[Win7] Bulk licenties?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik werk nu ongeveer een jaar voor een kleine uitgeverij. Er staan hier 8 pc's en 1 server.

De pc's zijn dringend aan vervanging toe (oude AMD Semprons met Windows 2000 en beeldbuizen) en er is eindelijk geld!

Nu is het de bedoeling om nieuwe pc's aan te schaffen met Windows 7 Pro en Office 2010 Standaard. Het aanschaffen van meerdere licenties bij Microsoft is echter zo helder als modder.

Na wat een uurtje Googelen blijken er oplossingen te zijn als een Open Licence, om online licenties te kopen, maar je kunt licenties blijkbaar ook huren. Of Microsoft Partner worden en dan een Action Pack aanschaffen of zoiets... Erg ingewikkeld voor een 'noob' op dit gebied.

TLDR: Wie kan mij vertellen welke oplossing verstandig/voordelig zou zijn om 8 nog-te-bestellen computers van Windows 7 Pro en Office 2010 Standaard te voorzien?

Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt,
Alexander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:32
OEM pc's met een Win Pro licentie aanschaffen? Bv HP?
+ een paar losse Office lic's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was eerst eens kijken of al die specifieke grafische programma's die ze bij je werkgever gebruiken wel uberhaupt kunnen draaien op Windows 7.
Zou me zomaar niks verbazen als je jezelf met Win7 een hoop ellende op de hals haalt, tenzij je ook nieuwe versies van je grafische software update.

En voor de rest zou ik zelf gewoon MS bellen, die horen het namelijk zelf het beste te weten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:32
The Eagle schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:56:
Ik zou als ik jou was eerst eens kijken of al die specifieke grafische programma's die ze bij je werkgever gebruiken wel uberhaupt kunnen draaien op Windows 7.
Zou me zomaar niks verbazen als je jezelf met Win7 een hoop ellende op de hals haalt, tenzij je ook nieuwe versies van je grafische software update.
Compatibility modus werkt in mijn geval erg goed, nooit iets niet aan de praat mee gekregen.
Win 2000 proggels werken op XP, dus als je een Win 2000 proggel onder 7 in XP modus draait zou dat moeten werken.

Maar even nazien lijkt me inderdaad geen overbodige luxe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
bas-r schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:04:
[...]

Compatibility modus werkt in mijn geval erg goed, nooit iets niet aan de praat mee gekregen.
Win 2000 proggels werken op XP, dus als je een Win 2000 proggel onder 7 in XP modus draait zou dat moeten werken.

Maar even nazien lijkt me inderdaad geen overbodige luxe ;)
Lang niet altijd hoor, de stelling is meer "als het op XP met SP3 draait, dan draait het naar alle waarschijnlijkheid ook zonder al te veel problemen goed op Vista en hoger". Windows 2000 is qua security namelijk niet bepaald streng.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:53:
Nu is het de bedoeling om nieuwe pc's aan te schaffen met Windows 7 Pro en Office 2010 Standaard. Het aanschaffen van meerdere licenties bij Microsoft is echter zo helder als modder.
En daarom kun je dan ook naar een IT dienstverlener gaan en dáár informeren.
Een beetje IT toko is MS partner en kan je prima adviseren wat er voor jouw scenario het beste kan (8 werkstations? OEM ligt voor de hand qua kosten - die bestel je gewoon mee met je Business desktops van bijvoorbeeld Dell of HP - of Lenovo).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1