Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupple
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 12:19
Beste tweakers,

Sinds gister avond had ik het probleem dat mijn pc bij Starting Windows blijft hangen. Had er ten einde raad maar even opnieuw windows geinstalleerd, en kwam succesvol in de desktop. Had wel de eerste keer dat na het invullen van mijn wachtwoord het scherm zwart bleef en geen desktop verscheen.

In iedergeval, toen meteen automatische updates aangezet, en meteen een stuk of 51 updates geinstalleerd. Inclusief de videokaart update. Ik restarte mijn systeem even, omdat ik even wilde testen of hij deze keer gewoon goed door de "Starting Windows" fase kwam, en nee hoor. Weer bleef hij hangen.
Wat ik vreemd vond ik dat ik mijn systeem niet voor de updates hoefte te restarten.

Ik ben van plan het systeem nogmaals opnieuw te installeren, en dit keer geen automatische updates te doen. En een paar keer te testen hoe het loopt.

Ik heb ook nog drie extra fans geinstaleerd donderdag, twee op het moederbord en een direct op de voeding.

Mijn specs:

ASUS P6T SE Motherboard.
Core i7 920 Proc, met stock koeler.
TR3X6G1600C9 Met X.M.P aan.
Evga 275 FTW GraKa.
650 GB Samsung HDD, moet nog even zoeken naar het modelnummer.

Als het goed is staat er de nieuweste bios versie op.

Weet iemand nog wat er fout gaat?

Gr Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 19:21
Kun je wel in de veilige modus komen?
Ik heb overigens wel gemerkt dat het na sommige updates heel lang kan duren voordat hij door 'starting windows' heen is, hoe lang heb je gewacht?
Edit:
wat versta je trouwens onder blijven hangen? blijven die bolletjes wel in beweging of staan die stil?

[ Voor 23% gewijzigd door Rupie op 22-10-2010 09:50 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupple
Ik heb er gister even naar gekeken. Was pas laat thuis, en heb redelijk lang gewacht. Ik ga vanavond er even voor zitten. Zal veilige modus ook even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 23:27
begin met apparaten in het bios uit te schakelen. alle onnodige dingen uit en kijken of hij dan wel opstart.

''Halt on Error'' in het bios uitzetten. als dit het probleem verhelpt weet je dus dat het een controller of randapparaat kan wezen.

Hoe heb je het bios trouwens geflasht? en heb je legale windows.
Draai je Raid opstelling ja / nee

[ Voor 9% gewijzigd door jbkappirossi op 22-10-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupple
-Ik had ergens gelezen dat het een probleem met USB apparaten kan zijn.
Ik zal dat ook even proberen. Heb namenlijk een muis/tobo en een USB headset die er gewoon altijd inzitten.
Ik heb een oude HDD van een oude pc in mijn pc gezet. Dus heb in totaal twee HDD's. Alle twee gewoon in een Sata poort. De tweede gebruik ik eigenlijk als een soort dump schijf. Hier zet ik bijvoorbeeld foto's, word docjes en downloads in. Op mn main heb ik 80G partitie voor windows en een van ongeveer 550G voor games, en andere dingen. De 550G partitie formateer ik nooit als ik windows reinstaleer, dan hoef ik ook niet al mn games opnieuw te installeren. Lekker makkelijk ;)

-Ik had een Windows 7 Gamers Edition van een vriend gekregen laatst, heb al een tijd op gedraait totdat een virus me tot reinstallen dwong. Toen normale windows 7 erop gezet, en nu dus die problemen. Heb wel gister de gamers edition erop gezet omdat ik de echte even niet kon vinden.

-Ik had toen mijn bios idd succelvol geflashed. Ongeveer een maand geleden. Naar versie 8080 oid, als ik me het goed kan herrineren. In ieder geval de meest recente van toen.

Gr Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10-2024
Die Windows Gamer-edition is leuk, maar werkt niet bij iedereen. Sommige PC's kunnen er juist mee vastlopen of kuren gaan vertonen. Hou het even bij de normale versie van WIndows 7 dan is het makkelijker om te testen waar je daadwerkelijk probleem zit.
In je BIOS vind je diverse tests vaak, waaronder meestal voor je HDD en je geheugen...draai deze eens.
(Als je hier je temps kan controleren, laat je pc dan 2 uur aanstaan en check deze dan)
Heb je dat allemaal goed doorlopen start dan je pc op met zo min mogelijk apparaten erin/aan.
Optioneel kan je, mits je het hebt liggen, ook even een ander VGA-kaartje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupple
Ok, die Gamers Edition had ik er maar opgezet omdat het al laat was en ik de normale dvd even niet binnen handbereik had.
Ik heb speedstep en turbo mode ook aanstaan, deze zal ik dan ook wel even uitzetten.

Ik heb nog wel een andere kaart, maar dit is een 6600 LE van nvidia. Kan het proberen, maar het is wel een oudje.

De temperaturen van mn Cpu is na opstarten in bios al rond de 50 graden, maar hier blijft hij ook wel rond hangen. Misschien ietsje hoger op load.

Kan het nog allemaal niet proberen, heb nog een lange dag voor me(meteen door naar werk uit school -_-). Maar ik zal het allemaal proberen als ik thuis kom.

Gr Laurens
Pagina: 1