Toon posts:

vermogen berekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views

• bevgrad
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-09-2018
Beste tweakers,

Ik wil een scriptje schrijven voor het berekenen van het elektrisch vermogen van een machine.
Dit wil ik doen door html css en php te gebruiken.
Het invoerformulier in html en de berekening en uitvoer van het resultaat door php.
dus in principe heb je 2 invoervelden: stroom( ampere ) en spanning (volt).
en dan klik je op ok en word het vermogen op de andere pagina weergeven dus stroom x spanning = vermogen (watt) en dan dr naast watt omrekenen naar KW dus watt x 1000.
het css en html deel lukt me wel denk ik maar ik heb niet zoveel ervaring met php.
Zou iemand mij daarbij kunnen helpen of weer iemand een goede tutorial?

alvast bedankt

[Voor 4% gewijzigd door bevgrad op 22-10-2010 11:56]

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-09 17:56

Haan

dotnetter

Als het echt alleen daarom gaat, waarom dan in vredesnaam php gebruiken, is javascript niet voldoende?

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• bevgrad
omdat het ook moet werken op computers waar systeembeheer javascript heeft uitgeschakeld.

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:54
als je van W naar KW wil, dan moet je door 1000 delen, niet ermee vermenigvuldigen!

voorbeeldje:
PHP: filename
1
2
3
4
5
6
7
8

<?php

if ( isset($_POST['current'], $_POST['voltage']) ){
printf("<span>Power: %f KW</span>\n", (float)$_POST['current'] * (float)$_POST['voltage'] / 1000);
}

?>

[Voor 57% gewijzigd door borft op 22-10-2010 12:02]

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 02:35

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

Heb je een boek voor PHP? Of heb je uberhaupt al een PHP tutorial gevolgd? Wat je wil is heel goed mogelijk met PHP en met een klein beetje basiskennis van HTML en PHP prima te maken. Dus wat heb je zelf nu al geprobeerd en wat lukt daar niet mee?

Eigenlijk begin je nu een topic met "ik wil dit in PHP. Wie help?". Hier op het forum gaan we er vanuit dat je in eerste instantie zelf dingen gaat uitzoeken en proberen. Daarbij hoort dan ook dat je dat dus aangeeft in je topic samen met de eventuele problemen waar je tegen aanliep. Nu lijk je nog helemaal niks zelf te hebben gedaan en dat is nu net niet de bedoeling hier.

[Voor 44% gewijzigd door Creepy op 22-10-2010 12:01]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• bevgrad
@borft haha ja sorry mijn fout.
@creepy ik heb het invoerformulier al gemaakt alleen ik zit vast bij het php gedeelte want ik heb geen idee hoe dit werkt en ik zou het graag vandaag af willen hebben. ik heb gekeken op w3schools maar daar heb je vele gedeeltes waaruit je kan kiezen bij php dus als jullie een tutorial weten die vooral gericht is op dit soort berekeningen dan hoor ik het graag

edit: nee nee dat is totaal niet mijn bedoeling mijn vraag is alleen of iemand een goede tutorial kent die ik kan gebruiken want ik wil het graag zelf voor mekaar krijgen

[Voor 18% gewijzigd door bevgrad op 22-10-2010 12:05]

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 02:35

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

Google op "php tutorial" en gaan. Jouw probleem is "het vandaag af willen hebben". Dat kan, maar dan zul je vanmiddag zelf aan de slag moeten gaan om wat basiskennis van PHP op te doen. Zelfs op php.net staat een basis tutorial, met 10 seconden zelf even zoeken had je die direct gevonden: http://php.net/manual/en/tutorial.php.

Ik stel voor dat je zelf eerst aan de slag gaat om wat PHP basiskennis op te doen. Op het moment dat je dan zelf echt aan de slag bent en je er echt niet uitkomt dan kan je een nieuw topic openen. Basiskennis opdoen is iets wat je zelf zou moeten kunnen en wat we hier ook verwachten dat je dat zelf kunt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee