Toon posts:

Nieuwe graka in combinatie met oude computer

Pagina: 1
Acties:

• jorben
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-08 18:58
Ik ben een 15-jarige student en heb een oude computer... (minstens 5 jaar oud)
Ik game graag en heb dan ook een ps3. Shooters speel ik liever op de pc omdat ik niet zo goed met de controller overweg kan en omdat ik liever dicht bij het scherm zit.
Op mijn pc (zie de specs onderaan) kan je niet echt goed gamen... En al zeker geen shooters. Vroeger had ik een (weliswaar oude, maar toch betere) nvidia geforce 7500le ter beschikking. Daar kon ik sommige spellen op low settings mee spelen en dat was ook voldoende voor mij. Nu is deze kaart echter stuk waardoor ik terug de onboard moet gebruiken en die kan nog minder mee met de hedendaagse games.
Ik zou nu graag een nieuwe 'low-profile' graka willen kopen. Dan denk ik in het bijzonder aan een ati radeon hd 5550 (of lager als mijn voeding het niet aan kan).
Nu vraag ik mij af of deze kaart geen over kill is voor mijn pc (dan denk ik aan de cpu)?
Is het de moeite om de kaart te kopen?
Gaat mijn voeding (250 watt) dit aan kunnen?

Ik verwacht hier uiteraard geen hoge prestaties van, maar wel 1080p afspelen en de meeste games op low settings spelen.

Mijn pc in het kort:
Amd Athlon 64 3000+ (socket 939, dus zeldzame om te upgraden)
Ati Radeon Express 200 (onboard met 128mb)
2 GB DDR 400 (pc3200) (door mijzelf geupgrade voor Photoshop)
Een 250w voeding! :(
Verder:
een 80gb HDD
CD/DVD brander
Windows XP professional SP3
Ben ik iets vergeten te melden, vraag maar!

Altijd goed onderhouden, zowel software als hardware matig.

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:46
Even vermelden wat voor een moederbord je hebt,
ook handig is AGP of PCI-E
voor agp kun je een HD3450 krijgen, dan word het wel slim als je je voeding ook mee upgrade naar een beter model!

• jorben
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-08 18:58