Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch verwijderen "Netwerkmappen" bij elke start-up

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Vraagje,

Ik heb een Netgear ReadyNAS Duo met een paar gebruikers en een paar gedeelde mappen (per gebruiker).

Om toegang hierop te krijgen doen we dit in Windows met "Map network drive" en dan kan je met aparte credentials (gebruikrs account op de NAS) toegang krijgen. Dit werkt allemaal goed, alleen als je boot dan krijg je meteen weer toegang tot de map. Hier kan natuurljik iets voor gezegd worden; gebruiksgemak. Maar in mijn voorbeeld werken meerdere verschillende personen (gebruikers/accounts) op 1 PC en wil ik eigenlijk dat ze elke keer als ze booten opnieuw hun login en wachtwoord moeten geven.

Volgens mij is dit niet mogelijk met een instelling. de NAS kan het in ieder geval ook niet. Moet ik hier een apart script voor schrijven o.i.d. die automatisch de netwerkmappen verwijderd bij elke boot ofzo en dan handmatig een snelkoppeling (die niet verwijderd wordt) opslaan die vraagt om een login/wachtwoord als je erop klikt?

Hopelijk kan het makkelijker. Enig idee?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Met welke versie van Windows wordt er op de clients gewerkt? Zeer belangrijk voor een aantal oplossingen.

Is het instellen van een home folder in de user accounts geen optie (als een enterprise of ultimate versie gebruikt wordt). En voor het verwijderen van bestaande mappings en toevoegen van nieuwe mappings kan je het net use commando (type net use /? in cmd) gebruiken op verschillende manieren bijvoorbeeld een script in de startup folder van current user plaatsen.

Blijft echter gissen zonder exacte versie.. :)

Battle.net tag

• nudie
Bedankt voor je reactie!

Helaas geen consistentie;

Ik heb Windows 7, XP en Vista in de aanbieding wat ik draai op de verschillende PCs. Verder zijn het allemaal clients zonder domein server dus elke PC staat volledig los.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor de duidelijkheid: wat bedoel jij met een Netwerkmap, een Drive Mapping of alleen een folder die onder Netwerklokaties weergegeven wordt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 16:21
Haal je bij Map network drive wel het vinkje weg?

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Je zou via een .bat bestandje de network drives weg kunnen halen doormiddel van "net use", hier is op google erg veel informatie over te vinden hoe je dit kunt doen voor shares en shares die gekoppeld zijn aan een drive letter.

• nudie
Ik heb een scriptje gemaakt met :

NET USE Z: \\SERVER1\data /PERSISTENT:NO
NET USE Y: \\SERVER2\data2 /PERSISTENT:NO

Die heb ik in "Start-up" gezet. Deze haalt automatisch vanwege de "PERSISTENT:NO" optie de netwerkmap web bij het afmelden/rebooten. Daarna krijg je in DOS de prompt om je login + wachtwoord op te geven. Helemaal top dus.

Echter als je handmatig in Deze Computer hierna (of b.v. het DOS scherm wegklikt) gaat naar "\\SERVER1" dan krijg je ook je credentials prompt. Als je deze invult dan slaat hij deze op, of althans er is de mogelijkheid tot. Als je dan reboot dan gaat de DOS prompt gewoon automatisch weg (vraagt niet om login/wachtwoord) omdat hij die al heeft.

Ik ben dus nu op zoek naar een NET USE cmd om de netwerk credentials (vault heet het in Windows 7 / Vista) te legen of een andere mogelijkheid. Maar dat is er volgens mij niet. Er is wel NET USE * /delete maar die verwijderd alleen de schijven, als je handmatig naar "\\SERVER1" gaat kom je er gewoon toch op omdat de credentials nog zijn opgeslagen.

Iemand enig idee?

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
die sessie blijft een tijdje aangemeld op je NAS niet client side maar server side vermoed ik

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Pagina: 1