Ik heb een Cisco Linksys WRT320N met DD-WRT v24-sp2 mega.
En een Packard Bell Easynote TJ61 met daarin en PCI-e Atheros AR928X.
Werkt prima
Om deze qua snelheid te vergelijken met mijn oude Sweex LW300 (werte ok wel redelijk) heb ik een testje gedaan.
Ik heb toen Kijkdoos rechtstreeks op de WRT320N gehangen (normaal loopt hij via een 100MBit switch en een vage WCD waar it toch nog gewoon 100/100 over haal).
Wonder boven wonder was de kabel ruimschoots lang genoeg...
Toen Flappie naast de meterkast gezet, kabeltje ertussen, en hopla! Ruim 700MBit/s.
De test setup werkt!
Kabeltje eruit. Router op N 2.4 GHz. SSID aanklikken op Flappie. FF wachten, en...
Het hoogste wat ik bij 'Current Speed' heb zien langskomem was 11.7M. 94MBit/s.
Ik had zo graag geroepen dat wifi tegenwoordig sneller is dan bedraad, maar dat zit er dus niet in dus ik ben nog niet klaar!
Wat kan ik doen om de snelheid nog hoger te krijgen?
Wat kan ik wel en niet verwachten?
En klopt het dat het verhogen van het TX vermogen totaal geen effect heeft?
En een Packard Bell Easynote TJ61 met daarin en PCI-e Atheros AR928X.
Werkt prima
Om deze qua snelheid te vergelijken met mijn oude Sweex LW300 (werte ok wel redelijk) heb ik een testje gedaan.
peter@kijkdoos:~$ sudo apt-get install apache2 peter@kijkdoos:~$ dd if=/dev/urandom of=/var/www bs=1M count=1000
Ik heb toen Kijkdoos rechtstreeks op de WRT320N gehangen (normaal loopt hij via een 100MBit switch en een vage WCD waar it toch nog gewoon 100/100 over haal).
Wonder boven wonder was de kabel ruimschoots lang genoeg...
Toen Flappie naast de meterkast gezet, kabeltje ertussen, en hopla! Ruim 700MBit/s.
De test setup werkt!
Kabeltje eruit. Router op N 2.4 GHz. SSID aanklikken op Flappie. FF wachten, en...
peter@flappie:~$ curl kijkdoos/1G > /dev/null
Het hoogste wat ik bij 'Current Speed' heb zien langskomem was 11.7M. 94MBit/s.
Ik had zo graag geroepen dat wifi tegenwoordig sneller is dan bedraad, maar dat zit er dus niet in dus ik ben nog niet klaar!
Wat kan ik doen om de snelheid nog hoger te krijgen?
Wat kan ik wel en niet verwachten?
En klopt het dat het verhogen van het TX vermogen totaal geen effect heeft?