Toon posts:

vermogen berekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views

• bevgrad
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-09-2018
Beste tweakers,

Ik wil een scriptje schrijven voor het berekenen van het elektrisch vermogen van een machine.
Dit wil ik doen door html css en php te gebruiken.
Het invoerformulier in html en de berekening en uitvoer van het resultaat door php.
dus in principe heb je 2 invoervelden: stroom( ampere ) en spanning (volt).
en dan klik je op ok en word het vermogen op de andere pagina weergeven dus stroom x spanning = vermogen (watt) en dan dr naast watt omrekenen naar KW dus watt x 1000.
het css en html deel lukt me wel denk ik maar ik heb niet zoveel ervaring met php.
Zou iemand mij daarbij kunnen helpen of weer iemand een goede tutorial?

alvast bedankt

[Voor 4% gewijzigd door bevgrad op 22-10-2010 11:56]

• Haan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-09 17:56

Haan

dotnetter

Als het echt alleen daarom gaat, waarom dan in vredesnaam php gebruiken, is javascript niet voldoende?

Kater? Eerst water, de rest komt later
Last.fm profiel

• bevgrad
omdat het ook moet werken op computers waar systeembeheer javascript heeft uitgeschakeld.

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:54
als je van W naar KW wil, dan moet je door 1000 delen, niet ermee vermenigvuldigen!

voorbeeldje:
PHP: filename
1
2
3
4
5
6
7
8

<?php

if ( isset($_POST['current'], $_POST['voltage']) ){
printf("<span>Power: %f KW</span>\n", (float)$_POST['current'] * (float)$_POST['voltage'] / 1000);
}

?>

[Voor 57% gewijzigd door borft op 22-10-2010 12:02]

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 02:35

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

Heb je een boek voor PHP? Of heb je uberhaupt al een PHP tutorial gevolgd? Wat je wil is heel goed mogelijk met PHP en met een klein beetje basiskennis van HTML en PHP prima te maken. Dus wat heb je zelf nu al geprobeerd en wat lukt daar niet mee?