W2K8 TS / veranderen ingebouwde printer driver name

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:31
Is het mogelijk om de naam van de ingebouwde printerdrivers in W2K8 te veranderen ?

Ik heb volgend probleem:
Oki B4300 printer op een W2K3 printserver, met OKI driver
drivername is "OKI B4300(PCL)"

W2K8 Xenapp 5 servers, heeft een ingebouwde oki driver genaamd "OKI B4300 PCL (MS)"

Aangezien de driver names niet dezelfde zijn, maakt de xenapp server van zijn oren dat hij geen geschikte driver heeft en bijgevolg wordt de printer niet gecreerd

Ik gebruik _geen_ clientprinters, maar session printers, bijgevolg werkt de ingebouwde xenapp driver mapping dus niet. :(

Kan ik op een of andere manier de drivername van de MS driver aanpassen zodat deze matched met de drivername op de printserver ?

Een andere 2K8 printserver opzetten is voorlopig geen optie.

Google leert mij hierover. ..... niets (of ik gebruik de verkeerde zoektermen)
voor 2K3 vind ik wel wat, maar niet toepasbaar op 2K8

Iemand een idee, of een schopje in de goede richting ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371484

mij lijkt de oplossing om niet de ingebouwde driver te gebruiken, maar de driver van de fabrikant (OKI in dit geval)

ik probeer trouwens waar mogelijk ook altijd om de drivers van de fabrikant te gebruiken; geeft vaak meer informatie/printopties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:31
Anoniem: 371484 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:46:
mij lijkt de oplossing om niet de ingebouwde driver te gebruiken, maar de driver van de fabrikant (OKI in dit geval)

ik probeer trouwens waar mogelijk ook altijd om de drivers van de fabrikant te gebruiken; geeft vaak meer informatie/printopties.
Is een goede optie, ware dat op de site van oki te lezen staat dat er geen drivers gemaakt worden en men de ingebouwde 2k8 drivers moet gebruiken.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 21:22
Wat ook nog wel eens wil hebben in 2008 is om Vista drivers te installeren, of gewoon zorgen dat je ergens aan de inf files kan komen.