FTP bestanden 'bekijken/streamen'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Hallo Allen,

Zoals de topic titel al zegt, Ik heb een ftp servertje opgezet (oude xp bak) met een 500gb schijf, Dit heb ik opgezet omdat mijn broer en ik, vaak via de laptop een filmpje en game downloaden, maar omdat we onze game/muziek/film voor elkaar toegankelijk willen hebben gebruiken we dus een server.

Nu het probleem met muziek en films, mijn broer heeft een vrij beperkte opslagcapaciteit op zn laptop en pleurt ze dus op de server, maar als hij muziek en films wil kijken moet hij het weer downloaden. schiet dus niet op,

Is er een optie om deze te bekijken/streamen zonder deze te downloaden?

Ter info, we gebruiken filezilla. en in de toekomst willen we de server benaderen met teamviewer en vanuit de server downloaden. (newsleecher)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan je niet makkelijker gewoon de bestanden delen over een Windows netwerkje?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Delen via het netwerk of aanbieden via HTTP (Apache ofzo). De meeste mediaplayers kunnen deze bestanden dan zonder problemen afspelen.

[edit]
Hmm... volgens mij kan VLC ook via FTP afspelen en misschien kan MediaPlayer dit ook wel.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 23-10-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
We zitten niet op hetzelfde netwerk, hij woont elders.
Server is XP SP3

Ik werk op W7 64bit mn broer W7 32bit

Via VLC afspelen ga ik even proberen.

Nog een edit,

Via filezilla bereik ik de ftp heel snel, via de browser duurt het gewoon 30sec om in de mappen te komen.

[ Voor 52% gewijzigd door Jelte,89 op 23-10-2010 00:44 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Als deze server in je eigen netwerk staat, kan je simpel genoeg de folders over het netwerk delen. kan er via SMB gewoon gebrowsed worden.

edit: zie net dat dit niet het geval is.

Wat je ernaast kan doen is (als we het over windows servers hebben) Streaming Media Services gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door kKaltUu op 23-10-2010 00:41 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat voor internetverbinding heb je? Voor 99% van de filmpjes zal een ADSL verbinding niet toereikend zijn.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Glashelder schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:43:
Wat voor internetverbinding heb je? Voor 99% van de filmpjes zal een ADSL verbinding niet toereikend zijn.
Glasvezel, 40mbit pakket

Draadloos uploaden naar draadloze server gaat met 2mb/sec

voor mij snel genoeg wat betreft uppen en downen, voor streamen volgens mij ook?!

Edit: Filmpjes varieren van 700mb avi tot 4.7gb DVD

[ Voor 6% gewijzigd door Jelte,89 op 23-10-2010 00:47 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja maar dat is wel even wat anders dan een ADSL verbinding met max 1mbit up ;) Zoveel mensen met glasvezel zijn er nog niet hoor.

Ik zou overigens gewoon twee routers met VPN regelen, of stel die XP bak zo in dat die inkomende PPTP verbindingen kan accepteren (is makkelijk via google te vinden).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Glashelder schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:57:
Ja maar dat is wel even wat anders dan een ADSL verbinding met max 1mbit up ;) Zoveel mensen met glasvezel zijn er nog niet hoor.

Ik zou overigens gewoon twee routers met VPN regelen, of stel die XP bak zo in dat die inkomende PPTP verbindingen kan accepteren (is makkelijk via google te vinden).
Klopt, gelukkig voor mij heb ik het wel, hier een linkje voor de 'ongelovigen' http://www.concepts-ict.nl/rijssen

Over het netwerk download ik stabiel bijna 4mb/s draadloos rond de 2.5mb/s (payserver)

Dat VPN wat je noemt, Is dat in onze huidige routers in te stellen? We hebben beide een linksys wrt160n
Heb je daar ook zo 123 een uitleg voor?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jelte,89 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 01:19:
[...]
Dat VPN wat je noemt, Is dat in onze huidige routers in te stellen? We hebben beide een linksys wrt160n
Nee, maar termen om te Googlen zijn: DD-wrt en VPN.
Je zal een custom firmware op die router moeten flashen om VPN support toe te voegen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Hmm,

Is er geen panklare-ready-to-install oplossing?

Uiteraard bedankt voor je hulp, ik ga er morgen direct mee aan de slag. Maar het flashen van routers heb ik nog nooit van gehoord?! zal een leuke klus worden

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:01
Probeer anders XBMC eens uit. Mits je op de locatie kunt komen kan deze erg veel streamen :). Daarnaast is het ook nog eens multiplatform en ondersteund het FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Jelte,89 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 01:19:
[...]

Klopt, gelukkig voor mij heb ik het wel, hier een linkje voor de 'ongelovigen' http://www.concepts-ict.nl/rijssen

Over het netwerk download ik stabiel bijna 4mb/s draadloos rond de 2.5mb/s (payserver)

Afbeeldingslocatie: http://pics.dieben-online.net/download.png

Niet zo opscheppen he..'ongelovigen' :P ;) Ik zou idd gewoon DD-WRT op die router zetten. Gaat bijna altijd goed en browsen via SMB (Windows Filesharing) werkt toch wat gebruiksvriendelijker dan streamen.. Plus, volgens mij is het minder makkelijk wisselen van bestand als je gaat streamen dan als je gewoon SMB (over een VPN) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Blijkbaar schep ik niet op, en is jouw verbinding (adsl?) nog sneller, nja dat vergeet ik gauw weer, wat niet weet wat niet deert ;)

De rest van het verhaaltje snap ik niet meer met die DD-wrt en SMB.

Zal het morgen is even onderzoeken,

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:37

M2M

medicijnman

ik vind hamachi (of soortgelijks) altijd wel handig werken in dit soort situaties. En na het opzetten van de VPN verbinding simpelweg via SMB de files benaderen. Eventueel zou je zelfs een schijfletter aan een netwerkmap kunnen koppelen. nóg gemakkelijker.

SMB is windows file sharing (ongeveer). Gewoon in een windows verkenner venstertje in de adres balk typen:
code:
1
 \\ [computernaam]

Dan maak je verbinding met de computer met die computernaam. Eventueel een IP adres invullen. En de gedeelde mapjes zijn zichtbaar. Zo niet? check even of de andere pc wel toegang heeft tot die map.

Dit bovenstaande werkt dus niet over internet zelf. Het houdt op bij de router.

en een VPN is een virtual private network. dus een netwerkje dat je virtueel over internet legt. Die zijn er in alle soorten en maten. Zelf eentje maken gaat vrij goed, gemakkelijker is een van de gratis alternatieven zoals hamachi. Download de client op beide pc's, maak een netwerkomgevinkje aan, ram op de tweede pc de netwerknaam en wachtwoord in die je op de eerste hebt ingevuld, en je hebt een VPN opgezet.

Performance zou wat minder kunnen zijn, aangezien hamachi de boel nog comprimeert voordat het verzonden wordt. Maar dat is allemaal niet dramatisch en heeft enkel effect vanaf een megabit of 50 voor processors langzamer dan een P4 1.5 GHz.

[ Voor 68% gewijzigd door M2M op 23-10-2010 02:09 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Tjonge, ik dacht dat ik redelijk 'into' was... blijkbaar niet,

Ik werk ook met teamviewer, Is er misschien iemand die zegt van: geef me je login en ik regel het voor je.... Wees welkom, Spannende dingen staan niet op mn server maar als iemand dit extern op kan lossen. graag....

Mocht er iemand zijn met wie ik in goed vertrouwen samen kan werken, (die via teamviewer ofwatdanookinlogt) en mijn router kan configureren danwel het verhaaltje dd-wrt/sdm/VPN kan regelen. mail me op lichtenberg.j apenstaart gmail.com

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:37

M2M

medicijnman

Jelte,89 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 02:46:
Tjonge, ik dacht dat ik redelijk 'into' was... blijkbaar niet,

Ik werk ook met teamviewer, Is er misschien iemand die zegt van: geef me je login en ik regel het voor je.... Wees welkom, Spannende dingen staan niet op mn server maar als iemand dit extern op kan lossen. graag....

Mocht er iemand zijn met wie ik in goed vertrouwen samen kan werken, (die via teamviewer ofwatdanookinlogt) en mijn router kan configureren danwel het verhaaltje dd-wrt/sdm/VPN kan regelen. mail me op lichtenberg.j apenstaart gmail.com
anders probeer hamachi eens zelf met je eigen pc en die server. Het programma werkt namelijk ook gewoon intern hoor ;)

Dus:
- ga naar deze link
- Download de onbeheerde versie op zowel de server als je eigen pc
- installeer de boel en start het programma op (als dat nog niet het geval is)
Je zou dan zoiets moeten zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YxLGDRLsRog6b5BK2FOJ95Tr/full.png
- druk op de aan en uit knop aangegeven met een pijl, en doorloop het pop-up venstertje eventjes
- druk je op netwerk, en kies je voor "nieuw netwerk maken"
- kies een netwerknaam en wachtwoord (houdt het simpel, allemaal kleine letters bijvoorbeeld)
- druk je op de andere pc / server in hetzelfde programma op netwerk --> verbinding maken met een bestaand netwerk
- typ dan de netwerknaam en wachtwoord in

en klaar is kees
Als alles goed is gegaan, en beide pc's staan aan, zie je een groen bolletje in het witte vlak met de naam van de andere computer en een IP adres wat begint met een 5

als je het bovenstaande gedaan hebt, zijn pc's binnen het hamachi netwerkje wat je aangemaakt hebt, virtueel verbonden in een intern netwerk. Dat betekend dat je via het windows sharing (SMB) protocol bestanden kunt uitwisselen.

Als alles goed gegaan is kun je dus typen:
code:
1
 \[computernaam]

en zie je een rijtje gedeelde mappen staan. Het maakt dan verder ook niet meer uit waar in de wereld de andere computer staat. Zolang die in je hamachi netwerkje zit en een groen bolletje heeft (connected) werkt het allemaal uitstekend. De snelheid is uiteraard wel afhankelijk van de zwakste internet snelheid.

[ Voor 17% gewijzigd door M2M op 23-10-2010 14:39 ]

-_-

Pagina: 1