5.1 set voor X360 / PS3 - klein budget

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354023

Topicstarter
Om mijn home cinema ervaring compleet te maken ben ik dus op zoek naar een goede 5.1 set.
Nu ben ik zelf ontzettend slecht qua geluid, en weet er vrij weinig van dus ik vraag julie hulp.

Wat wil ik
Ik wil een 5.1 set waar ik mijn Xbox 360 en Playstation 3 op kan aansluiten zodat ik games kan spelen en films kan kijken (Blu-Ray) in Dolby Surround. Ik zou ook graag muziek ermee willen luisteren, maar dit kan ik doen door te streamen naar mijn PS3. :9

Ik zal graag niet al te veel betalen Het liefst rond de 300 euro, rond de 500 is echt wel het maximum). Verder wil ik er liever ook geen Blu-Ray speler in omdat ik die al heb.

Nu weet dat het mogelijk is om los een versterker te kopen + losse boxen, maar na mijn eigen onderzoek komt dit vrijwel altijd boven de 500 euro uit. Dus ik heb een beetje zitten kijken naar 5.1 home cinema setjes.
Nu zag ik dus bijvoorbeeld de Logitech-z-5500 en ik hoor hier hele positieve reacties op.

Alleen volgens mij heeft deze set maar één Optical Cable ingang dus valt deze al af(?) omdat ik mijn PS3 en X360 erop wil aansluiten.

Dus nu komt het er op neer:
1. Wat raden julie me aan qua 5.1 set? Waar ik beide op aan kan sluiten
2. Ik heb toch voor beide (x360 en PS3) een optical cable nodig naar mijn receiver/set dus moet hij toch minimaal 2 optical cable ingangen hebben?

Dit is hoe ik het zie:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/20753ld.jpg
Klopt dit? Of hoe en wat? (Ik hoef geen kabel te hebben van mijn receiver naar mijn TV?)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Kun je een van de twee niet met HDMI aansluiten ?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry als ik dom overkom, maar hoe bedoel je via HDMI aansluiten (welk apparaat naar welk apparaat?).
Is het bijvoorbeeld mogelijk om een HDMI kabel tussen de receiver en tv te hebben, en dan een HDMI kabel tussen de TV en PS3 en dan Dolby Surround behouden? Lijkt me niet?

Momenteel heb ik zo'n kabel van mijn X360 naar mijn TV
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:UcF2hdSL1AomxM:http://www.consoleombouw-roosendaal.com/20073612364730762.jpg&t=1
En verder heb ik een HDMI kabel tussen mijn PS3 en TV.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 354023 op 23-10-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276255

Ik zou dit kopen.

2 optical inputs, clean design en méér dan genoeg voor de modale kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:17

FeaR

In GoT we trust

Als je qua budget echt niet de 300 euro wil overschrijden dan zou ik inderdaad een Logitech Z-5500 aanraden. Set is te krijgen voor rond de 250 euro en valt dus goed binnen budget. Voor de 50 euro die je dan over hebt kan je een optische naar digitale coax-converter halen en de bijbehorende kabels. Met dergelijke apparaten maak je van de optische output van de XBox dan wel de PS3 een digitale coax die je dan gewoon op de Z-5500 aan kan sluiten. Overigens zijn er ook optische switches waardoor je meerdere apparaten op één ingang aan kan sluiten.

Maar goed, als je budget tot 500 euro reikt zou ik toch zeker voor een losse receiver gaan en een losse surroundset. Als je dan bijvoorbeeld een Onkyo TX-SR308 neemt kan je de PS3 met HDMI naar de receiver koppelen en dan vanaf de receiver weer één HDMI kabel naar de TV. Als je XBox ook een HDMI out heeft kan ook deze met HDMI naar de receiver en dan over dezelfde HDMI kabel weer naar de TV. Echter werkt dit alleen goed als je dan alleen maar apparatuur hebt die over HDMI lopen. Wat je getekend hebt kan ook gewoon, dus dat alleen de audio over de receiver loopt. Met die oplossing is het zeker mogelijk om onder de 500 euro te blijven. Genoeg kant-en-klare setjes die meerdere optische inputs hebben en waar je zelfs nog meer apparatuur op aan kan sluiten dan alleen de PS3 en de XBox.

Dus het ligt aan je receiver of je een kabel moet laten lopen van de receiver naar de TV. Met de nieuwe receivers is dat altijd mogelijk, maar als je alleen een PS3 hebt die je via HDMI aansluit op de TV en een XBox die via component gaat dan zou ik het niet doen. Receivers die analoge signalen upscalen naar HDMI -zodat je dus maar één - kabel hebt lopen naar de TV zijn al boven de 500 euro. En dan moet er nog een surroundset bij. Al met al zou ik gewoon ergens een leuke receiver op de kop tikken - desnoods tweedehands - met genoeg optische ingangen en dan de rest van het geld uitgeven aan een leuke surroundset. Want denk dat een receiver met audio- én videoprocessing met dit budget toch net te krap kan worden en je er niet genoeg voordeel uit haalt voor het geld. Dan beter een goedkopere receiver en een betere surroundset dan een duurdere receiver en een goedkope surroundset.

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 23-10-2010 16:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als allereerste bedankt voor de uitgebreide comment. :)
Mijn Xbox 360 heeft geen HDMI (launch 360)
Zou het volgende dan een goede oplossing zijn (mits ik losse receiver neem)?
Playstation 3 > HDMI > Receiver > HDMI > TV
Xbox 360 > AV (beeld) > TV
Xbox 360 > Optische Kabel > Receiver

En verder betreft een leuke surround set (5.1), enige suggesties / ideeën voor als ik ongeveer 250-300 euro over heb? Ik kan vrij weinig met de termen die ik vind bij de Pricewatch. (Dus eigenlijk een complete set zonder receiver)?

Nogmaals bedankt.

//edit: Overigens heb ik beneden 2 (kef) boxen hangen van zeer goede kwaliteit die ik eventueel zou kunnen gebruiken omdat we die beneden die niet meer gebruiken.

//edit2: Ik heb niet zo'n grote kamer dus ik wil geen reusachtige boxen)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 354023 op 23-10-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 354023 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:33:
Als allereerste bedankt voor de uitgebreide comment. :)
Mijn Xbox 360 heeft geen HDMI (launch 360)
Zou het volgende dan een goede oplossing zijn (mits ik losse receiver neem)?
Playstation 3 > HDMI > Receiver > HDMI > TV
Xbox 360 > AV (beeld) > TV
Xbox 360 > Optische Kabel > Receiver
Zou kunnen, maar ik zou daar zelf niet voor kiezen. Je hebt dan namelijk aan de ene kant een leuke receiver voor HDMI, maar niet voor analoog. Ik zou zelf één van deze twee keuzes maken:
  • Complete audio- en videoreceiver die ook analoog kan scalen en converteren naar digitaal (HDMI)
  • Standaard receiver waarvan je alleen de optische ingangen gebruikt, video rechtstreeks naar de TV.
Als je het aansluit zoals jij aankaart gaat het zeker werken, maar dan heb je weer een half-half oplossing. Als je van marktplaats of wat dan ook gewoon een receiver haalt met twee optische ingangen (zoals je nodig hebt) dan ben je voor 100 euro al klaar. Rest van het budget kan dan naar een mooie surroundset gaan. Als je een complete receiver wilt die alles kan (dus punt één zoals ik noemde) dan ben je al snel 500 euro kwijt en heb je geen budget meer over. Als je een receiver neemt met HDMI dan ben je en euro of 250 kwijt en is je budget voor de speakers weer vele malen minder. Om die reden zou ik dan eerder een receiver nemen zonder HDMI en meer aan speakers uitgeven dan een je budget 50-50 te verdelen om dan een "net-niet-receiver" te hebben. Maar goed, dat zou mijn keuze zijn. Als je vrede hebt met minder goede speaker en de manier van aansluiten zoals je zelf aangeeft dan kan je gewoon voor bijvoorbeeld een Onkyo TX-SR308 gaan en dan alles met HDMI door de receiver aansluiten en de rest meteen naar de TV. Enige voordeel wat je met een receiver met HDMI wel hebt is dat je dan HD Audio kan versturen, iets wat met optisch niet zal lukken. Of je echter verschil gaat horen tussen DTS HD en gewoon DTS met een set met dit budget is overigens zeer klein.

Vergeet overigens dit niet:
Speakers zijn relatief goedkoop. Subwoofers daarentegen zijn een stuk duurder omdat ze actief zijn en dus een eigen versterker in zich hebben. En naast de speakers en de subwoofer komt er ook nog een x bedrag aan speakerkabels en andere kabels bij. Dus houd daar wel rekening mee in je budget. Want 250 euro aan speakers is minder dan je denkt, zeker voor een complete 5.1 set.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 23-10-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 12:17

mindcre8r

Tradepedia

Z5500 is nu te koop bij saturn in Heerhugowaard voor 222,-

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 harstikke bedankt voor alle informatie, ben ik toch weer een stuk wijzer. :)
Ik *denk* dat ik voor de Logitech Z-5500 ga. Waarom? Hij is vrij goedkoop en schijnt relatief goed geluid te leveren. Nu is mijn enige vraag nog:

Er zit dus 1 optische uitgang op die ik dan kan aansluiten op mijn Playstation 3. Voor dolby surround voor mijn Xbox moet ik dus een switch kopen óf een Coax > Optisch. Nu is mijn vraag wat is de beste (ik ga geen 20 euro meer betalen voor het één of het ander) oplossing?

Nogmaals harstikke bedankt aan iedereen zij bijdrage aan dit topic.

mindcre8r weet jij toevallig of het ook in andere Saturn's is (Utrecht?) Of weet iemand waar hij toevallig goedkoper te vinden is dan 260 euro in een winkel? bvd _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 354023 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:42:
FeaR1986 harstikke bedankt voor alle informatie, ben ik toch weer een stuk wijzer. :)
Ik *denk* dat ik voor de Logitech Z-5500 ga. Waarom? Hij is vrij goedkoop en schijnt relatief goed geluid te leveren. Nu is mijn enige vraag nog:

Er zit dus 1 optische uitgang op die ik dan kan aansluiten op mijn Playstation 3. Voor dolby surround voor mijn Xbox moet ik dus een switch kopen óf een Coax > Optisch. Nu is mijn vraag wat is de beste (ik ga geen 20 euro meer betalen voor het één of het ander) oplossing?

Nogmaals harstikke bedankt aan iedereen zij bijdrage aan dit topic.

mindcre8r weet jij toevallig of het ook in andere Saturn's is (Utrecht?) Of weet iemand waar hij toevallig goedkoper te vinden is dan 260 euro in een winkel? bvd _O_
Ik geef je groot gelijk. Als ik puur en alleen een PS3 en een XBox aan zou moeten sluiten en dit budget zou hebben zou ik ook gaan voor de Z-5500.

Over de optische switch of de converter:
Qua kwaliteit maakt het niets uit, dus puur op de kosten kijkende zou je dan de switch nemen. Maar ik zou voor de converter gaan. Onder andere omdat je met de switch telkens handmatig de input moest selecteren op de switch. Als je een converter neemt kan je beide apparaten rechtstreeks op de Z-5500 aansluiten en van input wisselen met de remote die bij de Z-5500 zit. Deze oplossing is dus gewoon een stukje mooier, netter en completer. En als je budget het toelaat (wat het bij jou dus doet) is het gewoon een makkelijkere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Harstikke bedankt FeaR, ik weet bijna zeker dat ik voor de Z-5500 ga. :)
Pagina: 1