Toon posts:

7Zip - Samsung F3 hd

Pagina: 1
Acties:

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:05

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Het volgende..

Als ik een groot ingepakt bestand wil uitpakken heb ik het idee dat mijn hardeschijf (F3) niet volledig zn uitpaksnelheid/capaciteit gebruikt.

Het gaat op ongeveer op gemiddeld 65mb/sec. Terwijl de schijf zeker wel 120mb aankan..

Gebruikt 7zip bij het uitpakken nu de processor of de hardeschijf..? Als het eerst het geval is snap ik het wel..
Maar als ik onder taakbeheer kijk, dan wordt de proc niet of nauwelijks gebuikt..

Kan dit niet sneller?

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan met wat voor data je werkt. Veel kleine bestanden zullen aanzienlijk trager zijn dan 1 groot bestand. Je schijf zal niet volcontinu op 120MB/s kunnen draaien, dat zal bij sequentieel lezen zijn, en dan ook alleen nog aan het begin van de disk die het snelst is, op het eind van de disk wordt het toch trager.

overigens is het MB en niet mb.

30" monitor te koop

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21:13
Bedenk dat lezen en schrijven naar dezelfde harddisk op zijn best met de helft van de snelheid gaat.

[Website en online portfolio] [Return: realtime retrospective tool] [PokerTime planning poker]

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:05

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Sebazzz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:02:
Bedenk dat lezen en schrijven naar dezelfde harddisk op zijn best met de helft van de snelheid gaat.
Ah, zoiets dacht ik al, maar wist het niet zeker meer.. Trouwens ook wel erg logisch |:(

thnx voor de reacties

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee