Toon posts:

Linux newbie, welke distributie voor...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil linux eens proberen, aangezien ik redelijk wat ervaring heb met Netwerken en WinNT zal dit wel lukken maar welke distributie zou ik best nemen?

(Radeon, Miro PCTV-PRO, SB Live, 100Mbit*2)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Om mee te beginnen zijn Redhat, Suse en Mandrake heel geschikt. Redhat is ook nog eens erg veel gebruikt. Suse is leuk als je 'm koopt, want daar zit een berg software bij op 6 CD's :) Zelf gebruik ik nog altijd het liefst Redhat, maar helaas is RH7 erg gammel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
ik heb anders gehoord, dat die van corel ook wel erg makkelijk is. Ben zelf ook super newbie when it comes to linux. ik probeer nu zelf die freesco aan de praat te krijgen|:(
[url="http://www.freesco.org."]http://www.freesco.org.[/url]

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Verwijderd

ik zou suse proberen, daar zit echt een sloot gratis software bij, ik draai hem zelf ook (soms dan) en hij bevalt me prima!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:19

anc

Ik heb redelijk wat distributies geprobeerd. En vind tot nu toe nog steeds debian 1 van de meest makkelijke distributies.
Ik vind wel dat dit enige ervaring eist, namelijk je moet zelf alles configureren. Daarentegen als je naar RedHat of Suse kijkt heb je voor configureren allerlij makkelijke tooltjes. Corel heb ik nog nooit naar gekeken.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

ik ben 100% debian freak maar als 't op beginners aankomt.. www.mandrake-linux.com

echt heel goed spul.. ziet er goed uit, netjes in elkaar, lekker makkelijk, en toch linux..

Ga ervoor :)

Verwijderd

Zowaar sluit ik me volledig aan bij j3p :)

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Als er iemand goed is in het verneuken van Linux ben ik het wel..

Het stinkt hier nog naar verbrande Linux Cd'tjes (zoveel gedraaid in mijn cd-rom speler dat ie in de fik ging)

De ALLERALLERALLER makkelijkste vind ik CALDERA (mijn mening)

makkelijker als windows (serieus)
Je kan zelfs aan het einde van de installatie gaan tetrissen *D

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Wednesday 14 March 2001 01:14 schreef DaPoztMaster het volgende:
De ALLERALLERALLER makkelijkste vind ik CALDERA (mijn mening)

makkelijker als windows (serieus)
Je kan zelfs aan het einde van de installatie gaan tetrissen *D
How LAME >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 15:07
Als je gewoon een linux wil zien draaien is RH denk ik he tmeest foolproof (eigenervaring). Paar keer ja en nee klikken en een half uurtje later draai je linux. Via allerlei grafische meuk kun je je syteem configureren. Waar al je config info blijft en wat te doen als er iets wordt verneukt is dan wat lastiger. RH heeft de gewoonte alles op de meest wazige plekken te verstoppen.

Kortom, wil je zien wat er gebeurt en ben je niet bang om zonder een geile gui je install te doen: DEBIAN 2.2r2! Net zo groot en mooi als je zelf wilt. Past op je 110MB Hdeetje (makkelijk zelfs, 30MB moet lukken) maar je kan de instlal ook net zo groot maken als je RH install.
Pagina: 1