@vragengenoeg in het vervolg lijkt het me beter als je eerst even de FAQ lijst van Tweakers forum. Je kunt beter eerst zelf een keuze maken en dan in de specifieke internet topics je vraag voorleggen over desbetreffende provider. Dit soort vergelijkingstopics mogen hier eigenlijk niet en horen eerder thuis bij FOK forum.
Maar om je toch te helpen.
Ziggo Alles-in-1 Plus abo is prima voor je (51,50 p/mnd) deal en je hebt hoogwaardige digitale televisie (8Mbps voor 10 populaire zenders) met veel zenders (inclusief BBC 1,2) en zelfs gratis enkele HD zenders (Ned 1,2,3,Eurosport HD) mits je wel een HD ontvanger erbij neemt.
Het internet is snel genoeg en je hebt genoeg vrijheid om snel te kunnen gamen. Poorten zijn voor zover ik weet amper dichtgetimmerd door de provider. Je moet wel even checken of je in Ziggo gebied woont anders wordt het waarschijnlijk UPC. Ook prima trouwens UPC als het werkt maar belangrijkste voor alle kabel diensten is het gebruik van hoogwaardige kabels/connectoren/splitters en evt. versterkers zie ook
hier en
hier waar je zelf voor verantwoordelijk bent.
Als je dan toch voor glasvezel wilt gaan (als het al beschikbaar is bij jou thuis, doe even postcode check) dan zou ik zeker aanraden om geen KPN te nemen maar in zee te gaan met Tweak, XMS of Lijbrandt en dan ook een abo nemen die R+ is dus via Glashart netwerk waar je veel meer vrijheid hebt qua modem en ook een betere kwaliteit decoder en een hoogwaardige kwaliteit van (HD) televisie krijgt met ook
meer zenders zowel in basis (ook gratis Ned1,2,3 in HD) als plus pakket en daarnaast vaak ook nog analoge televisie via kabel erbij krijgt dit kan niet bij KPN netwerk. Via alle glasvezel aanbieders maar ook KPN Interactieve tv (IPTV) kun je echter geen BBC 1,2 kijken. Dit heeft overigens wel even gekund via Glashart netwerk maar momenteel niet mogelijk.
KPN Interactieve tv met internet/bellen is in verhouding net zo duur als een kabel abonnement maar je mist meer zenders, de kwaliteit van de zenders is minder (
lagere bitrate 4-5Mbps ) en de televisie diensten gaan ten koste van de snelheid van je internet. Ook lees ik veel negatieve verhalen over de decoder die KPN levert bij Interactieve tv. Voor Tele2 interactieve tv geldt overigens hetzelfde principe dit is ook IPTV (via de telefoonkabel) maar zij gebruiken wel betere decoders (Amino)
Dus samengevat maak een keuze uit deze abo's (mits mogelijk in je regio,postcode):
Ziggo -
Alles in 1 Plus abo / 51,50 euro p/mnd (kabel)
Tweak -
TweakFiber Glas30 R+ / 47 euro p/mnd (Glashart glasvezel abo)
XMS -
Internet, Telefoon, Televisie / 54,95 p/mnd (Glashart glasvezel abo)
Lijbrandt -
Glasvezel compleet 25 / 49,95 (Glashart glasvezel abo)
UPC -
Alles-in-één Voordeelpakket 25MB / vanaf 45 p/mnd en uit te breiden met onbeperkt bellen, meer tv zenders,recorder e.d. (kabel)
allen hebben 25MB of hoger internetsnelheid die ook vrij aardig gegarandeerd kunnen worden in tegenstelling tot KPN/Tele2 met haar 3-1 pakketten van IPTV. Check nog wel even de verschillen in belkosten, starttarief en helpdesk prijs.
@Recofix u zegt?
[
Voor 4% gewijzigd door
funrider op 03-11-2010 12:29
]