• Peetz0r
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-09 04:41
Ik heb een Cisco Linksys WRT320N met DD-WRT v24-sp2 mega.
En een Packard Bell Easynote TJ61 met daarin en PCI-e Atheros AR928X.
Werkt prima :D

Om deze qua snelheid te vergelijken met mijn oude Sweex LW300 (werte ok wel redelijk) heb ik een testje gedaan.
peter@kijkdoos:~$ sudo apt-get install apache2
peter@kijkdoos:~$ dd if=/dev/urandom of=/var/www bs=1M count=1000

Ik heb toen Kijkdoos rechtstreeks op de WRT320N gehangen (normaal loopt hij via een 100MBit switch en een vage WCD waar it toch nog gewoon 100/100 over haal).
Wonder boven wonder was de kabel ruimschoots lang genoeg...

Toen Flappie naast de meterkast gezet, kabeltje ertussen, en hopla! Ruim 700MBit/s.
De test setup werkt!

Kabeltje eruit. Router op N 2.4 GHz. SSID aanklikken op Flappie. FF wachten, en...
peter@flappie:~$ curl kijkdoos/1G > /dev/null

Het hoogste wat ik bij 'Current Speed' heb zien langskomem was 11.7M. 94MBit/s.

Ik had zo graag geroepen dat wifi tegenwoordig sneller is dan bedraad, maar dat zit er dus niet in dus ik ben nog niet klaar!

Wat kan ik doen om de snelheid nog hoger te krijgen?
Wat kan ik wel en niet verwachten?
En klopt het dat het verhogen van het TX vermogen totaal geen effect heeft?

• d00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2015
Kijk eens op de site van smallnetbuilder bij de reviews. 94 Mbit/s is al snel. Zal niet beter worden.

• Peetz0r
d00 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:18:
Kijk eens op de site van smallnetbuilder bij de reviews. 94 Mbit/s is al snel. Zal niet beter worden.
Hmmtsja...
Wat is dan eigenlijk wel de betekenis van de 300MBit/s claim?

• Nivk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:41
Zie hier:
The reasons for the big difference between the "link" and actual rates include the high overhead involved in wireless connections (lots of bits used for communicating information other than the actual data you are trying to send or receive) and data retransmission (due to the inherent unreliability of a wireless connection).

802.11n 2-stream 40MHz is 300Mbps link rate.

[Voor 10% gewijzigd door Nivk op 24-10-2010 01:47. Reden: 300Mbps]

• Peetz0r
Zij halen over 2.4GHz gemiddeld 68, maximaal 77 MBit/s. Ik haal - met WPA2 - 94MBit/s. En de plaats in huis (0-2 lagen ongewapend beton, 2-10 meter) maakt nieteens zoveel uit.

Dus volgens mij mag ik met de standaart instellingen al erg tevreden zijn...
Meer Sneller is beter...

* P.E.T.E.R. geeft z'n vader een schop onder z'n kont en herhaalt nog eens even alle voordelen van het - voor ons goedkopere - glasvezel...

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee