Caiway icm usenet payserver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380548

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik zit met een downloadprobleempje, en hoop dat iemand hier er ervaring mee heeft;

Ik heb een CAIW super abbonement icm Caiw News+ (usenet)
Bij het downloaden met deze service op nieuwsgroepen (SABNZBD) haal ik een max. snelheid van 1,5 Mbps

Aangezien ik een 16 MB downloadsnelheid heb, wilde ik de downloadsnelheid toch wat hoger hebben dan 1,5 Mbps.

Daarom heb ik een download2day account genomen, omdat deze op de " volle" snelheid van mijn verbinding zou downloaden.

Maar wat blijkt; Ik blijft rond de 700 Kb/s steken. :(

Knijpt Caiway deze verbinding of moet ik een extra instelling doen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 14:46
Je hebt de hoofdletters verkeerd. Je hebt een abonnement op 16 Mbit/s en niet MB/s. Das bijna een factor 10 verschil in de praktijk. Als je 1,5 MB/s haalt en nog eens 700 KB/s bij een andere server dan haal je al meer dan je zou moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie...

Ik haal met de download2day verbinding ongeacht of ik de caiw verbinding aan heb (ik heb deze zelfs even verwijderd) maar 700 KB/s.

Ik begrijp (uit andere topics) dat ik de 16 Mbit/s door 8 moet delen, dus zou dan toch bij download2day met 2 MB/s moeten kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _iefke_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-10-2024
hoeveel threads gebruik je om te downloaden? bij dl2day kan je 'r 6 tegelijk instellen meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:51
Nee, ivm de overhead van de verschillende bij ADSL gebruikte protocollen kun je grofweg door 10 delen voor een reëele snelheidsindicatie, 1.5MB/s is dus netjes. Dat je bij een payserver minder haalt dan de max is wel apart, gebruik je wel meerdere threads tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik gebruik er 12....dit is ook de max die download2day biedt.
Pagina: 1