een kabel te trekken, of anders te kijken voor een powerline oplossing. Echter ook powerline is niet 100% stabiel, maar over het algemeen stabieler dan WDS.

[ Voor 24% gewijzigd door 26779 op 23-10-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

Het kan inderdaad met wds. Alleen daarmee verlies je veel snelheid.

Handiger lijkt me om die wrt610n in client + bridge mode te zetten. De bovenste wrt logt daarbij draadloos in.. je pc's boven kan je dan vervolgens via utp aansluiten op de lanpoorten.

Als dat client + bridge mode niet kan met je huidige firmware dan kan je het proberen met dd-wrt. Dat draait volgens mij prima op de 610n.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 23-10-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anders een nette 5GHz bridge bouwen met 2 richtantennes? Vaak veel minder gedonder dan 2.4GHz omdat er minder prut op die frequentieband zit.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Richtantennes binnenshuis door een verdieping heen? 8)7 voor het overbruggen van 4-6 meter.... :F

Of wil je ze buitenshuis ophangen? En een draad door de muur naar buiten leiden?... Dan kan je net zo goed een kabel buitenom trekken. Minder moeilijk en zeker minder kostbaar. (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Er staat nergens dat het 4-6 meter is ;). En ja binnenshuis kan dat prima.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-01-2023
Bedankt voor jullie reacties. Op dit moment heb ik mijn secundaire WRT610N voor zien van een DD-WRT firmware en deze stappen gevolgd (http://www.wi-fiplanet.co...ing-a-Wireless-Bridge.htm).

Binnenkort als ik eens tijd heb, kijken of ik dit over de 5GHz kan laten lopen maar voor nu werkt het :)

Hmmm... vervreemd (denk ik) is dat het gewone draadloze verkeer nu niet meer lijkt te werken, nog niet heel belangrijk maar toch binnenkort maar eens kijken wat we daar aan kunnen doen.

[ Voor 21% gewijzigd door SvenL op 26-10-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Zie de Wiki van DD-WRT zelf.
Pagina: 1