Toon posts:

waterkoeling??

Pagina: 1
Acties:

• Pronezz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08-06 14:37
hey GoT'ers

Ik wil graag me cpu en gpu waterkoelen, heb bij highflow gekeken maar heb dus echt geen idee wat ik moet nemen of wat goed is enz...

setup:

gigabyte MA78LM-S2H
AMD Phenom II 550 (unlocked)
sapphire Vapor-X 4850
Chieftec Dragon

http://img301.imageshack.us/i/20101023150439.jpg/

als iemand mij zou kunnen helpen met welke onderdelen goed zijn en welke fittingen ik hier voor nodig heb zou dat perfect zijn. Wil geen honderden euros uitgeven.

mvg,

Pronezz

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:20
Pronezz schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:08:
"Wil geen honderden euros uitgeven."
Watercooling voor weinig....DoES nOT ComPuTe 8)7 .....

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Aardwolf
  • Laatst online: 00:38
Misschien kan je Freddy (eigenaar) van Highflow persoonlijk vragen. Hij weet wel wat er gaat werken en wat niet, tevens zijn daar natuurlijk vele topics met dit soort vragen over waterkoeling. Ik denk dat als je het daar vraagt dat je dan zeker verder kunt. Succes ;)

• Pronezz
NoFearCreations schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:13:
[...]

Watercooling voor weinig....DoES nOT ComPuTe 8)7 .....
zei nooit weinig he, zei geen honderden euros :P dus ik bedoelde geen overkill voor me comp ben geen die hard OCer :)

• Pronezz
marcel87 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:15:
Misschien kan je Freddy (eigenaar) van Highflow persoonlijk vragen. Hij weet wel wat er gaat werken en wat niet, tevens zijn daar natuurlijk vele topics met dit soort vragen over waterkoeling. Ik denk dat als je het daar vraagt dat je dan zeker verder kunt. Succes ;)
ok bedankt :)

• BGB4rn
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23-09 15:03

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

tja.. wat wil je per see onder water hebben ? alleen je cpu ? je cpu en gpu ? je cpu gpu en nb ?

Wat is uberhaupt de reden dat je wil gaan waterkoelen, om de stilte om het grotere koelvermogen, ga je verder nog iets overclocken ?

Signature

• Pronezz
BGB4rn schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:20:
tja.. wat wil je per see onder water hebben ? alleen je cpu ? je cpu en gpu ? je cpu gpu en nb ?

Wat is uberhaupt de reden dat je wil gaan waterkoelen, om de stilte om het grotere koelvermogen, ga je verder nog iets overclocken ?
''Ik wil graag me cpu en gpu waterkoelen'' dat stond er gewoon in,

wil de stilte, verder OCen en vind het ook gewoon mooi :)

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Kijk eens in het volgende topic.

Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

Is wel wat ouder maar de basis is niet veranderd.

• beunhaasbaas
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:22
He, als eerst, veel succes alvast. Vergis je niet, het kan soms een duur grapje worden. Heb het zelf ook een tijd gehad. Had toen echter niet veel centen.

Misschien dat je hier nog even je inspiratie op kunt doen!

Hierzoo bij milliondollarpc

• BTU_Natas
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:44

BTU_Natas

Superior dutchie

Wat je nodig hebt,

Cpu block,
Gpu block,
Pomp,
resevoir of t-line,
Radiator, (240 rad is meer dan voldoende)
Slangen,
Vloeistof, (demi water met pt-nuke(of een killcoil))
Fittingen, (bespaar jezelf moeite, en neem compressie fittingen)

Bovenstaande is simpel, het moeilijke wordt je kast. Je zult moeten modden of je radiator extern gaan op hangen. Want radiators komen in 120mm of 140mm edities, en niet in 80mm versies. (vroeger wel)

• Kiwitje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 05-08 00:26
Wie zegt dat WC stil is? Ook bij een watergekoeld systeem heb je gewoon fans, even veel of misschien nog meer dan met een luchtkoeling. Als je toch geen OC-er bent, heb je niet veel aan WC. Als je toch iets onder water wil, kun je net zo goed een gesloten systeem voor je CPU nemen, de H50 of H70 van Corsair. Succes

Specs

• Kiwitje
n0vaaa schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:36:
He, als eerst, veel succes alvast. Vergis je niet, het kan soms een duur grapje worden. Heb het zelf ook een tijd gehad. Had toen echter niet veel centen.

Misschien dat je hier nog even je inspiratie op kunt doen!

Hierzoo bij milliondollarpc
/offtopic woow wat een site.. haha

Specs

• Harm30
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-08 10:31
WC is duur als het alleen om stilte gaat, kun je net zo goed een sychte mugen nemen en die passief laten.. en een GPU'tje halen met dual fans.. is vaak flink stiller dan een single fan.

WC zou ik alleen aan beginnen als je ook echt gaat OC'en anders is het een beetje zonde van het geld.

gametag: estruqiarixs

• PilatuS
  • Niet online
Wie zegt dat WC stil is? Ook bij een watergekoeld systeem heb je gewoon fans, even veel of misschien nog meer dan met een luchtkoeling
Waterkoeling kan makkelijker een stuk stiller dan luchtkoeling. Het gaat ook niet om de hoeveelheid fans, het gaat er om hoe hard je die laat draaien en hoe groot ze zijn. Een 120mm fan op een CPU koeler koelt niet genoeg op 6 volt, als die fan er uberhaupt al op kan. Een 120mm fan op 6 volt op een rad koelt meer dan voldoende. Je hebt dan wel meer fans nodig maar dan nog is het stiller dan een 1 enkele 80mm fan op 12 volt.

Het voordeel van waterkoeling is dat je water puur en alleen als transportmiddel gebruikt om de warmte te verplaatsen naar een plek waar je het met grote fans op een laag voltage kan koelen. Je hebt bij waterkoeling geen kleine fans nodig die hard blazen. De fans die ik gebruik produceren 18dB op 12 volt en ik heb ze op 7 volt draaien. Hoeveel dB's er dan nog precies overblijven weet ik helaas niet, maar ik weet wel dat ze bijna niet te horen zijn.Als je bij mijn PC zachtjes fluistert hoor je de PC niet meer.

Jammer dat je niet mijn PC kan horen die nu naast mij staat. De HDD's maken de meeste herrie van alle onderdelen en die zijn van zichzelf erg stil.

Nou heb ik mijn PC met waterkoeling ook echt gemaakt om zo stil mogelijk te zijn. Dat was niet echt goedkoop maar het is wel erg goed gelukt. Met waterkoeling kan je een PC veel stiller maken dan met luchtkoeling als je het goed doet.

• Pronezz
Kiwitje schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:13:
Wie zegt dat WC stil is? Ook bij een watergekoeld systeem heb je gewoon fans, even veel of misschien nog meer dan met een luchtkoeling. Als je toch geen OC-er bent, heb je niet veel aan WC. Als je toch iets onder water wil, kun je net zo goed een gesloten systeem voor je CPU nemen, de H50 of H70 van Corsair. Succes
OC wel, alleen niet tot het max, ook de fan van me GFX maakt het meeste lawaai :) andere fans hoor ik eigenlijk niet en natuurlijk niet weg te nemen dat het gewoon super nice is :D

• BTU_Natas
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:44

BTU_Natas

Superior dutchie

Yeps het is een hobby.
Het is duur, en kan extreem duur zijn.
En wat je ervoor terug krijgt. Dat moet je het maar net waard vinden.
Ik vind van wel, maar ik gun mijzelf meer budget voor dit soort zaken dan anderen.

Als je ziet hoe goed het wc topic op xs loopt, dan bevestigd dat gelijk het beeld van wat ik hier boven schets.

Waterkoeling is per definitie overkill, maar wel mooi ;) En in uitzonderlijke situatie, hoog nodig.

• Kiwitje
BTU_Natas schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:32:
Yeps het is een hobby.
Het is duur, en kan extreem duur zijn.
En wat je ervoor terug krijgt. Dat moet je het maar net waard vinden.
Ik vind van wel, maar ik gun mijzelf meer budget voor dit soort zaken dan anderen.

Als je ziet hoe goed het wc topic op xs loopt, dan bevestigd dat gelijk het beeld van wat ik hier boven schets.

Waterkoeling is per definitie overkill, maar wel mooi ;) En in uitzonderlijke situatie, hoog nodig.
Nodig... Is het echt nodig? ;) Het is dat men over wíl klokken, maar nodig is het niet.

Specs

• PilatuS
  • Niet online
Kiwitje schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:24:
[...]

Nodig... Is het echt nodig? ;) Het is dat men over wíl klokken, maar nodig is het niet.
Er zijn setups die niet goed koel te houden zijn zonder waterkoeling, dan heb je het natuurlijk wel over extreme setups.

Er was iemand hier op GoT met 4 Nvidia kaarten in SLI voor een soort van supercomputer. Die vroeg om advies voor koeling omdat de middelste kaarten gewoon te heet werden. Dat is iets wat waterkoeling kan oplossen. Nou komt dit natuurlijk bijna nooit voor.

Waterkoeling is vrijwel nooit echt nodig maar het kan wel erg leuk zijn om te hebben. Dat je vervolgens beter kan overklokken en ook nog eens een erg stille PC hebt is natuurlijk helemaal mooi meegenomen. Ik heb mijn waterkoeling voornamelijk voor de stilte en omdat ik het gewoon erg mooi vind. Op de weg heb je ook geen twin-turbo setup nodig met 700pk, toch zijn er genoeg mensen die daar enorm veel geld aan uitgeven.

[Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 24-10-2010 20:32]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee