Toon posts:

Aspire 5930 start heel traag door

Pagina: 1
Acties:

• arjanvr
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:22
Ik heb nu bijna 2 jaar een Acer Aspire 6930 welke altijd goed gewerkt heeft. Nu ineens vanaf vanochtend als ik hem aanzet blijft hij tussen de 1 of 2 minuten op het allereerste scherm hangen waar je oa kan kiezen voor bios. Normaal ging hij gelijk door. Na die 2 minuten start hij gewoon op zonder problemen. Ik draai windows 7 64bit. Enig idee wat er kapot zou kunnen zijn, het is een laptop dus ik kan niet zelf onderdelen vervangen. Ik heb wel een keer de batterij verwijderd maar dit heeft niet geholpen.. Is dit een defect en zo ja hoe kan ik het verhelpen want het is bijzonder irritant.

Alternate waar hij vandaan komt zegt dat ik op Acer maar 1 jaar garantie hebt maar er is toch ook nog zoiets als economische levensduur en wat zou dat voor mij inhouden?

Dank!

• pm1
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 28-07-2018

pm1

SoLiD-Killer

toevallig geen Hp printer aangesloten, ik heb al gemerkt dat er ergens een opstartfout zit in de Hp imaging monitor waardoor de PC gemakkelijk 1 minuut blijft hangen alvorens windows doorstart.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:12
arjanvr schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:40:
Ik heb nu bijna 2 jaar een Acer Aspire 6930 welke altijd goed gewerkt heeft. Nu ineens vanaf vanochtend als ik hem aanzet blijft hij tussen de 1 of 2 minuten op het allereerste scherm hangen waar je oa kan kiezen voor bios. Normaal ging hij gelijk door. Na die 2 minuten start hij gewoon op zonder problemen. Ik draai windows 7 64bit. Enig idee wat er kapot zou kunnen zijn, het is een laptop dus ik kan niet zelf onderdelen vervangen. Ik heb wel een keer de batterij verwijderd maar dit heeft niet geholpen.. Is dit een defect en zo ja hoe kan ik het verhelpen want het is bijzonder irritant.
Kun je ook zien wat hij ondertussen doet? Check in ieder geval eens de BIOS. Wellicht dat je quickboot uit hebt staan (of iets dergelijks) en dan gaat hij alles echt grondig bijlangs zoals al het geheugen tellen (en dat alleen al kan met een paar GB een minuut duren).

Een andere optie is wellicht een DVD drive die niet meer mee wil werken en die de BIOS probeert te initialiseren. Doet die het wel in Windows? Anders zou je ook de Boot-priority kunnen veranderen door de HDD als eerste neer te zetten.

Een andere optie is de BIOS naar factory defaults of optimal settings te resetten.

Aangezien je laptop verder goed werkt houd ik het voorlopig op een instelling die plots is veranderd in de BIOS. Dus check die in ieder geval eerst goed.

En met pm1 hierboven, alle randapparatuur even loskoppelen.
Alternate waar hij vandaan komt zegt dat ik op Acer maar 1 jaar garantie hebt maar er is toch ook nog zoiets als economische levensduur en wat zou dat voor mij inhouden?

Dank!
Daarvoor kun je beter in het Shoppingforum kijken en op www.consuwijzer.nl. Want wat je zegt klopt wel. Het is echter wel veel getouwtrek omdat jij moet aantonen dat het gebrek al bij productie aanwezig was.

• Flipside
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 07-02 14:27
Probeer Windows eens opnieuw te installeren, met alle juiste en recente stuurprogramma's. Je pc wordt gegarandeerd een pak sneller.
arjanvr schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:40:
Enig idee wat er kapot zou kunnen zijn, het is een laptop dus ik kan niet zelf onderdelen vervangen. Ik heb wel een keer de batterij verwijderd maar dit heeft niet geholpen.
Wat heeft het laptop zijn van je pc er mee te maken dat je er niks aan kunt vervangen. Er is evenveel en even makkelijk aan te vervangen dan aan een desktop.
De accu heeft er niks mee te maken, een notebook werkt hetzelfde op alleen de accu, alleen de adapter of allebei.

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:12
Flipside schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:13:
Probeer Windows eens opnieuw te installeren, met alle juiste en recente stuurprogramma's. Je pc wordt gegarandeerd een pak sneller.
Het probleem zit hem VOOR Windows, in de BIOS dus. Windows opnieuw installeren gaat dus geen zak helpen.
[...]

Wat heeft het laptop zijn van je pc er mee te maken dat je er niks aan kunt vervangen. Er is evenveel en even makkelijk aan te vervangen dan aan een desktop.
De accu heeft er niks mee te maken, een notebook werkt hetzelfde op alleen de accu, alleen de adapter of allebei.
Dat van de accu hoeft ook niet waar te zijn. De laptop zelf werkt wel, maar een of andere check in de BIOS kan wel roet in het eten gooien. Zeker als er wat mis is met de accu zou het verwijderen er wel voor kunnen zorgen dat hij dan opeens normaal werkt.

Maar verder, aan de onderzijde zitten idd wel wat klepjes. Ja kan niet alles makkelijk er uit halen, maar geheugen, wifi en harde schijf zijn makkelijk te verwijderen. Ook de DVD drive is niet veel moeite.

• Flipside
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 07-02 14:27
[quote]GENETX schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:21:
[...]

Het probleem zit hem VOOR Windows, in de BIOS dus. Windows opnieuw installeren gaat dus geen zak helpen.

[...]

Mijn excuses, ik had verkeerd gelezen. Je hebt gelijk.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee