Toon posts:

[2003] Nieuwe users geen mobile sync

Pagina: 1
Acties:

• Cleyman
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 28-04 22:52
Ik heb hier thuis een server draaien met windows server 2003 R2 enterprise met exchange 2003 SP2 erop.
Nu draaien daar 3 accounts op.

- ik zelf (mobile sync op nokia e71)
- papa (zonder mobile sync)
- een vriend (mobile sync op iphone via vpn)

Nu deze week wil ik nog een vriend toevoegen wat allemaal vlekkeloos lukt.
Maar toen ik zijn nokia e71 wou instellen krijg ik een melding "Your account does not have permission to sync with current settings. Contact your administrator."

Het rare is dat alle 3 de andere accounts meteen werken via zijn e71.
Dit weliswaar met een certificaat error maar deze kan je gewoon accepteren en werkt het verder perfect (zo als ik al maanden werk)

Het is ondertussen al een hele tijd geleden dat ik die andere 3 accounts heb aangemaakt maar ondertussen heb ik een keer het password policy aangepast (voor simpelere paswoorden) en een OWA 2003 patch omdat ik in IE geen mail kon sturen via OWA.

Ik heb ondertussen het password policy terug op de standaard waarden gezet maar zonder resultaat.
Verder heb ik ook nog elke instelling vergeleken maar ik zie nergens een verschil tussen de oude en nieuwe account.

Wat verder misschien nog interessant is om te weten dat poort 443 hier geblokt wordt en dus niet kan gebruikt worden, daarom gebruik ik poort 4433. Dit kan je bij nokia makkelijk aanpassen maar bij iphone niet (vandaar de vpn)

Dus om het nog even kort samen te vatten.
Alle oude account werken perfect op beide nokia e71's maar een nieuwe account niet.

Ik hoop dat er iemand bekend is met dit probleem. :)

• dexter22
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 02-11-2010

dexter22

..insanity runs in the family.

Ditzelfde probleem heb ik ook gehad, in het begin werkte OWA en OMA prima en vlekkeloos. Echter na een aanpassing aan de policy op de server had ik geen mogelijkheden meer tot OMA. (Lang geleden, ik weet niet precies welke policies ik had aangepast, zou heel goed de wachtwoordversleuteling kunnen zijn.

Kreeg steeds foutmeldingen over rechten en wachtwoorden. In die tijd alles geprobeerd, secure, unsecure, VPN, 'direct'. Niks lukte. Geen Iphone of Windows mobile die wilde connecten met OMA. De usergroup had natuurlijk de juiste rechten etc.

Uiteindelijk kreeg ik een tip van een netwerkbeheerder van een grote verzekeraar in het land, ik moest even IIS uitschakelen, deinstalleren en opnieuw configureren, en waarempel, dat werkte als een zonnetje. Ik denk dat IIS de rechten had ontregeld nadat ik een nieuwe policy had geupdate o.i.d.

edit:

vraag me niet hoe en waarom, dit was een oplossing voor mij. De reden achter de foutmeling heb ik nooit mogen ontdekken

Groet

[Voor 7% gewijzigd door dexter22 op 23-10-2010 13:52]

• Cleyman
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 28-04 22:52
dexter22 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:48:
Ditzelfde probleem heb ik ook gehad, in het begin werkte OWA en OMA prima en vlekkeloos. Echter na een aanpassing aan de policy op de server had ik geen mogelijkheden meer tot OMA. (Lang geleden, ik weet niet precies welke policies ik had aangepast, zou heel goed de wachtwoordversleuteling kunnen zijn.

Kreeg steeds foutmeldingen over rechten en wachtwoorden. In die tijd alles geprobeerd, secure, unsecure, VPN, 'direct'. Niks lukte. Geen Iphone of Windows mobile die wilde connecten met OMA. De usergroup had natuurlijk de juiste rechten etc.

Uiteindelijk kreeg ik een tip van een netwerkbeheerder van een grote verzekeraar in het land, ik moest even IIS uitschakelen, deinstalleren en opnieuw configureren, en waarempel, dat werkte als een zonnetje. Ik denk dat IIS de rechten had ontregeld nadat ik een nieuwe policy had geupdate o.i.d.

edit:

vraag me niet hoe en waarom, dit was een oplossing voor mij. De reden achter de foutmeling heb ik nooit mogen ontdekken

Groet
Dat resulteerde bij mij in een over hoop gehaalde iis. :P
Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de server gewoon opnieuw geinstalleerd.
Het was maar een prive servertje dus viel allemaal nogwel mee :)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee