Toon posts:

Probleem was kortsluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben misschien mijn vorige topics gelezen over mijn dooje duron enz. Ik heb alles terug moeten sturen, nu krijg ik vandaag dus een telefoontje van die zaak dat ik geen garantie krijg omdat ik zelf mijn mobo gesloopt zou hebben.

Het lag aan de condensators naast de proc, die waren beschadigd, de beschermlaag was eraf :( Toen heeft de orb ertegenaan gezeten en kortsluiting gemaakt, daardoor zou mijn moederbord (bios) verneukt geworden zijn.

Dit was het verhaal van het goochem aan de lijn.

Iemand mee een/ niet mee eens?

Kan ik dit oplossen met een nieuwe bios chip?

Volgens die vent moet ik alles naar abit sturen en vragen of ze het kunnen repareren.

Suggestions?

Verwijderd

Als ik moet geloven wat die gasten zeggen dan is het je eigen schuld en kan je proberen het te laten repareren, maar ik geef je weinig kans... ;(

Wat ik ook niet snap is dat mensen een super-orb kopen die is gewoon dodelijk!! :o

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Tuesday 13 March 2001 20:21 schreef eXistence het volgende:
Wat ik ook niet snap is dat mensen een super-orb kopen die is gewoon dodelijk!! :o
Bullshit :Z Nog nooit problemen met monteren gehad...

Dat verhaal van die zaak is best aannemelijk, maar dan moet je aardig tegen die elco's aan geracht hebben! Een elco bestaat uit twee metalen geleiders (een soort plaatjes) met isolatiemateriaal er tussen. Als je dat ding ernstig vernielt, dan raken de electroden elkaar en ontstaat er een directe verbinding waardoor er kortsluiting ontstaat. Het is een harde les voor je, maar helaas. In het vervolg echt voorzichtiger zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op Tuesday 13 March 2001 20:39 schreef Exirion het volgende:

[..]

Bullshit :Z Nog nooit problemen met monteren gehad...

Dat verhaal van die zaak is best aannemelijk, maar dan moet je aardig tegen die elco's aan geracht hebben! Een elco bestaat uit twee metalen geleiders (een soort plaatjes) met isolatiemateriaal er tussen. Als je dat ding ernstig vernielt, dan raken de electroden elkaar en ontstaat er een directe verbinding waardoor er kortsluiting ontstaat. Het is een harde les voor je, maar helaas. In het vervolg echt voorzichtiger zijn.
Is nu heel het mobo verneukt ?? Of alleen bios?