Toon posts:

vraag over DDR 3200/400 memory

Pagina: 1
Acties:

• Nympho
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-09 01:35
Hallo tweakers,
Ik heb 2x1gb Corsair CMX Pro 3200/400 en 2x1gb Corsair CMX Pro 3500/438.
mobo is een Asus P5GD1-VM socket 775 met een P4 3.0 ghz processor,graka is een MSI 7900GTO(pci-e)
Ik wou dit geheugen gelijk stellen,beide dus 3500/438 zodat ze samen kunnen werken,als ik ze nu zo er alle 4 inzet,werkt t niet.
Hoe en waar dit te doen in de bios van t mobo?dit is nm 1ekeer dat ik zoiets wil en ga doen.
Pc is van mijn dochter die pc gebruikt voor internet/school beetje gamen en heel veel fotoshoppen en dat kan wel een prik memory gebruiken.
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Srry als ik deze topic verkeerd gestart heb,maar dit is volgens mij de eerste keer dat ik hier induik op t forum.

mvg en bvd Nympho/Ron

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

ze zullen nooit samen op 438 MHz lopen, samen op 400 MHz is wel mogelijk.

doe er 2 in, ga de bios in en stel het geheugen daar in volgens de specs van het 1e setje, herstart en sluit af, prik daarna het 2e geheugen er bij, nu zou hij moeten starten...

Hardware.info Overclock Team

• Nympho
Thnx voor je replay.

Ok,maar waar doe ik dit in t bios? Is t misschien niet slimmer om beide setjes te oc`en naar een gelijke spec of gaat dit ook niet werken?

mvg en bvd

• Nympho
ls;mijn enige oc ervaring is met een MSI mobo,maar das easy voor een leek als mij,maar nu geheugen,wat bijna t zelfde is,gelijk te laten lopen,liefst op iets oc niveau,dat is voor mij ook een nieuwe ervaring die ik hoop ik via hier rijker wordt.

bvd en mvg

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als je ze beide installeert en de instellingen op automatisch zet, zullen ze gewoon op 400 lopen.

Rail Away!

• Nympho
geheugen installeren?? das voor t 1st dat ik dit hoor,aut.instellingen vat ik

• Nympho
om dit te kunnen bewerkstelligen moet ik setje 3200/400 in bank A1 en B1 plaatsen of de 3500/438?

• Nympho
een verwijzing naar site voor standaard oc gegevens misschien dan??ik krijg ze niet gelijk lopend als leek/noob

Thnx Terw_Dan,over edit knop wist ik niet en ook niet als ik antwoordde een nieuwe topic startte,srry hiervoor
Over t memory,dat is ff iets meer info,thnx,ik zal weer s kijken of ik dit zelf kan oplossen,want ik zal t toch s onder knie moeten krijgen t oc`en en hoe en waar t te doen,maar omdat ik eigenlijk meer met MSI werkte ,was t oc`en daarop iets makkelijker als leek.
Kocht een Striker Extreme mobo en na 1 maand draaien,andere cpu geregeld en toen ging t fout met me striker,is overleden na nakijken,dus t leren oc`en op die mobo ging de mist in,jammer maar ik had m er wel voor geregeld.
Nu rustig aan t afwachten voor een leuk mobo met oc mogelijkheden van asus voor mezelf
Maar over dat mobotje van mijn dochter,er zijn bij zo`n standaard bordje niet veel opties of mogelijkheden,dus ik zal kijken of ik dit idd kan oplossen.

Bvd en mvg

Gekeken onder de settings in bios,maar zipp te vinden,zie wel de voltages en zo,maar ipv zwarte tekst,grijs,dus niet veel mee te doen.
bij t memory alleen t laten regelen via spd(enable<>disable)
zo kom ik dus zelf nog niet verder,ik zoek en graaf verder,mocht men nog iets weten wat ik over t hoofd zie als leek/noob dan lees ik dat hoop ik hier,zoniet gooi een DM naar me

bvd en mvg Ron

[Voor 95% gewijzigd door Nympho op 26-10-2010 19:01. Reden: bijwerken na zoektocht]

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pssst, we hebben een editknop, zo hoef je niet continu je eigen topic te schoppen, dat komt nogal asociaal over namelijk

ontopic:
De kans dat je PC3200 geheugen op 438MHz wil draaien zonder problemen is niet zo heel groot, het is toch een overclock van zo'n 10% op je geheugen. In de bios kun je de snelheid van het geheugen instellen, of je kunt de memorymultiplier aanpassen. Dit staat meestal ergens onder een kopje als 'advanced settings' of iets dergelijks, zodra je snelheden en voltages ziet staan zit je wel goed :)
Verstandiger is om het geheugen gewoon op 400MHz te laten lopen, dat geeft je meer dan zat bandbreedte en je bent niets aan het overclocken, zodat je ook zeker weet dat het stabiel draait.

[Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 25-10-2010 12:23]

30" monitor te koop

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee