Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[7 x64] explorer.exe crashed regelmatig

Pagina: 1
Acties:

• Melleth
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-11 16:20
VREUGDE: Het probleem lijkt opgelost te zijn. Ik heb via taskmanager CMD kunnen uitvoeren en hier het "sfc /scannow" command gegeven. In de log kwam CTRL+F explorer met het volgende:

2010-10-22 23:35:47, Info CSI 00000079 [SR] Verifying 100 (0x0000000000000064) components
2010-10-22 23:35:47, Info CSI 0000007a [SR] Beginning Verify and Repair transaction
2010-10-22 23:35:53, Info CSI 0000007b Hashes for file member \??\C:\Windows\explorer.exe do not match actual file [l:24{12}]"explorer.exe" :
Found: {l:32 b:ByDdNuWLy8aH4Pe0z9eLPyWiwcS9qRgTsi9Kao119Rw=} Expected: {l:32 b:LVFzrPC9asSWcPfIP9ea9VK6nZid6LpVdFkZHAiooa8=}
2010-10-22 23:35:53, Info CSI 0000007c [SR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:28{14}]"\??\C:\Windows"\[l:24{12}]"explorer.exe" from store
2010-10-22 23:35:54, Info CSI 0000007d Ignoring duplicate ownership for directory [l:120{60}]"\??\C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\ink\nl-NL" in component Microsoft-Windows-Foundation-Default-Security.Resources, Version = 6.1.7600.16385, pA = PROCESSOR_ARCHITECTURE_AMD64 (9), Culture = [l:10{5}]"nl-NL", VersionScope = 1 nonSxS, PublicKeyToken = {l:8 b:31bf3856ad364e35}, Type neutral, TypeName neutral, PublicKey neutral

Ik zal het bericht niet meer aanpassen: wie weet heeft iemand hier later nog wat aan!
Cheers!

Beste Tweakers,

Al een flink aantal weken zit ik met een probleem wat ik niet opgelost krijg.
Ik zal beginnen waar de narigheid begon. Ik heb bijna een jaar op deze pc zonder antivirus programma gewerkt zonder enige problemen. De reden daarachter was dat ik dacht dat ik wel wist wat ik deed (stom stom stom) en dat mijn mcAfee scanner niet compatibel was met Win7.
Uiteindelijk heb ik dus toch een virus gekregen in de vorm van Secuirity Guard. Dit is een een applicatie die zich voordoet als (vanzelfsprekend) een veiligheids programma. Dit in de vorm van: alles waar je met de muis over heen gaat word afgesloten, en pas weer beschikbaar gemaakt wanneer je een aanzienlijk bedrag naar de makers van Secuirity Guard overmaakt.
In de veilige modus heb ik deze er uit kunnen slopen, en een virusscanner geinstalleerd (AVG Free). de virusscanner vond niets meer en ik dacht dus het probleem opgelost te hebben.
Explorer.exe crashede van dit punt telkens wanneer er een melding van de taakbalk moest komen, bijvoorbeeld: "Er is een stekker aangesloten." bij het aankoppelen van een hoofdtelefoon via een 3.5mm jack.
Dit heb ik proberen te verhelpen door de pc te scannen met Malwarebytes' Anti-Malware scanner, en deze vond inderdaad nog Secuirity Guard extensies die allemaal verwijderd konden worden.
Dit verhielp het probleem niet.
Een tijd lang heb ik dit voor lief genomen en mij hier niet aan geërgerd.
Tot vandaag. Want vanaf vandaag crashed mijn pc niet alleen bij veranderingen in de taakbalk, maar elke zo ongeveer 10 seconden.

In de veilige modus is dit niet het geval, en ik vermoed dat Secuirity Guard nogsteeds ergens in het systeem zit.
Ik heb nogmaals gescanned met de Anti-Malware tool en ook met een nu wel voor Win7 uitgebrachte McAfee Anti-Virus. Beide geven geen kik. Ik heb via zoekwerk vernomen dat het ook aan geheugen fouten kan liggen. Ik heb een geheugen controle gedaan (ingebouwde Win7 versie) en die gaf geen bijzonderheden aan.

Ik realiseer mij dat het misschien nodig zal zijn om deze pc te formatteren, maar wil dit op alle mogelijke manieren proberen te voorkomen.

Is er alstublieft misschien iemand die mij kan helpen?
Bij voorbaat dank!

UPDATE: Heb geprobeerd het te verhelpen met een zogenaamde cleanboot, dwz opstarten met alleen de MS services. Dit zou moeten inhouden dat als het restant van secuirity guard nog ergens in mijn pc zou zitten, dit niet meer geladen zou worden. Of zit ik hier fout? Het werkte in ieder geval niet.

UPDATE2: Met ShellExView alle niet MS extensies één voor één gechecked, geen resultaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Melleth op 22-10-2010 23:55 ]