Toon posts:

Stelling!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.148 views

• spitfire1990
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23-03-2018
Beste allemaal,

Een collega van ons kwam met de volgende stelling:

Apple levert te oude hardware voor een te hoge prijs.

Hier wil ik graag jullie mening over.

gegroet,

• TZC-T1-FX
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 25-09 09:30
''Dont feed the trolls''

Any way.

Apple levert niet alleen hardware, maar ook software. Dat moet je ook meenemen in je prijs.
Ook het design aspect moet je meenemen, gebruikte materialen etc.

En als mensen ervoor willen betalen, waarom niet.
Ik zelf heb een Macbook Pro, en vind hem elke euro meer dan waard.

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 25-09 11:54

SeatRider

Hips don't lie

spitfire1990 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:03:
Beste allemaal,

Apple leverd te oude hardware voor een te hoge prijs.

gegroet,
En je registreert speciaal een nieuw account voor een stelling van je collega's?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:04
Apple hanteert een ander systeem. Ze updaten minder vaak om zo ook minder problemen met alle configuraties te krijgen. Dat is de reden waarom ze ook altijd alles zo perfect in de software kunnen afstellen. Het heeft ook als nadeel dat je soms ver achterloopt.

Op dit moment loopt Apple imho niet echt achter. Alleen met de MacBook (Pro) 13" en Air waar nog een Core 2 Duo in zit. Dat komt echter omdat men geen ruimte heeft voor een losse videokaart. Ik zou hierbij zelfs de schuld bij Intel willen leggen die Nvidia geen licentie geeft om chipsets voor de Core i-serie te maken. Want als Nvidia zo'n licentie had gekregen, dan zat er in de MBP 13" en MBA ook gewoon een Core i3/i5/i7.

En duur zijn ze wel inderdaad. Deels gerechtvaardigd in de software, de behuizing, en het scherm in een imac bijvoorbeeld, de grote accu in een Macbook. Deels ook niet. Al is de prijs/kwaliteit van Apple de laatste jaren echt wel verbeterd.

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:13

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Absoluut niet mee eens. Je krijgt een heleboel voor je geld:

1 design/ bouwkwaliteit: mooi en oerdegelijk. Wij hebben nog nooit zo'n stevige laptop gehad als onze macbook (witte instapmodel). De iMac op mijn werk is een schitterend ding en ook nog eens zo stil als een muis. De Powermac en de iBooks daar zijn al 6 jaar oud en zijn dagelijks mishandeld, werken nog steeds perfect.
2 goede hardware: in het 13 inch segment is de macbook de goedkoopste laptop met een >2ghz processor, in andere merken is dit niet eens te vinden! Over de accuduur kan ik ook wat zeggen: dat heb ik bij geen enkel ander merk gezien
3 goede software: MacOSX. Dezelfde iBooks op mijn werk hebben zes jaar perfect gedraaid zonder herinstallatie! Geen vertraging, geen virussen en geen gedoe. Het gebruikers en beheerdersgemak ligt erg hoog. Ook staat het supersnel voor je klaar en werkt het gewoon. Backups maken met Time Machine is nog nooit zo makkelijk geweest.
4 'gratis' meegeleverd: iLife. Een heel mooi pakket om foto's, films, websites, dvd's en muziek te maken. En dan niet zo suf als Windows Movie Maker, maar qua kwaliteit vergelijkbaar met een aantal zeer dure pakketten op Windows.

Ik kan nog wel even door gaan. je moet niet alleen naar de basisspecs kijken, maar vooral ook naar de bovenstaande punten.

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:19

Je kan je collega toch ook gewoon je eigen mening geven. ;-)

Persoonlijk vindt ik dit een beetje een uitgekauwd onderwerp. Als je zelf research doet
kan je je eigen mening hierover vormen. Hier op het forum kan je genoeg meningen van
anderen vinden.

• Sosabowski
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09-07 20:54
sebastius schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:03:
2 goede hardware: in het 13 inch segment is de macbook de goedkoopste laptop met een >2ghz processor, in andere merken is dit niet eens te vinden! Over de accuduur kan ik ook wat zeggen: dat heb ik bij geen enkel ander merk gezien
Ik heb m gevonden! De laatste tweaker die nog in de MHz hype gelooft!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• GENETX
En dan nog...

Mijn Asus U30Jc uit draait op max 2,53GHz met TurboBoost, gaat 7 uur mee op de accu, bevat ook stukken aluminium, een losse videokaart en ik heb de DVD drive er uit gesloopt voor een 128GB SSD. Totale kosten waren lager als een MacBook Pro, maar mijn laptop maakt echter wel gehakt van de MacBook Pro 13".

De MBP is dan wel weer wat lichter, heeft een beter scherm. Mijn laptop is echter een stuk sneller en goedkoper.

• momania
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:26

momania

iPhone 30! Bam!

Apple leverd te oude hardware voor een te hoge prijs.

offtopic:
Jouw collega moet leren spellen. :+

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17-09 17:35
Apple levert te oude hardware voor een te hoge prijs.

Mijn mening:
_O-

That's all.

Toch maar een onderbouwing:
Een 960x480 retina display (iPhone 4G) is natuurlijk te oude hardware.
Een A4 CPU met GPU (iPhone 4G, iPod Touch, iPad) erin is veel te oud.
Die nieuwe macbook air bevat natuurlijk ook veel te oude hardware. Er zijn zoveel van die dunne 11" en 13" laptops met i3 CPU's en nvidia 320M videokaarten met een accuduur van 5 tot 7 uur.

Apple levert moderne hardware i.c.m. goede software voor een hoge prijs.

Die stelling bevalt me beter.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Freaky_Revolt
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-05-2019

Freaky_Revolt

I Block ø

Het is natuurlijk een voordeel als de specs niet elke keer veranderen omdat je dan ook elk half jaar een nieuwe mac zou kunnen kopen.

Een nadeel in mijn ogen is dat het aanbod software die er op moet draaien aan de kleine kant is.

Ik zie het als een Xbox of PS3 die hebben ook verouderde hardware maar worden beter benut doordat de software speciaal voor deze hardware gemaakt is en daardoor deze net zo goed of beter presteert.

[Voor 5% gewijzigd door Freaky_Revolt op 23-10-2010 12:32]

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17-09 17:35
Freaky_Revolt schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:30:
Het is natuurlijk een voordeel als de specs niet elke keer veranderen omdat je dan ook elk half jaar een nieuwe mac zou kunnen kopen.

Een nadeel in mijn ogen is dat het aanbod software die er op moet draaien aan de kleine kant is.

Ik zie het als een Xbox of PS3 die hebben ook verouderde hardware maar worden beter benut doordat de software speciaal voor deze hardware gemaakt is.
Het "software aanbod" verhaaltje is naar mijn mening wat outdated. Van alle programma's die ik op Windows gebruikte mis ik maar 2 programma's:
Internet Explorer. (voor testen van websites)
Regexbuddy (samenstellen van regular expressions)

Beide apps heb ik echter draaiende in Wine Bottler.
Sosabowski schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:49:
[...]

Ik heb m gevonden! De laatste tweaker die nog in de MHz hype gelooft!
Een 2GHz dual core is nog altijd sneller dan een 100kHz quad core.

[Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 23-10-2010 12:36]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Roytoch
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:16

Roytoch

Nietes

GENETX schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:24:
En dan nog...

Mijn Asus U30Jc uit draait op max 2,53GHz met TurboBoost, gaat 7 uur mee op de accu, bevat ook stukken aluminium, een losse videokaart en ik heb de DVD drive er uit gesloopt voor een 128GB SSD. Totale kosten waren lager als een MacBook Pro, maar mijn laptop maakt echter wel gehakt van de MacBook Pro 13".

De MBP is dan wel weer wat lichter, heeft een beter scherm. Mijn laptop is echter een stuk sneller en goedkoper.
Blabla osx bla andere doelgroep. Het gaat erom dat het een combinatie is van hard- en software. Tweakers hebben vaak de neiging te kijken naar specificaties, niet naar de totale user benefit. Zoals ook in het antwoord van GenetX staat moet je iets verder kijken. Natuurlijk zal je met een asus bijvoorbeeld meer specs krijgen voor je geld. Voor de meeste mensen, en sowieso je collega, is een macbook daarom helemaal niet interessant.

Als je echter met OSX wil werken, redenen daargelaten, dan heb je weinig keuze (en nee, moeilijk gaan lopen doen met een hackintosh is niet vergelijkbaar, de tijd dat ik daar nog moeilijk mee ging doen heb ik wel gehad nu). En dan blijkt, zoals ook al in GenetX reply is terug te vinden, dat de prijs-kwaliteitsverhouding echt niet zo heel slecht is, de laatste jaren in ieder geval niet.

Verder dacht ik dat deze discussie inmiddels toch wel tot in den treure behandeld is. Voor beide opties is wat te zeggen, het hangt af van persoonlijke preferenties, en als je alleen naar de hardware kijkt ben je de doelgroep niet.

Het is trouwens LEVERT, niet leverd.

Welles

• GENETX
Rofl, je quote een bericht van mij en die koppel je aan een eerdere uitspraak van me 8)7 :P

Ik wilde alleen even een statement maken dat de MBP 13" zeker niet de enige is, wat wel, ten onrechte, wordt beweert.

Aan Mac OS X heb ik persoonlijk helemaal niks. Waarschijnlijk dat de meeste programmers niet werken, laat staan dat ik goede development applicaties voor FPGA's en microcontrollers zou hebben. Nee, Windows XP en Linux zijn voor mij in die zin vele malen beter. Ik ben geen professionele vormgever, dus aan het betere scherm (en mijn U30Jc scherm is echt flut) heb ik echt niks. En ik kom van een 15,4" laptop, dus 13,3" was al een stuk compacter ne lichter voor me.

Goed ik ben dus geïnteresseerd in power. Voor mij was de U30Jc een betere keuze dus. Maar ik kan me voorstellen dat een vormgever liever de MBP neemt omdat hij de kracht van mijn U30Jc wel kan missen, maar vooral het betere scherm nodig heeft. Het is maar net waar je zwaartepunt ligt.

En als Apple hater heb ik wel een MBP 13" overwogen. Maar de C2D (die ik ook al had hiervoor) was voor mij een dooddoener en als Asus dan met de U30Jc komt, dan is de keuze wel snel gemaakt :P

• Freaky_Revolt
  • Laatst online: 22-05-2019

Freaky_Revolt

I Block ø

@Gamebuster: Ik bedoel dan ook games en zo.

@roi.ahuis: don't feed the trolls ;)

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gamebuster schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:33:
Een 2GHz dual core is nog altijd sneller dan een 100kHz quad core.
Ja, maar of een 2GHz (op core 2 gebaseerde) pentium sneller is dan een 1,5 - 1,8GHz i3? No way.

Over de stelling: als je zoiets stelt, ga ik er vanuit dat je een beetje onderbouwing hebt. Apple levert gewoon dezelfde specs als veel andere OEM's, namelijk i3/i5/i7 i.c.m HD5000-kaartjes en alles wat nog meer bij een moderne pc hoort, en core 2 voor de budget-shizzle. En zoals gezegd is die core 2 ook niet de primaire keuze van apple maar kunnen ze daarin weinig anders, andere OEM's hebben veel meer core 2-spul. Dus ik vraag me af, welke oude hardware doelde je collega op?

Is het te duur? Voor mij wel aangezien ik mijn eigen pc's bouw en dan ben je altijd goedkoper uit dan kwalitatief goed OEM-spul, net zoals ook de zakelijke pc's van andere fabrikanten dan apple gewoon 'te duur' zijn gezien de specs. Echter als je dan een laptop van 400 euro met prachtspecs koopt, dan weet je weer waarom 'ie zo goedkoop is. :P

[Voor 5% gewijzigd door bwerg op 23-10-2010 13:04]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• OzBoz
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 28-02 23:42

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

na ongeveer 15 jaar achter een mac op het werk.. ik ben het er wel soms mee eens. Maar komt ook omdat ik ooit voor 2300 een G4 powerbook kocht wat meteen al een traag ruk ding was. Apple heeft een andere insteek. Met mijn iPhone 4 ben ik blij. Werkt gewoon erg smooth. Maar ik zat even te kijken naar een Mac Pro en dan moet ik gewoon lachen om de meerprijzen bij configuratie. Het is leuk als mensen het er voor over hebben maar de PC die ik gisteren heb gekregen kost in Apple termen 4500-4600 en dan is ie in praktijk denk ik nog langzamer dan mijn PC die 2000 kostte. Apple moet het vooral hebben (wat betreft hun computers) van mensen die het liefst niet na willen denken als ze er achter zitten.

En dat geeft niet maar waar vroeger een Apple beduidend sneller was dan een PC is een Apple (SCSI etc) is een Apple tegenwoordig echt niets meer dan een PC. Dus de mensen die graag een Apple kopen houden van de looks (kan ik me voorstellen) of van OSX. Dat is in mijn optiek echt een keuze, ik zou het er tegenwoordig echt niet meer voor over hebben en mis teveel software als het gaat om OSX.

Maar kijk ik bv naar de nieuwe Macbook Air dan ben ik het zeker wel met de stelling eens. Ziet er wel super uit maar qua specs niet heel bijzonder. En goed, mijn Vaio Z is 400 gram zwaarder maar wel een heel stuk sneller.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Spidercat
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 06-08-2011
Het gaat bij Apple meer om de totale ervaring dan enkel de snelheid. De hardware is goed genoeg voor de meeste toepassingen waar Apples voor gebruikt worden...het gaat dus niet om er nóg weer een frame extra per seconde in een game uit te persen...want dergelijke games zijn er gewoon niet voor OSX (voor zover ik weet)...
Het totaalbeeld, de design van zowel hard- als software is de meerwaarde...het ziet er allemaal heel gelikt uit, is gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk.
Het is een beetje een kwantiteit/kwaliteit verhaal. Je kunt bijv. véél goedkopere en snellere laptops vinden in de Windows/PC wereld...maar als je bijv. echt een goede display wilt hebben kom je toch op vergelijkbare prijzen uit.
Maar ja, zelf ga ik toch ook voor Windows/PC, is gewoon waar ik aan gewend ben...maar ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen voor Apple kiezen.

• spitfire1990
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23-03-2018
SeatRider schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:12:
[...]

En je registreert speciaal een nieuw account voor een stelling van je collega's?
klopt :D

• Roytoch
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:16

Roytoch

Nietes

GENETX schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:41:
Rofl, je quote een bericht van mij en die koppel je aan een eerdere uitspraak van me 8)7 :P

Ik wilde alleen even een statement maken dat de MBP 13" zeker niet de enige is, wat wel, ten onrechte, wordt beweert.

Aan Mac OS X heb ik persoonlijk helemaal niks. Waarschijnlijk dat de meeste programmers niet werken, laat staan dat ik goede development applicaties voor FPGA's en microcontrollers zou hebben. Nee, Windows XP en Linux zijn voor mij in die zin vele malen beter. Ik ben geen professionele vormgever, dus aan het betere scherm (en mijn U30Jc scherm is echt flut) heb ik echt niks. En ik kom van een 15,4" laptop, dus 13,3" was al een stuk compacter ne lichter voor me.

Goed ik ben dus geïnteresseerd in power. Voor mij was de U30Jc een betere keuze dus. Maar ik kan me voorstellen dat een vormgever liever de MBP neemt omdat hij de kracht van mijn U30Jc wel kan missen, maar vooral het betere scherm nodig heeft. Het is maar net waar je zwaartepunt ligt.

En als Apple hater heb ik wel een MBP 13" overwogen. Maar de C2D (die ik ook al had hiervoor) was voor mij een dooddoener en als Asus dan met de U30Jc komt, dan is de keuze wel snel gemaakt :P
Beide replies waren van jou toch? :P
In jouw geval, tuurlijk, dan kan je wel een macbook overwegen maar die voldoet totaal niet aan je wensen. Groot gelijk dat je dan voor de asus kiest (die er ook ontzettend goed uitziet trouwens). Ik heb een Macbook gekocht met 2.4ghz dual core, dus absoluut geen snelheidsmonster inderdaad, als opvolger van een laptop met bijna dezelfde specs. Het ging me meer om batterijduur en OS, en draagbaarheid (stop hem toch iets geruster in de tas dan de plastic clevo die ik ervoor had). Dat zal je met de asus ook wel hebben inderdaad.

Anyway, de vraag uit het starttopic lijkt te suggereren dat er 1 antwoord zou zijn. Dat is er niet, dat verschilt voor iedereen, en dat maakt deze discussie bij voorbaat al zinloos.

Trouwens, elke keer als ik iemand zie die claimt applehater (of applelover, zelfde laken een pak) te zijn denk ik 'hoe objectief maak je je keuze dan nog'. Nu zijn consumenten bij voorbaat niet objectief, never, maar het vertroebelt natuurlijk wel een beetje lijkt me (nu moet ik zeggen dat in je reply wel enige objectieve nuance lijkt te zitten haha). Daarom is het leven van een marketingman ook zo leuk, je bent niet zozeer bezig met de eigenschappen van het product, maar vooral de eigenschappen zoals de klant ze beleeft. Daar zit vaak een enorm verschil tussen.

Even daarop door trouwens: het leuke is dat marketing, een vrij groot aspect aan apple, negatief zou zijn. De grap is natuurlijk dat je mensen een oplossing probeert te verkopen voor een probleem dat ze denken te hebben. Als jij nu met een 'minder' product qua specs, de koper het gevoel geeft dat het probleem is opgelost (door intangible elements in plaats van tangible goods, zoek zo de NL vertaling wel even op, sorry), dan is dat toch fantastisch? Perceptie is zoveel belangrijker dan werkelijkheid, of beter gezegd: je perceptie IS je werkelijkheid. Rory Sutherland op TED heeft dat zo fantastisch toegelicht bijvoorbeeld. </hele, hele hele grote offtopic, sorry>

[Voor 14% gewijzigd door Roytoch op 23-10-2010 15:41]

Welles

• Firedre
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:03
Opzich vind ik niets mis met de filosofie van Apple, maar als je kwaliteit claimt geef dan ook
3 jaar garantie op je producten.

Heb te vaak gelezen, dat bv. een Macbook eigenaar na anderhalf jaar een nieuw Logic Board nodig
had voor 600 euri....

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:17
Firedre schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:08:
Opzich vind ik niets mis met de filosofie van Apple, maar als je kwaliteit claimt geef dan ook
3 jaar garantie op je producten.

Heb te vaak gelezen, dat bv. een Macbook eigenaar na anderhalf jaar een nieuw Logic Board nodig
had voor 600 euri....
Poot stijf houden en wijzen op Europees Consumenten recht. En ja ik weet dat ze blijven zeuren over AppleCare maar je hebt gewoon je rechten!

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• GENETX
roy.ahuis schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:34:
Trouwens, elke keer als ik iemand zie die claimt applehater (of applelover, zelfde laken een pak) te zijn denk ik 'hoe objectief maak je je keuze dan nog'. Nu zijn consumenten bij voorbaat niet objectief, never, maar het vertroebelt natuurlijk wel een beetje lijkt me (nu moet ik zeggen dat in je reply wel enige objectieve nuance lijkt te zitten haha). Daarom is het leven van een marketingman ook zo leuk, je bent niet zozeer bezig met de eigenschappen van het product, maar vooral de eigenschappen zoals de klant ze beleeft. Daar zit vaak een enorm verschil tussen.

Even daarop door trouwens: het leuke is dat marketing, een vrij groot aspect aan apple, negatief zou zijn. De grap is natuurlijk dat je mensen een oplossing probeert te verkopen voor een probleem dat ze denken te hebben. Als jij nu met een 'minder' product qua specs, de koper het gevoel geeft dat het probleem is opgelost (door intangible elements in plaats van tangible goods, zoek zo de NL vertaling wel even op, sorry), dan is dat toch fantastisch? Perceptie is zoveel belangrijker dan werkelijkheid, of beter gezegd: je perceptie IS je werkelijkheid. Rory Sutherland op TED heeft dat zo fantastisch toegelicht bijvoorbeeld. </hele, hele hele grote offtopic, sorry>
Blijft een beetje een haat/liefde-verhouding. Voor normale gebruikers vind ik het geweldige apparaten. Ik snap niet waarom ze nu pas met een App Store gaan komen.

Voor mij persoonlijk daarentegen moet ik er niks van hebben. Apple is mij veel te gesloten en ontzegt mij eigenlijk alles dat ik juist wil bij een systeem: openheid. Ik moet soms juist wat dieper in het systeem om spul aan de praat te krijgen. En tsja, ik ben geen normale user. Dus dan is het te beperkt, terwijl die beperking bij leken juist goed is. Voor mezelf: ik haat het merk, voor anderen: Geweldig merk als het aan de eisen voldoet.

• Patecatl
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 28-03-2013
Stel je voor je koopt een duur product.En dan komt er iemand. :r "ja dat product is duur en oud".
Dan ben je toch niet blij? Dat is waarde verlaging.Alles van APPLE van pod tot pad ,betaal je voor het merk.
Je kan in china 100% het zelfde laten maken,zonder apple logo,voor 300% minder,om het even welk product.
Maar dat is geen apple.Je betaald voor het merk.Met z`n allen.Dus heb je belang als het niet afgekraakt word.Want anders is je ding minder waard.Bij Apple is dit heel sterk aanwezig :Y .

En het kan kwaliteit in houden.Maar bijvoorbeeld bij de ipad ,hoeveel van die schermen hebben niet 2of 3 pixels die niet goed zijn.
De iphone is best een hoogwaardig product,maar wel overprized door het merk.De zelfde X-phone van fabrikant 本网文明办网举报电话 uit china is minder waard.
Dat komt ook omdat het misschien een minder kwalitatief product is :S .

http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/lastige-mensen/betweters.html

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

qwerty1971 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:59:
Dat komt ook omdat het misschien een minder kwalitatief product is :S .
Nou de gemiddelde mac is, net als veel kwalitatief goede (en niet goedkope) windows-bak wel wat beter dan de goedkoopste Packard Bell of andere budget merken. En die zijn wel heel wat beter dan de ècht goedkope meuk uit China inderdaad.

Nou mag je best vinden dat het alsnog te duur is voor de kwaliteit hoor. Vooral 800 euro voor een iphone 4 vind ik echt reteduur (maar ik heb dan weer helemaal niets met smartphones). Maar ik vind macs de laatste tijd toch geen belachelijke prijzen meer hebben, vergeleken met andere 'betere' computers zoals zakelijke modellen van andere merken.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Misschien ten overvloede maar of je iets mooi vindt of niet is nog altijd smaak. Persoonlijk vind ik het design van een mac afschuwelijk maar er zijn ook mensen die het geweldig vinden. De software (MacOSx) heb ik voor mij studie totaal niets aan dus dat is voor mij ook eerdere een nadeel dan een voordeel. Er zijn echter ook (grafische) studies op banen waarbij een Appel computer een ernorm voordeel is.

Conclusie: Ik kan ook buiten het financiele aspect veel beter wat anders kopen maar iemand anders kan misschien beter een Appel kopen, hangt helemaal af van smaak en je eisenpakket.

• DaMarcus
  • Laatst online: 25-09 01:38

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica