Toon posts:

[Outlook 2007] Automatisch verplaatsen na lezen mail

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ben sinds een dag of 2 bezig met een oplossing voor iemand.

Wanneer een E-mail binnen komt en hij gelezen is moet hij direct naar een map worden verplaatst.
Nu heb ik al een paar keer gelezen dat Outlook Rules alleen werken op het moment als er een Recieve of een Send opdracht is.

Nu heb je diverse 3th party programma's, bijvoorbeeld Auto-Mate 1 van de Add-Ins die ik geprobeerd heb.
Hiermee kreeg ik het ook niet aan de praat.
Ook kwam ik suggesties tegen dat als hij binnenkomt (zonder gelezen te hebben) direct laten verplaatsten naar de map waar hij wilt, en dan vanuit daar lezen.
Dat willen ze dus niet.

Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand mij zwart op wit vertellen of dit uberhaubt wel mogelijk is.

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit gaat over Outlook begrijp ik? Dan zet ik dat er even bij in de topictitel. Welke versie?

Mijn eerste reactie zou trouwens zijn: dat moet je echt niet willen. Gebruik dan gewoon de Ongelezen mail-zoekmap (in de meer recente OL-versies). Als wel: je kunt natuurlijk een "gelezen, verplaats maar" knop of sneltoets maken met wat scripting.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yes sorry voor het informatie te kort trouwens. Outlook 2007 gaat het hier om.
Dat is een idee, maarja ze willen het natuurlijk allemaal automatisch :o.

Maar ik begrijp dat dit (bijna) onmogelijk is?

Ik heb ze zoiets ook al aangeboden maar goed, wel bedankt voor het meedenken alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Daar is dus al de zoekmap voor. Geen fysieke map, maar doet verder helemaal wat ze willen: eenmaal gelezen is niet meer zien. Verberg Postvak In, laat alleen de zoekmap zien, en klaar.

Voordeel1: geen (IMHO :* ) onzinnig foutgevoelig maatwerk. Voordeel2: je kunt tenminste wat weer op ongelezen zerten.

[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 22-10-2010 12:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Ik ben het eens met F_J_K; geautomatiseerd sorteren en lezen vanuit Search Folders vermindert de benodigde handelingen die verricht moeten worden per email. Zeker als dit handmatige handelingen zijn is het vaak niet lang wachten totdat het verkeerd gaat (meestal bij de eerste keer als er wat tijdsdruk om de hoek komt kijken).

Los van dat ze dat zo willen; wat is hun beargumentatie om het zo te doen (verplaatsen na markeren als gelezen) en in welke workflow?

Hoe de probleemstelling nu verwoord is zou ik nog niet eens over maatwerk gaan nadenken. Gebruikers uitleggen hoe de al aanwezige opties werken is een betere oplossing.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info