Toon posts:

Acer M3100 + geheugen

Pagina: 1
Acties:

• iKurt
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 30-08-2012
Vraag betreffende compabliteit:

Heb Acer M3100 met

Processor
64-bits
Max. aantal ondersteund processoren 1
Multi-Core technologie Dual-Core
Processor(en) geïnstalleerd 1
Type processor AMD Athlon 64 X2 4000+
RAM
Configuratiekenmerken 2 x 1 GB
Geïnstalleerd RAM-geheugen
2 GB / 8 GB (max.)
RAM model DIMM 240-pins
RAM technologie DDR II SDRAM

Zou ik dit kunnen uitbreiden met onderstaand geheugen?
Heb dit nog liggen maar weet niet of het compatible zou zijn met bovenstaande config.

2x 2 GB
Corsair RAM memory CM2X2048-6400C5 PC2-6400 2GB 5-5-5-18 240pin DIMM

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ja werkt

• iKurt
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 30-08-2012
zou dit 800 mhz ondersteunen?

• JobM
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
ja, ik heb ook nog een acer m3100 gehad (precies dezelfde) en daar heb ik 2x 1gb ocz reaper in gezet van 800mhz dus ik denk het wel

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:31
Ja.

Let alleen wel even op of je 2 of 4 sloten hebt in je computer. In het geval van 4 sloten moet je oppassen met dualchannel. Je 1GB latje moet dan even een plaats opschuiven zodat je 2x 2+1GB hebt in dualchannel. In dat geval zal je geheugen ook naar 667MHz worden teruggezet (bij mijn 5600+ was dat wel het geval), maar die kun je in de BIOS gewoon hard terugzetten naar 800MHz. Uiteraard moeten de 1GB geheugenrepen dan ook 800MHz aan kunnen.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee