• Dualfoot
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 27-01-2012
Hallo,

Wij hebben een draadloos thuisnetwerk waarop 3 pc's zijn verbonden. Nu zit ik sinds kort met een gek probleem. Als ik op mijn computer een game speel (online multiplayer), dan hebben de andere 2 pc's geen internet meer maar ik kan gewoon door spelen. Ook als ik stop met de game heb ik wel internet maar de andere computers niet. De router resetten werkt dan alleen nog. Het lijkt net of mijn computer de hele internetverbinding in beslag neemt.

Weet iemand hier een oplossing voor?

alvast bedankt!

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
*Pakt glazen bol*
Nee, werkt niet.
*Flikkert glazen bol weer in de hoek*

- Wat zijn de symptomen op de andere PC's? (hebben ze nog wel een IP-adres? Kunnen ze pingen?)
- Welk merk/type router met welke versie firmware heb je?
- Welke andere apparatuur hangt er verder nog aan?
- Wat heb je zelf allemaal al onderzocht en wat was hiervan het resultaat?

• Dualfoot
Het was inderdaad erg dom van mij om te weinig gegevens te vermelden.
Ik zal er vanavond even naar kijken....

[Voor 159% gewijzigd door Dualfoot op 23-10-2010 23:47]

• Dualfoot
Ik heb het vanavond even bekeken :
Onze router is een linksys wrt54g Versie 7 Firmware Version: v7.00.1
De andere pc's behouden hun ip en ze kunnen pingen. Er maken 3 pc's 1 laptop en 1 ipod touch verbinding met de router maar meestal staan er maar 2 pc's aan en de laptop uit.
Ik heb op de website van het spel naar informatie gezocht en toen kwam ik uit bij het openzetten van de poorten (de juiste). Maar dit heeft niet geholpen.

Hopelijk heb ik zo genoeg informatie gegeven, zo niet zeg het dan even.

• Bloodshot
*WAT* kunnen de andere PCs pingen? Elkaar? De default gateway? Websites?

• Dualfoot
Ja de andere pc's kunnen pingen dus..... word wel erg moeilijk he?

• Bloodshot
Als je geen antwoord op mijn vraag geeft, wordt het inderdaad best moeilijk ja....

• ItMeAedri
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:32
Kan je pingen naar de router, websites, de glazen bol van Bloodshot?

Geef ons even antwoord op WAAR je naartoe kan pingen, anders kunnen we nog steeds niets.

[Voor 40% gewijzigd door ItMeAedri op 24-10-2010 17:13]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

• Dualfoot
Sorry voor mijn onduidelijkheid.
Ik kan pingen naar:
- andere pc's/naar elkaar
- pingen naar websites

Pingen naar de default gateway ging eerste keer wel maar tweede keer niet meer dus.

Hiermee heb ik volgens mij al je vragen beantwoord

• Gratzip
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Heb je het al geprobeerd met een kabel ertussen?

Zelf denk ik trouwens, als ik dat verhaal zo zie, dat je game pc iets in het geheugen van je router dichtspamt (een route tabel ofzo). Is het mogelijk om de bandbreedte naar die pc te verminderen in je router?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Als je alle IP's statisch instelt, krijg je dan nogsteeds hetzelfde gezeur?

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:46

lier

MikroTik nerd

Het lijkt erop dat je router over de zeik gaat op het moment dat je online speelt. Dit soort gedrag zie je vaak bij veel connecties die gebruikt worden, vinden (dit soort) routers niet leuk.

Om welk spel gaat het ?

offtopic:
De oplossing is om het spel niet meer te spelen :P

Eerst het probleem, dan de oplossing

• neh
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:48
Gratzip schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:33:
Heb je het al geprobeerd met een kabel ertussen?

Zelf denk ik trouwens, als ik dat verhaal zo zie, dat je game pc iets in het geheugen van je router dichtspamt (een route tabel ofzo). Is het mogelijk om de bandbreedte naar die pc te verminderen in je router?
Een huis tuin en keuken router heeft slechts een minimaal aantal entries in de route tabel en die veranderen zelden, ik denk eerder dat je NAT tabellen bedoelt. Bandbreedte verminderen heeft in het geval van volle NAT tabellen totaal geen zin.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• Gratzip
neh schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:05:
[...]

Een huis tuin en keuken router heeft slechts een minimaal aantal entries in de route tabel en die veranderen zelden, ik denk eerder dat je NAT tabellen bedoelt. Bandbreedte verminderen heeft in het geval van volle NAT tabellen totaal geen zin.
Ja dat bedoelde ik idd. Maar je hebt ook andere factoren zoals aantal connecties zoals lier ook zegt. Ik denkt dat de oplossing wel iets is met bandbreedte beperken zodat die router hem niet flipt.

• Gratzip
Er is nieuwe fw:
http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WRT54G/download
(versie 7.2)
Met als 1 van de fixes:
- Resolves issue with router disconnecting from some particular online game servers.

:)

• Dualfoot
Bedankt voor jullie vele antwoorden.
Ik ga proberen om zo snel als mogelijk de router te updaten. Aangezien een van de fixes het probleem lijkt op te lossen. Maar dit kan pas eind van de week aangezien ik nu werk (nog scholier dus een beetje geld verdienen) en mijn vader 's avonds het internet nodig heeft (ga hem overhalen). Verder, een kabel tussen de pc en router word een beetje moeilijk want de pc staat boven en de router beneden. Het gaat om het spel Call of Duty: Modern Warfare 2, speel het al een tijdje maar vind het gek dat internet het ineens flipt. En hoe kan je de bandbreedte beperken?

Nogmaals erg bedankt voor al jullie antwoorden!

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:46

lier

MikroTik nerd

Bandbreedte en online gaming...zou er niet te lang bij stil staan. Je hebt echt heel weinig bandbreedte nodig.
Heel bijzonder, wat je vaak ziet in dit soort situaties is dat jij veel lag hebt, maar andere gebruikers mogen er eigenlijk geen last van hebben.

Weet je zeker dat je pc "schoon" is ? Weet je (100%) zeker dat het door het spel veroorzaakt wordt ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dualfoot
Ik weet zeker dat het niet aan de pc ligt want, ik heb laatst windows opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht dat het aan m'n windows lag. Maar het lag niet aan me windows. Overigens heb ik bij andere online games geen problemen, heb even gratis urbanterror geprobeerd daar totaal geen problemen(ook geen lag).

• Dualfoot
Gratzip schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:18:
Er is nieuwe fw:
http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WRT54G/download
(versie 7.2)
Met als 1 van de fixes:
- Resolves issue with router disconnecting from some particular online game servers.

:)
Bedankt voor je info maar ik kan fw versie 7.2 niet vinden. Ik kan alleen deze vinden:

07/09/2009

Ver.7.00.8

Download 1.32 MB

Is dit de juiste?
Neem het aan van wel aangezien ik hardware versie 7 heb.....

• Dualfoot
Fw update heeft het gefixed.
Bedankt! Kan nu weer gamen en internetten tegelijk
Allemaal bedankt!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee