DFI LANPARTY DK Series .. niet goed geboot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timove
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-08 23:46
Beste medetweakers,

Wat zit in de bak?
Ik heb sindskort een DFI lanparty DK 790fxb-m2rsh. Hierop heb ik een AMD Phenom II 940 BE, met verschillende soorten werkgeheugen geprobeerd, zowel 800 als 1066 van Kingson, geil, G.skill. zowel OC-ram als value.
Hierop heb ik een 3870 gehad en een 7200GS (old school..)

Het probleem
Ik krijg het geheel niet goed geboot (ook niet met de laatste bios). Er zit een Debug led in die onderandere 7F aangeeft wat volgens de manual betekent dat foute instelling in de bios zit ergens of dat de batterij depleted is. (De batterij is dan ookal vervangen en dus outruled).

Het gekke is, dat als ik dit ding terug zet naar z'n standaard CMOS (met de jumpers op het bord)ik eenmalig kan opstarten. Maar zodra ik het ding herstart ik geen beeld meer heb. (vandaar verschillende VGA's geprobeerd).

Wat mij ook is opgevallen maar waar ik niets mee kan is dat het geheugen op unganged staan. Witgedrukt, in het postscreen waar ik op vastloop.
Default optimized settings helpen ook niet,.

Als ik informatie die van belang is vergeten ben, geef ik die graag.
Heeft iemand een idee?.. Alle hulp is welkom..
Timove

[ Voor 7% gewijzigd door Timove op 22-10-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 20:30
Staat er genoeg prik op je geheugen? Dat zou ik in ieder geval even controleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timove
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-08 23:46
:P checked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Ik zou niet weten wat je probleem is, maar mijn DFI LanParty JR 790gx-m2rs (Micro-ATX variant van jouw bord als ik me niet vergis) Heeft zich eens flink stuk gegeten op een los zittende SATA kabel, sterker nog, daardoor had de BIOS zichzelf gesloopt en kon ik hem opsturen voor een nieuwe bios.
Ik had daarbij dezelfde symptomen,maar na genoeg restarts veranderde de debug led in de waarde "no cpu"...

De boosdoener was dus de meegeleverde UV-SATA kabel, dus kijk eens wat hij doet zonder hardeschijven aangesloten, of de hardeschijven verbonden met een andere kabel, je weet maar nooit.

Als laatst kun je nog een BIOS update overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Hoe bedoel je kom je niet in je windows? Je systeem is instabiel of iets anders? Je hebt wel een post? Je kan biossettings wijzigen?

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.