Toon posts:

Niet binnen netwerk op één site kunnen komen

Pagina: 1
Acties:

• Refrigerator
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-11-2010
Hallo,

Sinds een aantal weken kan ik binnen ons netwerk niet meer op één site komen, namelijk www.helpmij.nl.
Achter de modem zit een DLink Dir-655, waaraan twee pc's bedraad verbonden zijn, en een stuk of 3 laptops zijn draadloos verbonden.

Op geen van alle systemen kan ik op die site komen, ik krijg dan de melding

"Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met www.helpmij.nl"

Hetzelfde probleem doet zich overigens bij andere browsers voor.

Nu het meest vreemde, wanneer ik mijn smartphone met het netwerk verbind via wifi, kan ik wél op de site komen.
Als ik een laptop direct bedraad aan de modem hang, kan ik nog steeds niet op de site komen.

Ik heb deze vraag twee weken geleden ook bij helpmij zelf gelegd, maar geen antwoord gekregen, vandaar dat ik het hier probeer. Ook voordat dit probleem zich bij meerdere sites gaat voordoen.

Alvast bedankt

• 286128
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Misschien moet je je DNS-instellingen op je computer herstellen?

• allure
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 26-09 13:48

allure

Titaan fase 2/3

probeer eens in een dos-scherm "ipconfig /flushdns" zonder de "

• Refrigerator
Helaas, dit werkt niet.
Het is ook op 4-5 verder onafhankelijke systemen het geval, ook op een oude laptop met ubuntu geldt dit probleem.

Pingen levert time-outs op:
Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\***>ping www.helpmij.nl

Pingen naar www.helpmij.nl [212.79.247.24] met 32 bytes aan gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 212.79.247.24:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

• Ch3cker
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-09 11:12

Ch3cker

Testlab Teamlead
Misschien sta je in de firewall op de betreffende website. Heb dit soms gehad met mijn eigen websites, server had me dan automatisch op een black list gezet. Zelfde symptomen.

• Peetz0r
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-09 18:12
het IP-adres 212.79.247.24 klopt. Geen DNS probleem dus.
Gebruik je op die telefoon waar het wel werkt toevallig Opera Mini (of iets anders met een proxy)?
Probeer eens een nieuwe DHCP lease te krijgen. Heb je met een nieuw IP hetzelfde probleem?

• Darkstone
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Refrigerator schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 00:51:
Helaas, dit werkt niet.
Het is ook op 4-5 verder onafhankelijke systemen het geval, ook op een oude laptop met ubuntu geldt dit probleem.

Pingen levert time-outs op:

[...]
dat zegt niets, ik kan ook niet pingen naar helpmij.nl :X

gewoon naar de site surfen werkt echter wel.

[Voor 6% gewijzigd door Darkstone op 24-10-2010 01:15]

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:05
Misschien kun je het volgende is proberen:

Ga met de pc eens naar
http://www.atunnel.com/
Vul hier helpmij.nl in

Werkt dit?
- Dan ligt het probleem iig niet aan de kant van helpmij.nl (maar dit had de telefoon ook al uitgesloten, weet je zeker dat je hiermee op het GOEDE WiFi netwerk zit, en niet toevallig een openstaande van de buren oid? :P)
Werkt het niet?
- Dan ligt het misschien toch aan helpmij.nl

(test ofc. wel ff met een 2e pc/laptop en browser of de atunnel.com test hier wel op werkt)

--

Verander het IP adres van de probleem pc naar het IP die de telefoon had waarop het wel werkte?

--

Router resetten? (factory reset)
(Heb ik een maand geleden nog last van gehad, ik KON maar niet op G0T komen, verder werkten alle sites prima,
dus ik virus/malware scannen, hosts file controleren, DNS servers controleren + herstellen, in router config bekijken, internet afspeuren.... niets werkte.. Uiteindelijk een simpele factory reset uitgevoerd van de router, en het probleem was opgelost :| iig een tijdje mee zoet geweest :| )

ls als alle hierboven geplaatste reacties allemaal niet werken, moet je toch zulke dingen gaan proberen :P

[Voor 31% gewijzigd door SmiGueL op 24-10-2010 01:30]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Refrigerator
Oké.

Op mijn telefoon gebruik ik inderdaad Opera Mini, en wanneer ik met de meegeleverde android-browser naar helpmij ga, werkt het ook niet. (Zeker weten op ons eigen netwerk ;-))
Via atunnel kan ik wel op helpmij komen.
Over de DHCP lease: ik heb ipconfig /release en /renew gedaan, nog steeds hetzelfde. (Zo moet dat toch? Volgens google in ieder geval :P)

Het zou dan inderdaad kunnen dat ik blacklisted sta? Dan de beheerder maar eens een mailtje sturen.

• Peetz0r
darkstone schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:15:
[...]

dat zegt niets, ik kan ook niet pingen naar helpmij.nl :X

gewoon naar de site surfen werkt echter wel.
Inderdaad, helpmij.nl heeft ICMP uitgezet...
* P.E.T.E.R. ziet het voordeel daarvan niet.
SmiGueL schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:15:
...
Verander het IP adres van de probleem pc naar het IP die de telefoon had waarop het wel werkte?
...
There is no such thing!

Beide apparaten hebben vanuit het oogpunt van de helmpij.nl server sowiezo al hetzelfde (externe) IP. Interne IP's hebben hier niets mee te maken. En het externe IP was dus altijd al hetzelfde.

helpmij.nl werkt verder gewoon vanaf hier...

Edit: ik had deze nog niet gezien.
Refrigerator schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:24:
Oké.

Op mijn telefoon gebruik ik inderdaad Opera Mini, en wanneer ik met de meegeleverde android-browser naar helpmij ga, werkt het ook niet. (Zeker weten op ons eigen netwerk ;-))
Via atunnel kan ik wel op helpmij komen.
Over de DHCP lease: ik heb ipconfig /release en /renew gedaan, nog steeds hetzelfde. (Zo moet dat toch? Volgens google in ieder geval :P)

Het zou dan inderdaad kunnen dat ik blacklisted sta? Dan de beheerder maar eens een mailtje sturen.
Je wilt een nieuw extern IP hebben. Dit regel je ergens in je router. Interne IP's boeien hier dus niet.
Je hebt net alleen een nieuw intern IP gehaald...

Nog een edit:
SmiGueL schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:15:
Router resetten? (factory reset)
(Heb ik maand geleden nog last van gehad, ik KON maar niet op G0T komen, rest werkte prima,
dus ik virus/malware scannen, hosts file controleren, in router config bekijken, internet afspeuren.... bleek dat een simpele factory reset het probleem oplostte :|, iig een tijdje mee zoet geweest :| )
Had je na die reset - toevallig - een neiuw extern IP?

[Voor 45% gewijzigd door Peetz0r op 24-10-2010 01:30]

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:05
P.E.T.E.R. schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:26:
Had je na die reset - toevallig - een neiuw extern IP?
Nee ;)

(Ik heb hier nog screenshots van enkele maanden terug, en deze vertonen hetzelfde IP als ik nu heb :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Refrigerator
Een factory reset van de router haalt niets uit. Extern IP blijft hetzelfde (maar is dat niet logisch?), en helpmij is nog steeds niet te bereiken.
Ik zou eerder denken dat ik de modem moet resetten? En dan is het toch alsnog hopen dat de provider mij een nieuw IP toekent?

• Def!ance
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 28-08 22:09

Def!ance

Assumption is the mother.....

Refrigerator schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:49:
Een factory reset van de router haalt niets uit. Extern IP blijft hetzelfde (maar is dat niet logisch?), en helpmij is nog steeds niet te bereiken.
Wellicht ligt het probleem niet eens bij de router
Ik zou eerder denken dat ik de modem moet resetten? En dan is het toch alsnog hopen dat de provider mij een nieuw IP toekent?
Meestal krijg je weer gewoon hetzelfde ip terug.

Doe eens een traceroute/mtr naar helpmij.

[Voor 86% gewijzigd door Def!ance op 24-10-2010 01:54]

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL

• Peetz0r
Refrigerator schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:49:
Kan helpen. Of allebei resetten. Of het MAC adres van je router veranderen en resetten.
Of allebei een hele dag uitzetten en hopen dat je DHCP lease dan wel verlopen is...

• Refrigerator
Uiteindelijk is het gelukt door het MAC adres van de router te veranderen. Hierdoor kreeg ik een nieuw extern ip, en nu kan ik weer op helpmij komen.

Zitten er nog bepaalde regels aan het mac adres?
Ik heb nu in de router "clone your pc's mac address" gedaan, dan werkt het. Verander ik een b in een c, krijg ik wel weer een ander IP, maar dan is helpmij weer niet te bereiken.

Bedankt in ieder geval!

@Def!ance
Mocht je nog geinteresseerd zijn:
Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\>tracert www.helpmij.nl

Traceren van de route naar www.helpmij.nl [212.79.247.24]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms c3404801.ftth.concepts.nl [195.64.72.1]
2 3 ms 3 ms 3 ms ict.18.29.concepts.nl [213.197.18.29]
3 3 ms 3 ms 3 ms ict.18.29.concepts.nl [213.197.18.29]
4 7 ms 3 ms 3 ms er1.ams1.as24875.net [195.69.144.126]
5 4 ms 3 ms 3 ms 89.105.212.138
6 7 ms 7 ms 7 ms ge-0-1-0-vlan-D123.dtc-core-01.network4.isp-serv
ices.nl [212.79.233.50]
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 ^C

• Peetz0r
Als het nu werkt vindt jouw ISP dat jij een mooi MAC adres hebt. Dus dan zit het goed. In principe is aan de eerste helft van een MAC adres de fabrikant van de NIC te herkennen, en je kan nooit twee dezelfde MAC adressen in een netwerk hebben.
MAC adressen zoals in de hardware/sticker/doos zijn wereldwijd uniek.

Maar als het werkt is er niks aan de hand.
Todat de buren een nieuwe router kopen met het MAC adres wat jij hebt ingesteld >:)

• Refrigerator
Oké dan.
Maar dat vechten we dan wel weer uit met die buren ^.^

Maar ik heb nu dus clone pc's mac address gedaan, hebben dan mijn pc en router niet hetzelfde mac adres? Of maakt dat dan weer niet uit?

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Refrigerator schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 02:23:
Oké dan.
Maar dat vechten we dan wel weer uit met die buren ^.^

Maar ik heb nu dus clone pc's mac address gedaan, hebben dan mijn pc en router niet hetzelfde mac adres? Of maakt dat dan weer niet uit?
PC en router hebben inderdaad wel hetzelfde mac adres, maar niet op hetzelfde netwerk :)

Je router heeft het mac adres aan de buitenkant en je pc aan de binnenkant. Daarom is het ook vrij veilig om op die manier mac adressen te dupliceren.

[Voor 7% gewijzigd door redfoxert op 24-10-2010 02:30]

• Refrigerator
Ah kijk, op die manier. Weer wat geleerd.

Bedankt nog!

• Nobby
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02:46

Nobby

Nuts!

Misschien een beetje achteraf, ik zie nergens dat je aan helpmij.nl gevraagd hebt om van hun blacklist te worden gehaald. Lijkt er wel een beetje op. Zodra je een ander IP-adres hebt kan je de site weer bereiken terwijl er niets aan je setup is gewijzigd.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Peetz0r
Je router heeft 3 MAC adressen:
- de WAN aansluiting
- de LAN switch
- de Wifi chip.
Je bedrade compters zien alleen de 2e en je draadloze computers alleen de 3e.
Als het goed is heb je alleen de eerste veranderd. Niks aan de hand dus :D

• Refrigerator
Nobby schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 02:50:
Misschien een beetje achteraf, ik zie nergens dat je aan helpmij.nl gevraagd hebt om van hun blacklist te worden gehaald. Lijkt er wel een beetje op. Zodra je een ander IP-adres hebt kan je de site weer bereiken terwijl er niets aan je setup is gewijzigd.
Mocht het nu niet opgelost zijn, dan had ik inderdaad die vraag gesteld. Maar aangezien die oplossing gister in de late uurtjes naar boven kwam, had het naar mijn mening niet zo veel zin om de beheerder direct hiermee te bereiken.
Nu het opgelost is heb ik wel de oplossing in de helpmij thread gezet, en het feit dat ik waarschijnlijk blacklisted stond.
P.E.T.E.R. schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:40:
Je router heeft 3 MAC adressen:
- de WAN aansluiting
- de LAN switch
- de Wifi chip.
Je bedrade compters zien alleen de 2e en je draadloze computers alleen de 3e.
Als het goed is heb je alleen de eerste veranderd. Niks aan de hand dus :D
Ah, op die manier, ik dacht dat het inderdaad één adres was wat de router had.

[Voor 23% gewijzigd door Refrigerator op 24-10-2010 13:18]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee