Fritz!Boz, DECT en meerdere telefoonnummers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-03 15:27
Bij installatie van de Fritz!box 7340 modem heb ik deze nu bedraad aangesloten op mijn Siemens Gigaset AS285. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit ook draadloos kan via de DECT optie, maar weet niet welke voordelen dit biedt?

Ik zou bv. naast mijn huidige telefoonnummer ook een extra VOIP telefoonnummer (al aangevraagd) in gebruik te nemen. Dacht begrepen te hebben dat je op deze wijze dan bv. twee gesprekken tegelijk kan voeren. Klopt dit en wordt elk DECT toestel dan aan één van deze telefoonnummers gekoppeld? Of reageren alle toestellen dan ongeacht welk nummer wordt gebeld? Kan ik bv. wel instellen dat de beltoon dan anders is? Hoe kies je bij starten gesprek met welk nummer je gaat bellen?

Heb geprobeerd via Google antwoord te vinden op deze vragen, maar kom niet veel verder dan dat DECT wordt ondersteund. Maar dus geen antwoorden op dit soort specifieke vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 23:08
micheldekn schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:19:
Heb geprobeerd via Google antwoord te vinden op deze vragen, maar kom niet veel verder dan dat DECT wordt ondersteund. Maar dus geen antwoorden op dit soort specifieke vragen.
Beetje een dooddoener, maar heb je de handleiding ook al geprobeerd? Er zit volgens mij een VoIP-server in de Fritz, die je in kunt richten zoals je dat zelf graag ziet; je kan dus bijvoorbeeld inkomende oproepen op VoIP1 routeren naar DECT en ik gok ook naar een specifieke handset.

Ik heb de modem (nog) niet, dus enkel wat door de handleiding gebladerd uit "voorpret" :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:07
Je kan per (dect) telefoon instellen op welke nummer(s) hij moet reageren. En ook wat het standaard nummer voor uitbellen is. Afhankelijk van hoe goed je handset wordt ondersteund kun je in het menu ook een ander uitgaand nummer kiezen. En het kan in ieder geval via een code.
Of je een verschillende beltoon kan instellen hangt vooral af van je handset. Met mijn gigaset 4000 micro handset werkt maar een paar van de verschillende melodieen die ingesteld konden worden. Met de handset van AVM zelf werken ze wel allemaal.
Meerdere gesprekken is mogelijk. Maar hoeveel zou ik niet durven zeggen. Maar 2 werkt in ieder geval.

[ Voor 8% gewijzigd door Ties Brants op 24-10-2010 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
Bij modem is geen handleiding meegeleverd. Wel een quick start blad (werkt prima), maar voor deze instellingen dus niets. Waar kan ik deze handleiding online vinden of is mijn pakket niet compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 10:42
Hier bijvoorbeeld:
http://www.avm.de/en/serv...ex.php?category=FRITZ!Box
en misschien op de cd die je er bij gekregen hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door AtRi op 24-10-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
Bedankt voor de link. Overigens zat in mijn doos dus geen cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 10:42
Bij de FB's die ik gehad heb (7140, 7170, 7270) zat er altijd een cd bij, oa met de printserver software ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Fritz!Box 7340 zit geen cd meer. Ik installeer ze dagelijks, bij de voorgaande versies zit deze inderdaad wel.
Pagina: 1