Toon posts:

[Windows 2003] VGA driverproblemen, code 10, ATI HD4850

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• StorageM4D
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11-08-2016
Ik heb dus het probleem dat ik geen videodrivers geïnstalleerd krijg op mijn W2k3 machine... enkel de standaard VGA Graphics Adapter werkt.

Even het probleem schetsen:
Ik krijg de laatste AMD Catalyst drivers aldus niet geïnstalleerd (ook geen legacy drivers):
http://img.photobucket.com/albums/v466/Frizzly/legacy.png
http://img.photobucket.com/albums/v466/Frizzly/legacy2.png

En als ik naar
het device management ga kijken onder mijn VGA; dan krijg ik het volgende:
-code 10:
http://img.photobucket.com/albums/v466/Frizzly/code10.png

-geen resources (wnr ik de VGA Graphics Adapter verwijder, om daarna te proberen de ATI drivers te installeren), maar dit is logisch:
http://img.photobucket.com/albums/v466/Frizzly/resources.png

Ik heb natuurlijk al wat rondgezocht en gelezen, en kwam vaak iets tegen over een IRQ die reeds in gebruik kon zijn door een ander PCI-E apparaat?
Nu staat alles ivm IRQ in mijn BIOS op 'auto'... daar ik niet weet hoe ik dit zou moeten aanpassen...

Alsook heb ik al enkele keren geprobeerd de oude "videodrivers" te uninstallen en nieuwe te installeren, maar dit lukt dus niet (wss door die code 10...).

Als iemand een idee heeft hoe ik dit moet oplossen, laat aub iets weten; het is echt niet aangenaam om zonder drivers te surfen of een filmpje te zien met deze machine, en alles 3D is al helemaal uit den boze.

Alvast bedankt!

edit:
De "server" is volledig omgezet naar een workstation (zie http://win2k3.msfn.org/)
dus ja, ook alle hardware-acceleratie staat aan

[Voor 4% gewijzigd door StorageM4D op 23-10-2010 17:46]

• commanderxp
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13-09 22:11
Waarom zou je met een server een filmpje/3d applicatie willen bekijken? Daarvoor hebben ze Windows xp/vista/7. :P

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom zou je in hemelsnaam een videodriver op een SERVER willen installeren? Die worden er doorgaans niet voor gemaakt. Althans nog niet :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Oh ja.
Server != Client OS.
Dusse... >> SWS :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• StorageM4D
@commanderxp:

Redenen voor behoud van de Win2k3 itt XP/Vista/7:
- het is een originele licentie van Win2k3
- het is een oude bak (x86 only)

@alt-92:
De "server" is overigens volledig omgezet naar een workstation (zie http://win2k3.msfn.org/), waardoor ik hem onder 'Windows Clients' had gezet...

@sanfrankjake:
Ik gebruik deze bak -als workstation- enkel en alleen thuis -wanneer ik niet op kot zit -, voor wanneer ik een serieke/filmke wil zien. Het zou dus vrij handig zijn moest ik toch de grafische kracht kunnen benutten van de relatief nieuwe HD4850.

Overigens, ik neem aan dat het niet zoveel uitmaakt waarvoor ik juist deze configuratie gebruik? :p
Ik zou gewoon graag hebben dat het opgelost geraakt...

Alvast bedankt

• Turdie
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:04
Wat voor type en merk server is dit?

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
StorageM4D schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:49:
@alt-92:
De "server" is overigens volledig omgezet naar een workstation (zie http://win2k3.msfn.org/), waardoor ik hem onder 'Windows Clients' had gezet...
Nog steeds een Server OS. Daarnaast was het wel zo verstandig geweest bovenstaande al in je topicstart te vermelden, scheelt een boel onduidelijkheid :)
Er is trouwens een reden waarom een Server SKU niet altijd wil werken met desktop hardware, en dat is dat het als Server SKU ontwikkeld wordt met dito hardware compatibility om voor stabiliteit op serverhardware te draaien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• StorageM4D
shadowman12 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:12:
Wat voor type en merk server is dit?
Het is een self-built server met de volgende specs:
Mobo: Asus A8N SLI
Graka: MSI HD4850
(CPU:AMD Athlon 64 X2 4400+)

• bosgoed
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-03-2017
als je de bak als desktop gebruikt waarom zet je er dan ook niet een dito OS op?

Dus met andere woorden waarom een server OS op een desktop???

Thanks Mate

• StorageM4D
@bosgoed: zie mijn reply op commanderxp...

a.u.b. geen zinloze remarks meer op het feit dat die machine Win2k3 draait en als workstation wordt gebruikt.

• Spacecowboy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 06-09 15:03

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Wat ik zo even 1,2,3, in de rondte lees op het web is dat dit gewoon wel eens een hele moeilijk (onmogelijke) taak zou kunnen zijn. Dit soort OS'en is nu eenmaal niet gemaakt om te voorzien in een rijke multimedia ervaring.

Misschien zou je het volgende kunnen proberen:

- Localiseer alle driver bestanden die je nodig hebt (windows XP drivers, that is)
- Kopieer al deze bestanden in de system32 map, te vinden onder c:\windows
- Laat vervolgens via device manager weer automatisch zoeken naar stuurprogramma's

Op deze manier vermijdt je de installer, maar kan je toch de nieuwe driverbestanden gebruiken. Lukt het dan toch niet, dan weet je gewoon dat het niet gaat werken. Mijn advies in die situatie is om gewoon een windows XP licentie te kopen, die kosten tegenwoordig ook geen drol meer.

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:41
Wat je ook doet, het blijft een Server OS. En daar kan ik inderdaad bij denken dat dat een Workstation driver daar niet op gaat werken. Het is gewoon een ander OS.

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
StorageM4D schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:19:
@bosgoed: zie mijn reply op commanderxp...

a.u.b. geen zinloze remarks meer op het feit dat die machine Win2k3 draait en als workstation wordt gebruikt.
Die opmerkingen zijn niet bepaald zinloos. Als het nou een fabrikant was die ook veel servers maakt had je wellicht nog een kans gehad, maar bij een desktop-kaart kan je gewoon geen server-ondersteuning verwachten.

Misschien een beter idee om die 2003 licentie in VMware ofzo te gebruiken, en er gewoon een desktop-os op te zetten? Want een beetje logisch nadenken leert dat dit geen probleem is, maar by design, en dat is niet raar.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spacecowboy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 06-09 15:03

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Heb jet het nu al geprobeerd met de XP drivers? Vaak wil dat e.e.a. wel helpen.

• StorageM4D
@Spacecowboy: ja, ik heb het getest, en helaas is het een 'no go'.

Als laatste resort heb ik dan maar eens een mail naar AMD gestuurd; eens horen wat zij hierover te zeggen hebben.

Bedankt voor de antwoorden, ik zie wel waar het in uitdraait.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee