Draaien alle celerons op 66 MHZ

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:57

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Waarschijnlijk neem ik een server van een kennis over welke ik wil inzetten om packet te vertalen voor de DPC... Maar de plank van die server draait op 66 MHZ (En het geheugen op 83MHZ) Die gene doe hem weg omdat zijn pentium 3 450 een fsb nodig heeft van 100 MHZ... Nu wil ik in die server 2 keer een celeron 433 (of sneller) erin drukken. Draaien die op een fsb van 66 MHZ... Want intel heeft een paar jaar geleden die berucht e multipley lock in gevoert....

4POX

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Alle celly's draaien per default op een fsb van 66 mhz.

Maar wat jij wilt zal niet (makkelijk) gaan lukken. Celly's zijn namelijk (officieel >:)) niet geschikt voor SMP.
Mochten we het hier over een Slot 1 mobo hebben, waarop je ppga celly's wilt gaan draaien dan is het een kwestie van de juist converterkaartjes (MSI) te gebruiken.
Wil je 2 slot 1 celly's op een slot1 mobo draaien dan zul je moeten gaan solderen.
Mocht het mobo beschikken over 2 s370, dan praten we over een Abit BP6, en dan is er geen vuiltje aan de lucht !

Suuk6 :)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Solderen, Dan kan ik wel, Is er een url waar staat waar ik dan kan doen... Want de pentium 2 full (zo noem ik hem) is het laatste model wat op 66 draait de 333 MHZ. Ik draai 2 jaar met cyrix en amd dus ik weet niet echt het verschil tussen sec en pgma (ofzoiets).. Ik weet alleen dat de 370 weer een socket 7 ripoff is...

4POX

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

http://www.combatsim.com/htm/may99/dual-cel2.htm geeft wat info over celeron smp op een multiple slot1 board. Volgens hun hoef je niet te solderen als je de juiste PPGA (slot370) -> (SECC) slot1 converters hebt (> vs 1.1) maar daar moet je zelf even over lezen.

Slot370 is trouwens geen ripoff van socket7 maar eerder een platgeslagen slot1.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik zal dat feest even doorlezen.. Misschien dat ik daar een stuk wijzer van wordt.

4pox

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

het is tegenwoordig VEEL MAKKELIJKER..

je kunt gewoon 2 PPGA celerons kopen (celerons zijn tegenwoordig allemaal PPGA), en die met zo'n adaptor kaartje in een SLOT 1 bord drukken (dat dual-bord van jou)

er zijn adaptorkaartjes te krijgen waarbij die modificatie al is uitgevoerd, en waarbij je dus niet hoeft te SOLDEREN....

(hoogstens jumpertje omzetten. easy he !)

(gewoon je favoriete computerzaak (COMPTECHWORLD !!!) bellen en vragen of ze je 2 adaptorkaartjes toesturen !)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb het nu zo geregeld dat ik vanavond 2 celerons haal en 2 ppga converters en ik het ga proberen. Want er staat in de wet vastgelegt 8 dagen omruil garantie.... En zal ik er vanavond mij bezig. Als het niet werkt zijn de processors en converter morgen weer terug in de winkel.... Nu maar hopen dat het een speciale converter is. Welke winkels in leeuwarden verkoopt van dat spul... (ppGA converter met duel ondersteuning). Of weet iemand wat er gesoldeert moet worden...

4POX

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1