Toon posts:

Photoshop CS4 64bit crasht na een paar seconden.

Pagina: 1
Acties:

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:00
Ik heb een probleem met een van mijn favoriete programma's, Photoshop. Nu merk ik pas hoe vaak ik onbewust naar zo'n programma grijp. Nu ik al een week zonder zit, begint toch te knagen en wil ik graag een oplossing. Het probleem is als volgt:

Ik heb hier een Photoshop CS4 64bit draaien op Windows 7. Dat ging op zich goed totdat ik vorige week bedacht om mijn fontcollectie (Back-up van Vista's fontmap geimporteerd in Win 7) eens te gaan installeren.
Sindsdien als ik Photoshop opstart dan kan ik doen wat ik wil, maar na een seconden of 5 tot 15 ongeveer slaat ie gewoon compleet vast (foutmelding = Adobe photoshop CS4 werkt niet meer, er wordt naar een oplossing gezocht, blablabla...).

Nu kan ik wel alle fonts een voor een uit mn fontmap gaan halen totdat ik de dader gevonden (als dat al de dader is!), maar daar heb ik eigenlijk geen zin in, want het gaat hier om Β± 5.000 fonts.
Verder dacht ik dus dan maar een lijst met de default fonts van Windows 7 op te zoeken, maar de eerste paar fonts op die lijst staan al niet op mijn systeem. Dus geen idee of er dan wel verstandig aan doe om op die manier mn fonts uit te zoeken.

Weet iemand wat eventueel het probleem zou kunnen zijn of hoe zou ik dit kunnen gaan zou aanpakken op een manier die niet zo tijdrovend is (een bepaald trucje ofzo)?

[Voor 10% gewijzigd door Zeror op 22-10-2010 16:53]

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op πŸ‘: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• -DG-
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 27-08 18:49
Je kunt telkens de helft van je lettertypes verwijderen en kijken of het effect heeft. Dan kost het 13 pogingen. ;)

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
Ik gebruikte vroeger een font-manager, dan is het niet nodig om alle fonts in windows te laten staan. Misschien is dat een idee?

• Zeror
Kompaan schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:59:
Ik gebruikte vroeger een font-manager, dan is het niet nodig om alle fonts in windows te laten staan. Misschien is dat een idee?
Ik weet nog niet of een fontmanager wel iets toevoegt om dit probleem op te lossen. Misschien kan daar weleens naar kijken wanneer het probleem is opgelost.

Iemand nog suggesties?

* Rakkerzero is getting desperate :(

• Craven
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:08
Zoveel fonts in windows is sowieso niet echt aan te raden. Kreeg daar vroeger altijd de meest vage problemen van.

Ik zou zeggen begin met een backup van al je fonts nu. En ga daarna alles in delen wegflikkeren. Misschien ligt het probleem bij 1 font. Maar misschien ligt het ook wel gewoon bij de hoeveelheid.

• Zeror
Craven schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:59:
Zoveel fonts in windows is sowieso niet echt aan te raden. Kreeg daar vroeger altijd de meest vage problemen van.
In Windows Vista was een dergelijk aantal geen probleem.

• Craven
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:08
Het hoeft ook niet persΓ© altijd problemen te geven. Ik heb gewoon veel pc's gezien die helemaal volgestampt waren met fonts (hetzij winxp, vista en recentelijk ook nog een win7 bak). Die allerlei rare problemen vormden bij programma's die de fonts gebruikten.

En even testen door alle fonts weg te donderen kost nou ook niet echt veel tijd. Daarna kan je ze gewoon weer allemaal erin gooien.

Wat je trouwens ook nog even kan doen is in je eventlog kijken of daar nog wat raars gebeurd.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:54
Inderdaad alle fonts eruit gooien, en dan kijken of die het doet :)
als het dan weer werkt ze weer toevoegen per 10 zegmaar.

Heb het inderdaad ook vaker gehad.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:36
1. Alle non-standaard fonts weg -> Werkt PS nog niet? Probleem niet font-gerelateerd.
2. Werkt PS wel? Doe dan wat -DG- postte.

Verder kan je ook gewoon de logboeken lezen, daar staat waarschijnlijk haarfijn beschreven wat niet goed is.
Google om te vinden hoe je bij logboeken komt die relevant zijn.

• Darkangle
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:14
Mektheb schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:32:
Inderdaad alle fonts eruit gooien, en dan kijken of die het doet :)
als het dan weer werkt ze weer toevoegen per 10 zegmaar.

Heb het inderdaad ook vaker gehad.
Zeker niet doen!

Je login scherm e.d. gebruiken ook fonts. Je PC zal wel starten, maar niet echt bruikbaar zijn.

Bron: Mijn vrouw had 20.000 fonts in een keer op haar win7x64 bak gegooid. Painshop startte daarna wel op, maar het duurde elke keer 15-20 minuten (snelle quad core 8gb int). Toen heeft ze de fonts weg gegooid, en kon wel booten, maar niet meer inloggen e.d.

Ik heb het toen opgelost door haar PC via de admin UNC te benaderen en haar Fonts dir te vullen met die van mijn bak (alleen default installed).

Daarna werkte het weer. Al duurt het booten nu 10 minuten, maar dat laat ik even zo als reminder voor haar.

Succes.

[edit] Kan je btw niet een apparte fonts dir in CS4 aangeven, zodat je niet windows vernaggeld?

[Voor 5% gewijzigd door Darkangle op 05-11-2010 11:26]

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:54
Darkangle schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:20:
[...]

Zeker niet doen!

Je login scherm e.d. gebruiken ook fonts. Je PC zal wel starten, maar niet echt bruikbaar zijn.

Bron: Mijn vrouw had 20.000 fonts in een keer op haar win7x64 bak gegooid. Painshop startte daarna wel op, maar het duurde elke keer 15-20 minuten (snelle quad core 8gb int). Toen heeft ze de fonts weg gegooid, en kon wel booten, maar niet meer inloggen e.d.

Ik heb het toen opgelost door haar PC via de admin UNC te benaderen en haar Fonts dir te vullen met die van mijn bak (alleen default installed).

Daarna werkte het weer. Al duurt het booten nu 10 minuten, maar dat laat ik even zo als reminder voor haar.

Succes.

[edit] Kan je btw niet een apparte fonts dir in CS4 aangeven, zodat je niet windows vernaggeld?
Zolang je niks reboot en degelijke gebeurt er niks.
Maar goed het is duidelijk je niet Time new Roman of w/e verwijdert :P

• Zeror
Ik heb nu CS4 eraf gegooid en een 'trial' van CS5 erop gezet. Deze lijkt geen problemen te hebben met mijn fonts. Blijkbaar alleen een probleem in CS4.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee