Advies simpele draadloze router

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02 20:11
Hoi,

Voor mijn vriendin zoek ik een eenvoudige draadloze router (ethernet kabel erin, WIFI eruit naar Laptop).

Enige tips? Ik zoek iets wat goedkoop is. Gewoon goedkoop, simpel, doen wat het moet doen. Ze doet alleen MSN, browsen, het hoeft dus geen latest greatest supersnelle router te zijn. Ook hoeven er niet allerlei fancy tweakers zaken op te zitten (NAT, etc). Gewoon plug&play DHCP met UPC en klaar.

Wat zouden jullie nemen?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Wat heb je zelf al gevonden, en wat is daar mis mee?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:15

franssie

Save the albatross

en wat mag het kosten - simpelste en goedkoopste optie is ws een oude fonera zien te vinden, die werden voor een tientje verkocht door fon.com
Alles 'fancier' zal je moeten uitzoeken wat je wilt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04-2025
Linksys WRT54G voor minder dan 2 tientjes te krijgen op marktplaats. Fantastische router (evt. custom firmware erop flashen), heb deze ook (2x) aangeschaft voor mijn vriendin die op zichzelf ging wonen.

Verwijderd

Custom firmware kan alleen op de WRT54GL. Niet op de G uit de laatste jaren. Maar een Sweexje werkt ook hoor.
Overigens... op elke router zit NAT.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 00:44 ]

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:16
Zorg wel dat, whatever je er ook mee wil doen, dat WPA2 ondersteund wordt, en dat dat ook aanstaat met een fatsoenlijke key.
Anders weten de buren staks meer over jouw vriendin dan jij ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Peetz0r op 24-10-2010 19:00 . Reden: typo ]

Verwijderd

Koop gewoon de eerste de beste rutjeprut router die je kan vinden, maar dan niet piepen als wireless niet werkt :P. Neej even zonder dollen, in jouw geval zal een budget router zoals: Sweex, ICIDU, etc. router gaan voldoen. Echter heb je dan wel bezuinigd op het verkeerde spul. Koop gewoon een fatsoenlijke router die één of twee tientjes duurder is en je hebt een stuk minder kopzorgen, althans dat is mijn ervaring in ieder geval ;)

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 00:18:
Custom firmware kan alleen op de WRT54GL. Niet op de G uit de laatste jaren.
Op de versies 1 t/m 4 is van de WRT54G is zondermeer andere firmware te zetten en zelfs voor latere versies zijn micro-versies van bv. DD-WRT beschikbaar.

Verwijderd

@Bloodshot
Klopt wat je zegt. Maar toen ik nog een G v7 had was dat er niet en het zag er toen ook niet naar uit dat die uit zou komen. Blijkbaar nu wel.
@P.E.T.E.R
Maar dan voor N wel met AES encryptie, anders haal je de volledige snelheid niet.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-02 19:09

Compizfox

Bait for wenchmarks

traders schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:42:
Ook hoeven er niet allerlei fancy tweakers zaken op te zitten (NAT, etc). Gewoon plug&play DHCP met UPC en klaar.
Routers zonder NAT bestaan niet. Dan is het geen router :p

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Compizfox schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:33:
[...]

Foei :( Ga meer eerst eens lezen wat de verschillende soorten nat zijn en wat nat precies doet voordat je zulk soort gewaagde uitspraken doet.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

traders schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:42:
Hoi,

Voor mijn vriendin zoek ik een eenvoudige draadloze router (ethernet kabel erin, WIFI eruit naar Laptop).

Enige tips? Ik zoek iets wat goedkoop is. Gewoon goedkoop, simpel, doen wat het moet doen. Ze doet alleen MSN, browsen, het hoeft dus geen latest greatest supersnelle router te zijn. Ook hoeven er niet allerlei fancy tweakers zaken op te zitten (NAT, etc). Gewoon plug&play DHCP met UPC en klaar.

Wat zouden jullie nemen?
Ik zou gewoon hier eens wat rondkijken.. http://tweakers.net/pricewatch/cat/662/wlan-routers.html
Filteren op je eigen voorkeuren en voila :)
Compizfox schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:33:
[...]

NAT is een functie van een router, maar routeren zonder NAT kan heel goed :) Alle grote routers in het Internet routeren slechts. En die doen echt geen NAT. :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.