• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:14
Beste Tweakerts,

Heb een probleem met mijn pc en Ubuntu.
Draai ubuntu in dual boot met Windows XP, Real dualboot, dus niks via Wubi ofzo.
Nu heb ik dus het probleem als ik via Beheer>Administratie>Hardware drivers o.i.d mijn Nvidia drivers wil installeren, ik na het rebooten niet het volledig beeld op mijn scherm heb.
Ik bedoel dus dat als ik de resolutie van mijn scherm goed instel, het beeld buiten mijn beeldscherm valt. Dit verschuift dan ook niet.
Heb dit probleem met Ubuntu 10.04 en ubuntu 10.10 Icm een Nvidia Geforce 4600 & een Nvidia Geforce FX5600.
In Windows xp heb ik dit probleem niet, en het probleem heb ik ook niet als ik geen drivers installeer.

Specs PC:
Moederbord: A-open MX4SGI-DL2 (Socket 478)
Processor: Pentium 4 3.0 ghz Prescott (800mhz fsb, 1 mb cache, hyperthreading)
Ram: 2 x 1 gb DDR1 PC3200 in dual channel
Videokaart: Geforce 4600 van Asus, Geforce FX5600 van Msi.
Scherm: Acer X193HQ (native resolutie 1360x768)
Driver versie 173 (aanbevolen).

Alvast mijn dank voor iedereen!

Edit: Scherm bij beide videokaarten aangesloten via VGA (d-sub)!
Edit2: Scherm aansluiten bij de Geforce FX5600 via DVI geeft hetzelfde resultaat

[Voor 8% gewijzigd door GeertH op 23-10-2010 10:14]

• GeertH
Niemand :(?

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 09:10

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je geeft niet echt aan wat je al hebt geprobeerd, behalve dan middels DVI op een FX5600.
Heb je dit probleem bij eerdere versies niet gehad? Of begin je pas recent met Ubuntu te werken?
Heb je inderdaad al met de "nvidia-settings" utility gespeeld? Daar kun je vak al een hoop mee bereiken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• GeertH
`Heb inderdaad dit probleem gehad bij 10.04 en 10.10, niet echt eerdere versies dus. Heb al zitten spelen met de settings utility, verschillende settings, verschillende resoluties, verschillende panning settings. Zit vanaf Ubuntu 9.10 bij "de Ubuntu Groep". Kan er behoorlijk mee werken, ook in de terminal.

mvg

• Wolfboy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Kan je eens proberen om het met nvidia-settings in te stellen?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• GeertH
@ Wolfboy, Dat heb ik geprobeerd, wil niet lukken, helaas:(!

• marti-n
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:23
het scherm in het menu de boel automatisch laten instellen (of misschien een "auto" knop op de monitor zelf ?)

• GeertH
marti-n schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:45:
het scherm in het menu de boel automatisch laten instellen (of misschien een "auto" knop op de monitor zelf ?)
Ook dit heb ik geprobeerd, nvidia-settings heeft een auto mode, maar dit stelt de resolutie in op 800x600 OID, totaal niet fijn dus.
Auto knop op beeldscherm wil ook niet lukken.
Ben ten einde raad :'(
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee