Alwetende tweakers,
Ben net verhuis en heb nu een verdieping verschil tussen daar waar de kabelmodem staat en de kamer waar de meeste computers staan. Mijn orginele router (WRT610N van Linksys) staat daar vlak naast. Het eerste plan was het trekken van UTP via een loze leiding naar de meterkast en dan door naar boven echter had ik mij vergist en zaten er daar geen loze leidingen in de muur
toen dacht ik: als ik nou boven ook een draadloze router zet hoef ik geen kabel te trekken en kan ik zo lekker simpel en snel plugen en online zijn. Echter zoals jullie waarschijnlijk al voelen aankomen is dit niet zo simpel als gedacht. Na de goede ervaringen heb ik nog een WRT610N gekocht na dat de vriendelijke verkoopster mij er van verzekerde dat wat ik wil kan. Inmiddels heb ik de DHCP en NAT van de router boven uitgezet maar dit (b)lijkt niet alles te zijn wat er moet gebeuren. Als verschillende keywords gegoogled maar nog niet de goede want ik heb nog geen antwoord gevonden.
Kan iemand bevestigen dat wat ik wil kan? En kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik dit dan kan bereiken.
Al vast bedankt
Ben net verhuis en heb nu een verdieping verschil tussen daar waar de kabelmodem staat en de kamer waar de meeste computers staan. Mijn orginele router (WRT610N van Linksys) staat daar vlak naast. Het eerste plan was het trekken van UTP via een loze leiding naar de meterkast en dan door naar boven echter had ik mij vergist en zaten er daar geen loze leidingen in de muur
Kan iemand bevestigen dat wat ik wil kan? En kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik dit dan kan bereiken.
Al vast bedankt