Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296975

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een enigszins merkwaardig probleem. Ben een aantal VHS-banden aan het opnemen om deze op DVD te branden. Neem de banden op via een TV-kaart (Hauppage WinTV-PVR 250), met 12 Mbit/s in mpeg2 formaat. Dit resulteert in vrij grote bestanden maar dit maakt op zich niet uit.

Het probleem is echter dat als ik sommige van deze bestanden inlaad in een media player (maakt niet uit welke), dan geeft die een verkeerde video lengte weer. Om dit wat duidelijker te maken, hieronder een screen van een video die 3 kwartier aan het spelen is maar volgens het bestand een lengte heeft van 10 minuten. Hieronder nog een screen van bestand wat ik aan het converteren ben en die daar een paar 100 % ver mee is (omdat het daadwerkelijke bestand wel 6 keer zo groot is.

Weet iemand hoe dit komt en wat er aan te doen is?

Edit: Ik weet niet of dit topic hier wel goed staat, (aangezien het een beetje tussen techniek en apparatuur inhangt), maar mocht een mod een beter idee hebben geef hem dan maar een schop in de juiste richting.

Afbeeldingslocatie: http://img818.imageshack.us/img818/8216/foutje2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/4346/foutje.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 296975 op 22-10-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:08
Ik herken dit probleem wel van mijn Hauppauge PVR150 kaartjes.
De weergegeven lengte van het videobestand komt dan soms niet meer overeen met de ware grootte.

Hauppauge PVR150 Timestamp Issue

Zie ook deze onderwerpen op het Videohelp forum:
Videohelp.com: VideoReDo won't let me go any further
Videohelp.com: Hauppauge 150 Odd Problem With Capturing

Zelf had ik er maar heel zelden last van maar bij bepaalde driver/programma/hardware combinaties kan het probleem zich blijkbaar vaker voordoen?
Zoals je kan lezen is dit eigenlijk een specifiek Hauppauge 150 probleem.
De genoemde oplossingen/register patches hebben dan ook waarschijnlijk geen effect bij de PVR250.

Om het corrupte bestand toch weer bruikbaar te maken gebruik ik dan ProjectX
Hiermee kan je het MPEG bestand editen/demuxen en daarbij het beschadigde stukje video, wat de problemen veroorzaakt, overslaan..

Hetzelfde kan je ook doen met Videoredo lees ik:
I've had success using VideoRedo's "Trim and Copy Source File..." tool, which doesn't require opening up the file until you've cut it into smaller chunks. If you run into a similar scenario in the future you might want to give that a try (if you didn't already).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296975

Topicstarter
@ The_Doman:

Super bedankt voor je uitleg en links naar andere topic's, hier kan ik wat mee!