Q9550, 4GB RAM, HD6870, Crucial m4 128GB
Totdat ik gisteravond een app wilde downloaden - en ja hoor - download mislukt.. Als ik Google doorzoek hierop zie ik trouwens dat enorm veel mensen hier last van hebben. Er worden ook een groot aantal 'fixes' voorgesteld. Kijk daar eens tussen of iets werkt?
Bij mij werkt Fast Web Install van Appbrain trouwens wel nog gewoon.. Dus voor mij is het niet zo'n groot probleem.
En dan bij de market even gegevens wissen enz..
Verwijderd
instellingen/sd-telefoongeheugen/==>sd-kaart ontkoppelen.
en sindsdien geen problemen meer. Even wipen schijnt ook te helpen...Alright found a fix. I hooked my phone up to my computer, browsed to .android_secure and deleted the file 'smdl2tmp1.asec'. Problem solved.
Gr0wLiThE schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:04:
Ik heb gisteren dit gedaan:
[...]
en sindsdien geen problemen meer. Even wipen schijnt ook te helpen...
Verwijderd
Sdcard formatteren en een fabrieks-reset doen. Is radicaal, maar helpt denk ik zomaar. Of het is Murphy. Market werkt ook al twee dagen niet naar behoren.emzed schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:15:
Dit is met stip wel het meest irritante issue. De oplossing hierboven werkt niet, iemand iets anders?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 21:29 ]
Overigens wordt mail ook niet meer binnengehaald en worden smsjes automatisch weggesmeten zonder mogelijkheid om die opnieuw te ontvangen.. die ben je dus permanent kwijt. Te belachelijk voor woorden
Wachten is denk het beste, dit is niet de eerste keer dat hij niet meer werkte, en na een tijdje deed hij het altijd weer.
De voorgestelde oplossingen (ook andere, via Google gevonden) werken bij mij niet, dus resteert geduld.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Met Navi, muziek, Gallery en een RSS reader kom ik de tijd zolang wel door.
Alleen maps lukte me maar niet. Zonet maar even wifi uitgezet, en ineens deed-ie het wel. Ik snap niet wat er momenteel met de Market aan de hand is...
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Via "Android System Info" de task "Market" (process: com.android.vending) beëindigd. Daarna weer naar de Market en kan probleemloos installeren.
Dat doet trouwens niks af aan het feit dat er iets ergens niet goed gaat. Weet namelijk niet of het nu definitief verholpen is... but so far so good.
Flink irritant dit.
(Daarnaast heb ik nu ineens een ander (veel groter) probleem. Mijn nieuwe HTC Desire HD stuurt ineens naar iedereen in mijn contacten lijst allerlei smsjes die ik ooit verzonden heb of lege smsjes...
Ik ben als een dolle aan Google wat er aan de hand kan zijn, uiteraard batterij er inmiddels uitgehaald to be sure.)
Bij Applicaties -> Applicaties beheren, en dan bij Market (onder 'Alle applicaties') alle knoppen afgegaan. Dus 'Gedwongen stoppen', 'Gegevens wissen' en 'Cache wissen'.
Nu werkt de Market weer op mijn Desire met Froyo.
[ Voor 3% gewijzigd door Ghost Dog op 25-10-2010 01:37 ]
Eerst met Menu je Filter op alles zetten, dan zie je hem weljochem92 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:02:
Ik kan sowieso niet bij toepassingen breheren de market vinden, hij staat er niet tussen
Nickname does not reflect reality
dat lijkt me echt wel[b][message=34907542,noline]
(Daarnaast heb ik nu ineens een ander (veel groter) probleem. Mijn nieuwe HTC Desire HD stuurt ineens naar iedereen in mijn contacten lijst allerlei smsjes die ik ooit verzonden heb of lege smsjes...
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Verwijderd
Voorlopig werkt dit ook bij mijn Galaxy S met froyo!Ghost Dog schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:09:
Ik kan nu met succes weer apps downloaden uit de market.![]()
Bij Applicaties -> Applicaties beheren, en dan bij Market (onder 'Alle applicaties') alle knoppen afgegaan. Dus 'Gedwongen stoppen', 'Gegevens wissen' en 'Cache wissen'.
Werkt hier ook met Galaxy S + Froyo. Bedankt! Zat gisterenavond al hopeloos .apk bestanden op internet te zoekenGhost Dog schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:09:
Ik kan nu met succes weer apps downloaden uit de market.![]()
PSN: DutchTrickle PVoutput
Heb het vermoeden dat Google een beetje aan het sleutelen is ivm de Gingerbread release.
[ Voor 4% gewijzigd door adgjm op 25-10-2010 15:04 ]
Hier ook het probleem, echt om schijtziek van te worden!
Edit: Over 3g download hij nu wel (H)
[ Voor 16% gewijzigd door jostefa op 25-10-2010 22:48 ]
Ben ik niet met je eens, laten we hopen (en er van uitgaan) dat het aan de Market ligt. Dat zou betekenen dat het binnenkort opgelost is en in principe niet meer voor zal komen. (Tot een eventuele volgende up-date of ander WIP moment.)omgwtfbbq schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:00:
... Nu hopen dat die fixes wel helpen en dat niet gerelateerd is aan de market..
Anyway, hier dus zelfde aan de hand. Sporadisch werkt het downloaden wel en dan weer niet. Lijkt mij ook een bevestiging dat het aan de Market zelf ligt.
Hetgeen wat momenteel bij mij werkt is: gegevens van de market wissen + sd kaart ontkoppelen.
Ik ben er vrijwel zeker van dat de sd kaart hetgeen is wat het probleem veroorzaakt, aangezien ik het eerste al gedaan had. En zodra ik de sd kaart weer koppel, heb ik het probleem direct weer.
Laten we hopen dat er snel een fix voor deze issue komt!
Q9550, 4GB RAM, HD6870, Crucial m4 128GB
Cache, update en gegevens van Market al weggegooid, reboot, niets helpt. Ik heb het probleem al 2 dagen nu.
Hebben anderen ook dit probleem (nog) of zou het specifiek aan mijn toestel kunnen liggen?
Edit: Als ik mijn SD-kaart eruit haal, installeren apps wel. Ik ruik een gevalletje fabrieksinstellingen herstellen
[ Voor 16% gewijzigd door CultFreak op 27-10-2010 12:38 ]
Bier = beter
Verwijderd
Ik schreef al in een eerdere post om eens te installen met de sdcard ontkoppelt. Als dat dus wel lukt, dan is de sdcard vermoedelijk corrupt. Je zou voor een fabrieksreset eerst het volgende kunnen proberen. Doe de sdcard in een cardreader en doe een uitgebreide scandisk. Tweede optie: kopieer de volledige inhoud van je sdcard naar je desktop en formatteer de sdcard. Plaats dan de bestanden terug op de sdcard en doe m weer in je telefoon.CultFreak schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:18:
Ik kan de apps wel downloaden, maar hij geeft bij het installeren de melding "Installatie mislukt".![]()
Cache, update en gegevens van Market al weggegooid, reboot, niets helpt. Ik heb het probleem al 2 dagen nu.
Hebben anderen ook dit probleem (nog) of zou het specifiek aan mijn toestel kunnen liggen?
Edit: Als ik mijn SD-kaart eruit haal, installeren apps wel. Ik ruik een gevalletje fabrieksinstellingen herstellen
Verwijderd in "Android Market wil geen apps downloaden"
Als allerlaatste drastische methode zou ik de optie fabrieksherstellingen gebruiken.
SD formateren en alles er terug opzetten leek niet te werken. Uiteindelijk bleef die hangen op 2 updates. Eerst deze apps teruggezet op het telefoongeheugen, daarna ging het wel goed.
Market doet nog steeds beetje raar, af en toe een crash, maar alles installeert weer.
Bier = beter
misschien heeft de implementatie van paypal ermee te maken, maar dat zou wel erg kneuterig zijn
www.casarodriguillo.com
Crosspost uit gesloten topic
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Ik denk niet dat de storingen van afgelopen week iets te maken hebben met nieuwe features...ik denk gewoon dat Google het niet aankan.Thijs_O schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:04:
Hm, als deze storing zou zijn omdat ze Paypal gaan toevoegen vind ik het IETS minder erg omdat ik daar ook heel hard op zit te wachten, maar voor de rest vind ik 't inderdaad een beetje knullig.
Als ik ze laat downloaden en men telefoon reboot gaat ie meteen alles downloaden, soms blijft de market dan 1 of 2 dagen werken soms ook helemaal niet
Beetje raar allemaal, haal nu de apps via men pc binnen, vind ik nog makkelijker gaan ook
Het zou fijn zijn als google met een goede oplossing komt. Begint echt vervelend te worden nu.
[ Voor 3% gewijzigd door xtreme_lunatic op 31-10-2010 17:41 ]
Press any button... "Where is the 'any button'?!"
Precies dit heb ik vanavond gedaan... en kom er nu achter dat de hele market op zn gat ligt. BRIL-JANT.xtreme_lunatic schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:11:
De market is op dit moment echt waardeloos. Vooral als je net een nieuwe ROM geïnstalleerd hebt en alle programma's hebt verwijderd. De programma's installeren lukt nu helemaal niet. Andere roms installeren, of gegevens en cache wissen van market helpt allemaal niet.
Het zou fijn zijn als google met een goede oplossing komt. Begint echt vervelend te worden nu.
Merk dat ik daar flink de pleuris in heb op dit moment, ook omdat totaal niet duidelijk lijkt te zijn waarom dat zo is.
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Daarna gaat de rest ook wel weer.. bij mij
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Jammer dat de Market hier vaker last van lijkt te hebben. Qua 'uptime' totaal niet in lijn wat Google met andere producten laat zien, jammer. Krijg qua betrouwbaarheid een NS gevoel erbij
[ Voor 53% gewijzigd door Tom Yam op 31-10-2010 22:41 ]
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Het lijkt mij toch echt aan de servers te liggen.....
Cogitationis poenam nemo patitur
vanmorgen kwamen onder motto ''nieuwe ronde, nieuwe kans'' opeens alle updates + downloads binnendruppelen
I don't drive fast, I only fly low!
@AktiveHate:
Zijn alle apps ook als APK met een PC te downloaden dan??
Vanmorgen. Oftewel geheel buiten piek-traffic op de Market. Denk dat je vanavond hetzelfde probleem weer kan hebben.yonexfreak schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:03:
volgens mij is het nu beter/opgelost...had afgelopen weekend ook constant problemen en 0 downloads...
vanmorgen kwamen onder motto ''nieuwe ronde, nieuwe kans'' opeens alle updates + downloads binnendruppelen
Vond het iig wel positief na een rampweekend waar 0 downloads lukten
I don't drive fast, I only fly low!
Als je even googled op die foutmelding kom je wel eea tegen.
Verwijderd
Verwijderd
Ga er maar van uit dat de market nog steeds niet op orde is. Als je de caches geleegd hebt zoals hierboven ergens werd gezegd, je doet een reboot en het werkt nog niet, is het gewoon de market die niet mee werkt. Gewoon regelmatig weer opnieuw proberenVerwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:01:
Bij mij blijven alle downloads al een paar dagen op 'downloaden starten' hangen. Ook nu doen ze nog steeds niks. Cache legen, rebooten, annuleren en opnieuw downloaden helpen niet. Is dit ook een probleem van de market of is hier een andere oplossing voor?
Irritant. Hopelijk komt het niet te vaak voor.
Verwijderd
Wanneer ik de download probeer te cancellen crasht de hele boel ...
Is dit normaal?
Verwijderd
Tevens moest ik hierbij ook opnieuw inloggen met haar gmail account, ik heb het vermoeden dat dit aan de provider Hi ligt, of indien er andere providers zijn met dit probleem dat het aan het account ligt.
Ik zou zeggen: probeer uit te loggen met je google account en daarna opnieuw in te loggen. Ik denk dat dit de oplossing is voor dit probleem!
dat kan je ook handmatig doen via instellingen > toepassingen (filter op alles zetten) en dan bij google talk, downloader en market (en nog een paar dingetjes) de cache leeg te gooien.
Verwijderd
Dan is de oplossing makkelijk, namelijk die van Catch22. Of gewoon zoals ik het heb gedaan. (Maar die van Catch22 is makkelijker)
- apps die geupdate moeten worden en staan op de SD-kaart moeten eerst naar telefoon teruggezet worden, dan kunnen ze worden geinstalleerd.
- nieuwe apps kunnen zo worden geinstalleeerd.
En dan nog dit fenomeen:
Ik had de nu.nl app geinstallleerd op de sd-kaart, probeerde ik te updaten, mislukte ("installatie is mislukt"). In tegenstelling tot de andere 2 apps die ook misgingen, stond deze niet meer in de applijst bij instellingen, dus kon ik deze niet verplaatsen naar het telefoongeheugen.
In de market staat nu.nl als niet geinstalleerd meer, maar staat en werkt wel gewoon vanuit de appdrawer.
In Appbrain was hij er nog wel en vanuit daar geinstalleerd. Maar vervolgens zelfde melding "installatie is mislukt". Om gek van te worden.
Market en Downloadbeheer cache en gegevens wissen en reboot lijkt niet te helpen.
Eerder al SD-kaart geformateerd en alles er weer op gekopieerd, lijkt niet te helpen.
De hamvraag: is dit nog een breder probleem of ligt het specifiek aan mijn systeem? Iemand een suggestie?
Als trouwens blijkt dat dit een fundamenteel ander probleem is, dan zal ik een eigen topic openen.
Bier = beter
Verwijderd
Was gewoon een domme fout van mijn kant. Blijkbaar had ik geen ruimte meer, maar ik ging er vanuit dat alles op de SD -kaart werd gezet.Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:33:
[...]
Ga er maar van uit dat de market nog steeds niet op orde is. Als je de caches geleegd hebt zoals hierboven ergens werd gezegd, je doet een reboot en het werkt nog niet, is het gewoon de market die niet mee werkt. Gewoon regelmatig weer opnieuw proberen
Afgezien van dit probleempje, wat m'n eigen schuld is, werkt de market nu weer prima en heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad. Net weer 50 apps gedownload, omdat ik een nieuwe Rom erop heb gezet.
Edit: @hierboven, het blijft natuurlijk lastig of het nu aan je telefoon ligt of aan de market zelf, maar zoals ik al zei heb ik geen enkel probleem meer met de market.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 14:51 ]
Verwijderd
Hoe heb je dit gedaan?
Bier = beter
Verwijderd
Bron: http://market.android.com...r.py?answer=189724&&hl=en
Ik heb daarna dus maar een factory reset uitgevoerd en nu werkt de market terug perfect... Geen problemen meer mee gehad. Het is juist wel raar dat hij blijft proberen google maps te installeren (er staat in de market, installing... naast, ik kan het niet cancellen ofzo...) terwijl google maps wel perfect werkt en ik denk ook dat ik de nieuwste versie heb... Raar...
Factory reset werkte dus voor mij, maar een echt leuke optie is het niet...
Alles download en sycnt gewoon weer goed
Bier = beter
Op mijn Galaxy S kan ik zonder problemen de market gebruiken, zowel via WiFi als 3G.
Op mijn galaxy Tab krijg ik Market niet aan de praat, hij blijft roepen dat er gedownload wordt, maar verder niets.
Zelfs een factory reset bied geen soelaas
Iemand enig idee?
De Market geeft dan de fout 'Download onsuccesvol. Probeer opnieuw'.
Ik heb genoeg vrije ruimte, verder heb ik ook geen idee waar het aan kan liggen.
Beetje balen maar ik kan iig. verder.
Verwijderd