Toon posts:

Intel SSD en M2N-SLI problemen

Pagina: 1
Acties:

• bartsled
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-09 12:14
Hey medetweakers!

Ik ben nu al een tijd aan het rommelen met mijn Intel X25-M G2 SSD.
Mijn systeem:

Asus M2N-SLI Deluxe
nVidia onboard RAID controller met daarop:

Poort 1 & Poort 2: 2x 500gb HDD tbv RAID
Poort 3 1TB HDD
Poort 4 1TB HDD
Poort 5 1.5TB HDD
Poort 6 Intel 80GB SSD

Voorheen zat de SSD op de andere onboard raidcontroller (jMicron) maar kwam er al snel achter dat dit rommel was. Nu las ik hier in de diverse SSD topics dat de nVidia controller blijkbaar automatisch AHCI inschakeld op een schijf. Het is namelijk niet handmatig in te stellen in het BIOS.

De problemen waar ik nu tegen aanloop is dat de SSD helemaal niet snel lijkt te functioneren. Tevens wil de Intel SSD toolbox niet meewerken. Iedere keer als ik de SSD aanklik krijg ik een refresh en dat blijft zo door gaan.

Zo ziet app. beheer de SSD:

En deze resultaten krijg ik met ATTO:

Wat ik graag zou willen zijn de stappen die ik het beste kan nemen met deze config om te zorgen dat alles goed werkt. Of ik apparte drivers moet installeren voor de chipset/ssd, dingen moet aanpassen in het register, etc.

Ter info de stappen die ik heb genomen:
01. Alle schijven los gekoppeld van mijn mobo met enkel de SSD aangesloten om te zorgen dat Win7 setup werkt.
02. Win 7 verse installatie zonder externe drivers oid
03. Na eerste boot en windows updates de rest van de HDDs weer aangesloten
04. Geen externe drivers of chipset drivers geinstalleerd, wel Windows Update laten draaien en de laatste versie van de Intel SSD toolbox geinstalleerd.

Niets bijzonders lijkt mij, wel handig om te melden dat ik nog compleet nieuw ben in de SSD wereld dus enige jip en janneke taal zou handig zijn O-)

• bartsled
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-09 12:14
Update: heb via Google gelezen dat meerdere mensen problemen hebben met een Intel SSD in hun systeem met een M2N-SLI Deluxe. Gezien het feit ik niet al te ruim in de slappe was zit is een nieuwe PC uiteraard geen optie :p
Echter een nieuw mobo kan wel, dat betekend gezien mijn setup een mobo met een nieuwe nForce chipset of een AMD chipset. Zou iemand mij enige hulp kunnen verschaffen voor ik in het wilde weg een nieuw mobo koop in de hoop de boel op te lossen?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee