Snow Leopard SMB shares verdwijnen van Windows PC's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboy_film_fan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik heb een mac-mini die ik als "server" misbruik. Ik heb hier dus filesharing aangezet en hij zit in een workgroup.
Nu kan (kon) ik die mini "zien" vanaf diverse Windows (XP pro en 7) PC's.
Dit heeft een tijd goed gewerkt,totdat een voor een die Windows PC's de mini niet meer zien.
Je kunt wel bij de files en folders door in explorer te gaan en in de bovenste regel \\computer\shared\folder
in te typen.
Echter ernaartoe browsen via My networkplaces -entire network - windows network -workgroup- dat gaat niet meer.Je ziet gewoon die hele computer niet meer in het netwerk zitten.Alle windows PC's staan er wel.
Het enige wat veranderd is ,is dat er een PC uit het netwerk verdwenen is.m'n zoon heeft z'n laptop verkocht.
Ik heb er wel eens over gehoord dat in netwerkjes zonder WINS server een willekeurige PC in het netwerk die taak opzich neemt,maar het fijne weet ik er helaas niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 21:59
Geen idee hoelang die macmini al up is...wellicht eens een herstart geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboy_film_fan
Nou ja daar zeg je zo wat..Laatst zag ik die S.M.A.R.T. gegevens van dat ding. 4508 operating hours en 7! power cycles.Dat gebeurt alleen maar als de stroom een keertje uitvalt, of er een zekering springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:08
en opgelost met reboot van mac mini en de windows machines?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboy_film_fan
Ja,opgelost !! de mac moest gereset worden! maar ja zoiets doe je niet.Bij die windows bakken is dat normaal,maar bij een mac....
Ik moet ook zeggen,vroeger had ik er Tiger op staan en dat was stabieler dan Snow leopard.