Raid 0 config enorm traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Ola allemaal,

Ik ben er helemaal doorheen... ik heb hier een p5n32 SLI SE deluxe moederbord van Asus... Daarnaast heb ik 2 samsung 500GB sata2 disks...

In de bios heb ik de controller op raid gezet ipv sata2.

In mijn raid config (f10 tijdens boot) heb ik een array gemaakt (raid0).. 128kb blocks, 2 disks erin, en klaar...

Windows 7 cd erin en installeren maar, echter hij duurt ENORM lang met het laden van alles.... Hij ziet wel mijn disk bij de install.....

Iemand nog wat opties? IK heb gekeken in de manual maar zover ik kan zien doe ik het goed..

Wat is er dus precies mis: hij boot van mijn originele windows 7 disk, dan begint het trage verhaal... tot ik bij de eerste stap ben, ben ik ongeveer 30minuten verder.. Install duurt ongeveer 5uur ofzo. Als ik daarna in windows zit is hij nog altijd enorm traag... Het ligt dus niet aan de dvd brander in mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 06:32
Installeer eens van een usb stick. Microsoft heeft een tool vrijgegeven daarvoor. Aangezien je de originele DVD hebt moet dat geen problemen opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik mis hier wat benchmarks van je harddisk setup.

Traagheid kan ook door andere dingen veroorzaakt worden. Draai eens een benchmark.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
redfoxert schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:12:
Ik mis hier wat benchmarks van je harddisk setup.

Traagheid kan ook door andere dingen veroorzaakt worden. Draai eens een benchmark.
Ik heb er nog geen windows op staan, aangezien ik mijn arrays opnieuw heb aangemaakt.. Heb zojuist windows 7 usb tool gedownload en ben de iso van de microsoft site aan het halen.

Via welke software kan ik zonder een OS testen wat mijn benchmarks zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Aapje! op 23-10-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je test met een prog als HD Tune, wat voor snelheden haal je dan? En welke Samsungs heb je precies? De T166 en F1 serie van Samsung staat erom bekend extreem brak te presteren in RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Samsungs zijn: Samsung SpinPoint T166 HD501LJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is dit de eerste keer dat je windows 7 installeert op deze pc ?

Heb dit laatst ook meegemaakt bij een pc waar ik windows 7 op wilde installeren.
Als je zoekt op windows 7 slow install vindt je een aantal mogelijkheden in google.

- in bios floppy drive op disabled zetten.
- indien je meerdere geheugen dimms hebt deze op 1 na even verwijderen. Als de installatie voltooid is kun je het extra geheugen weer toevoegen op het moederboard.

Deze laatst was voor mij de truc om de installatie op normale snelheid te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
Ik heb hetzelfde een week of 2 terug gezien bij een maat van me, bleek dat 1 van de 2 hdd's zich niet helemaal lekker voelde. Dat zou dus ook een optie kunnen zijn.
Pagina: 1