7Zip - Samsung F3 hd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Het volgende..

Als ik een groot ingepakt bestand wil uitpakken heb ik het idee dat mijn hardeschijf (F3) niet volledig zn uitpaksnelheid/capaciteit gebruikt.

Het gaat op ongeveer op gemiddeld 65mb/sec. Terwijl de schijf zeker wel 120mb aankan..

Gebruikt 7zip bij het uitpakken nu de processor of de hardeschijf..? Als het eerst het geval is snap ik het wel..
Maar als ik onder taakbeheer kijk, dan wordt de proc niet of nauwelijks gebuikt..

Kan dit niet sneller?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan met wat voor data je werkt. Veel kleine bestanden zullen aanzienlijk trager zijn dan 1 groot bestand. Je schijf zal niet volcontinu op 120MB/s kunnen draaien, dat zal bij sequentieel lezen zijn, en dan ook alleen nog aan het begin van de disk die het snelst is, op het eind van de disk wordt het toch trager.

overigens is het MB en niet mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

Bedenk dat lezen en schrijven naar dezelfde harddisk op zijn best met de helft van de snelheid gaat.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Sebazzz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:02:
Bedenk dat lezen en schrijven naar dezelfde harddisk op zijn best met de helft van de snelheid gaat.
Ah, zoiets dacht ik al, maar wist het niet zeker meer.. Trouwens ook wel erg logisch |:(

thnx voor de reacties

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt