Hoe DEP (Data Execution Prevention) te configureren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik gebruik windows 7 ultimate en had dep uitgezet, het stond eerst op "DEP alleen voor essentiele
windows programma's en -services inschakelen." Ik had in opdracht promp
"bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff" ingetypt. en opnieuw opgestart. Het vinkje is nu weg.
Na een tijd zei iemand "je moet dat niet uitzetten". Oke dacht ik, en voerde in opdracht prompt "bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOn" in. Alleen is nu het vinkje "DEP alleen voor essentiele
windows programma's en -services inschakelen" weg, en kan het niet aanvinken. DEP staat weer aan want het gaf aan dat het gelukt was. Is er iemand die weet hoe ik het weer aan kan vinken?
Veel programma's willen nu niet meer opstarten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Volgens mij is dit gewoon een Windows vraag ipv echt een B&V aangelegenheid.

Er zijn meer opties dan alleen AlwaysOff en AlwaysOn. Makkelijk te vinden natuurlijk.

Lees het volgende eens zou ik zeggen: A detailed description of the Data Execution Prevention (DEP) feature in Windows XP Service Pack 2, Windows XP Tablet PC Edition 2005, and Windows Server 2003
OptIn
Dit is de standaardconfiguratie. Op systemen met processors die door hardware aangestuurde DEP kunnen implementeren, wordt DEP standaard ingeschakeld voor beperkte systeembestanden en 'opt-in'-programma's. Met deze optie worden alleen systeembinaries van Windows standaard door DEP verwerkt.
OptOut
DEP wordt standaard voor alle processen ingeschakeld. Met het dialoogvenster Systeem in het Configuratiescherm kunt u handmatig een lijst maken van specifieke programma's waarop DEP niet is toegepast. IT-professionals kunnen met de Application Compatibility Toolkit een of meer programma's uitsluiten (opt-out) voor DEP-bescherming. Systeemcompatibiliteitscorrecties of shims voor DEP hebben wel effect.
AlwaysOn
Deze instelling biedt volledige DEP-dekking voor het hele systeem. Alle processen worden altijd met DEP-dekking uitgevoerd. De lijst met uitzonderingen om specifieke programma's voor DEP-bescherming uit te sluiten, is niet beschikbaar. Systeemcompatibiliteitscorrecties voor DEP hebben geen effect. Programma's die zijn uitgesloten (opt-out) met behulp van de Application Compatibility Toolkit worden met DEP-dekking uitgevoerd.
AlwaysOff
Bij deze instelling heeft geen enkel deel van het systeem DEP-bescherming, ook niet bij hardware-ondersteuning van DEP. De processor wordt alleen in de PAE-modus uitgevoerd als de optie /PAE in het bestand Boot.ini is opgegeven.

[ Voor 67% gewijzigd door Bor op 23-10-2010 23:34 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7 heeft geen boot.ini

ik had dit gevonden:

Execute the following command:

wmic OS Get DataExecutionPrevention_SupportPolicy

Press Enter.

Look at the number display on the screen. The number indicates the DEP status which reads as follows:

•0 =AlwaysOff – DEP is disabled for all processes
•1 =AlwaysOn – DEP is enabled for all processes
•2 =OptIn – DEP is enabled for Windows system components and services (this is the default setting)
•3 =OptOut – DEP is enabled for all processes except for those Administrators identified

bij mij staat het nu op 1. maar omdat meerdere programma's niet meer opstarten moet het eigenlijk.2 worden
maar hoe?

EDIT:
heb zelf iets geprobeerd en het lijkt te werken.

heb bcdedit.exe /set {current} nx OptIn ingevoerd in opdracht prompt

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 01:08 ]