Toon posts:

Raad bij aankoop nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• CARNs
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-11-2010
Hallo tweakers,

De zoveelste beginner die raad komt vragen vrees ik.
Mijn huidige setup is:
Gigabyte P35C-DS3R
2 Gb Ram ddr2
4 Gb Ram ddr3 1333mhz
Intel E6850 duo core CPU
MSI Nvidia 285 GTX 1 Gb GPU
Deze opstelling komt op de GPU na rechtstreeks uit een BBG van tweakers ergens in 2007 - 2008.
Nu moet ik zeggen, ik vind dat ik niet heel erg lang heb kunnen genieten van deze pc als top Game Pc.
Het upgraden van Ram (DDR2 2 naar DDR3 4 gig) alsook GPU (8800 GTS naar 285GTX) blijken niet voldoende te zijn.
Ik wens dus op dit moment een nieuw Moederbord CPU aan te schaffen maar heb enkele vragen.

1) De phenom ll black X4 955 lijkt me te oud, een vriend bezit deze reeds geruime en de X6 1055T word omschreven als "best te gebruiken met 2 GPU's". Welke kies ik ? Of is er een derde optie?
2) Heeft het zin mijn 285 GTX bij te houden, deze kostte niet zo heel lang geleden echt stukken van mensen en eigenlijk heb ik niet veel zin deze weg te doen. Kortom gaat deze GPU mijn nieuwe hardware bottlenecken? Hierbij moet ik zeggen dat ik niet veel budget heb om opnieuw 2x een 5850 aan te kopen.
3) Wat kan ik nog vragen voor mijn oude componenten ? Of wacht ik beter resoluut met een upgrade?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

CARNs

• Donvincento
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-09 15:17
Sorry maar het kan aan mij liggen maar, ik kan niet vinden wat je huidige probleem is op dit moment?

Is je pc traag of werkt hij niet goed bij spelletjes? En waar wil je graag naar toe, als ik het goed begrijp wil je graag een leuke high end/ game pc?

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 25-09 12:55
GPU zou ik zelf houden, kan alles ruimschoots aan kwa games :)

• CARNs
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-11-2010
Ik heb problemen bij nieuwere games,

Metro 2033
Arma 2 (gaat echt niet lekker)
Stalker Clear Sky
(zelfs) bioshock

Naar toekomst toe:
Brink
Fallout Las Vegas

Ligt ook deels in mijn vraag hoor, wacht ik niet nog beter... etc... alvast bedankt voor de reacties..
Als u ook nog eens uw licht zou kunnen doen schijnen op mijn andere vragen :)

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 25-09 13:18
op welke resolutie game jij?
bioshock moet ie zeker aan hoge fps weergeven.
ik had ook een E6850 met een gtx285 en het enige spel wat problemen gaf was gta4 dat niet lekker liep op een dualcore.
had ook problemen met mn moederbord heb er een lan pc van gemaakt, de gpu gebruik ik nog wel nu icm een i7 860
metro2033 met de gtx285 draai ik op high 1920x1200
stalker cs bijna alles op zn hoogst (was nog met de E6850)ook stalker cop met een zware mod voor mooiere efecten ook 1920x1200.
de gtx285 is nog snel zat voor de huidige spellen vind ik.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-09 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over complete systemen horen niet thuis in Processors, Moederborden & Geheugen, maar (gek genoeg...) in Complete Systemen & Laptops :o

Ook daar zijn losse "wat moet ik kopen?" topics niet de bedoeling, daar zijn verzameltopics voor. Zie daarvoor:
Best Buy Guide overzichtstopic

Dus gaat dit topic dicht, en gaat het lijk richting CSL

Move PMG -> CSL

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee