Time Machine op SMB shares wil niet (error 45)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:08
Na wat gesleutel krijg ik een error nummer 45 'disk image could not be created'.

Het defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1 commando heb ik al gegeven in de terminal.
De schijf wordt ook gezien. Ik heb op de SMB schijf ook al een 'Computernaam'.sparsebundle gemaakt
(200GB, OSX uitgebreid hoofdlettergevoelig journaled, geen codering, geen partitieindeling, beperkte-schijfpundelkopie).

Deed het niet. k*t.

Na wat gegoogel heb ik 'Computernaam'_'MacAdresZonderDubbelePunt'.sparsebundle op de SMB share gezet. Ook een error 45.

Host PC is een Windows 7 bak
Client is een Macbook + OSX 10.6.

Halp?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

Kan je de schijf uberhaupt via de finder wel benaderen?
En kan je bestanden aanmaken op de share?
Als dat al niet kan zal het time-machine ook niet lukken.

Gewoon een nieuwe lege share maken op de ntfs partitie van je windows bak.
Zet het guest account aan en bouw rustig de ideale situatie op, en na elke stap die je nodig hebt voor de ideale situatie ga je weer testen.

[ Voor 69% gewijzigd door job op 23-10-2010 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Yup, via Finder > verbind met server > smb://ip/
username + pass netjes ingevuld
Ik kan lezen, schrijven, plakken, fietsen, alles op de smb share.
Alleen niet timemachinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meilu
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-06 16:42
Ik heb dit zelf werkend gekregen met mijn macbook icm met een ubuntu samba server, dit was alleen alweer een tijdje geleden dus ik weet niet meer precies hoe ik te werk ben gegaan. Het enigste wat ik nog kan herinneren was inderdaad het handmatig aanmaken van die sparsebundle alleen noem ik hem anders, namelijk: <mijnhardwareadres>_<naamvanmijnmac>.sparsebundle.
Deze sparsebundle is aangemaakt via het schrijfhulpprogramma van OSX overigens.

Je zou het met die naam eens kunnen proberen in ieder geval.

Misschien kan deze link je verder helpen: http://www.kremalicious.c...-and-time-machine-volume/

edit: naam van mijn sparsebundle aangepast

[ Voor 43% gewijzigd door Meilu op 23-10-2010 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:41
Misschien helpt het als je de eerste sparsebundle eerst lokaal op je Apple aanmaakt en daarna verplaatst naar de Windows schijf via Finder. Ik heb het gedaan met het volgende commando:

sudo hdiutil create -size 60g -type SPARSEBUNDLE -nospotlight -volname "Backup of iMac van Jimi" -fs "Case-sensitive Journaled HFS+" -verbose "/Users/jimi/Desktop/iMac van Jimi_ 99999e9e9999.sparsebundle"

Let met name op het correct gebruik van de quotes en slashes, want daar zat bij mij het venijn :(

Op die manier heb ik TM bij mij aan het werk gekregen (iMac en backups op een share op de Windows XP machine). Even afgezien van de problemen die ik daarna ondervond, maar dat is off-topic.

[ Voor 8% gewijzigd door JiMiHeNdRiX op 23-10-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
Let's try that :)

Pagina: 1