Is het mogelijk om de naam van de ingebouwde printerdrivers in W2K8 te veranderen ?
Ik heb volgend probleem:
Oki B4300 printer op een W2K3 printserver, met OKI driver
drivername is "OKI B4300(PCL)"
W2K8 Xenapp 5 servers, heeft een ingebouwde oki driver genaamd "OKI B4300 PCL (MS)"
Aangezien de driver names niet dezelfde zijn, maakt de xenapp server van zijn oren dat hij geen geschikte driver heeft en bijgevolg wordt de printer niet gecreerd
Ik gebruik _geen_ clientprinters, maar session printers, bijgevolg werkt de ingebouwde xenapp driver mapping dus niet.
Kan ik op een of andere manier de drivername van de MS driver aanpassen zodat deze matched met de drivername op de printserver ?
Een andere 2K8 printserver opzetten is voorlopig geen optie.
Google leert mij hierover. ..... niets (of ik gebruik de verkeerde zoektermen)
voor 2K3 vind ik wel wat, maar niet toepasbaar op 2K8
Iemand een idee, of een schopje in de goede richting ?
Ik heb volgend probleem:
Oki B4300 printer op een W2K3 printserver, met OKI driver
drivername is "OKI B4300(PCL)"
W2K8 Xenapp 5 servers, heeft een ingebouwde oki driver genaamd "OKI B4300 PCL (MS)"
Aangezien de driver names niet dezelfde zijn, maakt de xenapp server van zijn oren dat hij geen geschikte driver heeft en bijgevolg wordt de printer niet gecreerd
Ik gebruik _geen_ clientprinters, maar session printers, bijgevolg werkt de ingebouwde xenapp driver mapping dus niet.
Kan ik op een of andere manier de drivername van de MS driver aanpassen zodat deze matched met de drivername op de printserver ?
Een andere 2K8 printserver opzetten is voorlopig geen optie.
Google leert mij hierover. ..... niets (of ik gebruik de verkeerde zoektermen)
voor 2K3 vind ik wel wat, maar niet toepasbaar op 2K8
Iemand een idee, of een schopje in de goede richting ?
Page intentionally left blank.