D-link DGE-528T netwerkkaart instellen op 1,0 Gbps FD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287850

Topicstarter
Hallo,

Even een vraagje omtrent mijn nieuwe D-link DGE-528T netwerkkaart:

In eerste instantie, toen ik het stuurprogramma geïnstalleerd had, gaf die een foutmelding aan (Code 39).

"Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)"

Na talloze keren de drivers opnieuw geinstalleerd te hebben bleef de fout zich maar herhalen.
Door puur toeval heb ik dit probleem weten op te lossen, ik had namelijk op dat moment de netwerkkaart totaal niet geinstalleerd, waarop ik de handleiding vanaf de CD-rom installeerde. Blijkbaar werden er toen ook (andere) drivers geinstalleerd waarmee de kaart wel goed functioneert. Heel vreemd allemaal, de meeste recente drivers van de site (D-link) werken daarentegen gewoon niet (Code 39). Misschien maar geen hardware van D-link in de toekomst meer.

Maar goed, om even tot het probleem te komen waar ik nu mee zit, ik heb mijn kaart volledig ingesteld op 1,0 Gbps Full Duplex. Desondanks blijft de LAN-verbinding 100,0 Mbps aangeven. Dit kan natuurlijk komen doordat mijn modem/router dit niet ondersteunt. Klinkt op zich vrij logisch. Deze kaart daarentegen is aangeschaft om de verbinding te verbeteren. En dit lijkt tot dusver niet echt succes te hebben.

Ik bezit momenteel Alles-in-1 Extra van Ziggo met een internetsnelheid van 120,0 Mbps.

Bekabeld rechtstreeks van modem naar (nieuwe) laptop haal ik 122,0 Mbps.
Met tussenkomst van router zowel bekabeld als draadloos +/- 85,0 tot 90,0 Mpbs.
Vrij goede waardes lijkt mij, maar nu komt het:

Mijn (vrij oude) PC daarentegen haalt MAXIMAAL 50,0 Mbps.
In mijn ogen zou die toch minimaal 80,0 tot 90,0 Mbps moeten halen.
Er is dus 'iets' wat behoorlijk remmend werkt op mijn internetsnelheid binnen Windows.

Het feit dat ik een 1,0 Gbps netwerkkaart heb aangeschaft, was puur om eens te kijken of het daar aan zou kunnen liggen. Kan iemand mij vertellen hoe ik de LAN-verbinding alsnog omzet naar een 1000,0 Mbps-verbinding en hoe ik eventueel mijn intersnelheid kan optimaliseren binnen Windows? Want het lijkt mij niet aannemelijk dat de met moeite gehaalde 50,0 Mpbs momenteel het hoogst haalbare is!

Hoor het wel, alle tips zijn welkom!

Groeten

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 287850 op 23-10-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt wel leuk een gbit netwerkkaart hebben, maar als je switch of router dat niet ondersteunt heb je daar helemaal compleet niets aan. Dit soort performanceproblemen (als een andere computer 't wel kan) ligt meestal gewoon aan de capaciteit van je i/o, oftewel hoe snel kun je naar hdd schrijven.

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeR op 23-10-2010 18:21 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:20:
Je kunt wel leuk een gbit netwerkkaart hebben, maar als je switch of router dat niet ondersteunt heb je daar helemaal compleet niets aan. Dit soort performanceproblemen (als een andere computer 't wel kan) ligt meestal gewoon aan de capaciteit van je i/o, oftewel hoe snel kun je naar hdd schrijven.
M.a.w. het is inderdaad zo dat de maximaal gehaalde 50,0 Mbps het hoogst haalbare is? Of zijn er misschien nog dingen uit te voeren binnen Windows die het zouden kunnen optimaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297223

Vertel nou eerst eens wat voor een router je hebt. Dat "praat" wat makkelijker. Ook wat voor kabels je gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 297223 op 23-10-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 287850 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:35:
[...]

M.a.w. het is inderdaad zo dat de maximaal gehaalde 50,0 Mbps het hoogst haalbare is? Of zijn er misschien nog dingen uit te voeren binnen Windows die het zouden kunnen optimaliseren?
Dat kan ik nog niet zo zeggen. Mischien heb je een wat langzamere harde schijf. Mischien is je hdd zodanig gefragmenteerd dat 'ie wel snel kan zijn maar dat je performance nog steeds bout is. Mischien is je cpu te langzaam (we weten nog niet wat je hebt). Mischien heb je inderdaad een stuk software draaien dat het geheel vertraagt (meestal vanwege disk i/o), etc. Mischien download je van een server die ver weg is en staan je window-instellingen niet goed. Legio mogelijkheden.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 23-10-2010 18:44 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Specs:

Operating System: Windows XP Professional SP3
Processor: Intel Pentium IV 2,4 Ghz
Geheugen: 2x 512 MB RAM (PC2100)
HDD: MAXTOR 320GB (7200RPM, Ultra-ATA/100)

Router: Linksys WRT120N
Bekabeling: Alle bekabeling is CAT.5E

Ben er ondertussen achter gekomen dat de 1000,0 Mbps - verbinding niet opgezet kan worden door de router, deze ondersteunt dat namelijk niet. Rechtstreeks Modem - PC krijg ik namelijk wel automatisch een 1000,0 Mbps - verbinding.

Hopelijk kunnen jullie hier nog wat mee..

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 287850 op 23-10-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Conclusie..... Gigabit router kopen. Dan haalt de laptop in ieder geval 120 Mbit (bedraad).
Of dat oude besstje het kan halen.... geen idee. Zit ook erg weinig geheugen in en het is niet de moeite waard dat nog bij te kopen.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 297223 op 23-10-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 297223 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:26:
Conclusie..... Gigabit router kopen. Dan haalt de laptop in ieder geval 120 Mbit.
Of dat oude besstje het kan halen.... geen idee. Zit ook erg weinig geheugen in en het is niet de moeite waard dat nog bij te kopen.
Niet helemaal, aangezien mijn laptop met een 100,0 Mbps LAN-verbinding zowel bekabeld als draadloos met gemak 85,0 tot 90,0 Mbps haalt (met deze router er tussen). Daarentegen mijn PC met pijn en moeite 50,0 Mbps. Ik denk dat dit nog los staat van een Gigabit kaart/router. Het kan inderdaad te maken hebben met geheugen/hdd. Maar is er dan niets binnen Windows wat aangepast kan worden (softwarematig)?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 287850 op 23-10-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ver ik weet niets wat een spectaculaire snelheidsverbetering zal geven.
Wat haalt de pc in de veilige modus voor snelheid?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 297223 op 23-10-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even getest in veilige modus: Hierin haalt die bij zowel IE als Firefox hogere waardes.
Alleen wat die in normaal Windows ook al doet bij IE, herhaalt die bij beide browsers in veilige modus, namelijk:
Een shift omhoog, naar +/- 75,0 Mbps, en vervolgens blijven haken en heel snel omlaag schieten tot 0,0 Mbps.

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 287850 op 24-10-2010 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand nog suggesties?
Pagina: 1